Gå til innhold

Hvem skal jeg gi 30 000 kroner til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg pleier å gi 30 000 kroner til ideelle organisasjoner som jeg får igjen på skatten. Det betyr at jeg egentlig ikke har tapt en krone.

Problemet mitt er at jeg ønsker å gi det til noen som trenger det og ikke organisasjoner hvor pengene havner i administrasjon.

Vet noen her et sted jeg kan gi penger hvor pengene komer til de som trenger det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Jens1968 said:

Hei,

jeg pleier å gi 30 000 kroner til ideelle organisasjoner som jeg får igjen på skatten. Det betyr at jeg egentlig ikke har tapt en krone.

Problemet mitt er at jeg ønsker å gi det til noen som trenger det og ikke organisasjoner hvor pengene havner i administrasjon.

Vet noen her et sted jeg kan gi penger hvor pengene komer til de som trenger det?

Du har nok misforstått dette litt. Du kan trekke fra beløpet i selvangivelsen, hvilket vil si at staten sponser omkring 1/5.

Her er listen over godkjente organisasjoner:

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/gave-og-arv/gave-til-frivillige-organisasjoner/liste/

Anonymkode: f9e5b...257

• Liker 6
Skrevet

Siden du i en annen tråd skriver at du har brukt opp arven din kone fikk etter sin far, uten at hun vet det, anbefaler jeg at du i stedet for å gi dem bort, setter dem inn på kontoen arven egentlig skulle vært på, og begynner å betale tilbake det du har stjålet fra din kone.

Anonymkode: 79077...659

• Liker 20
Skrevet
On 12/11/2020 at 3:25 PM, AnonymBruker said:

Siden du i en annen tråd skriver at du har brukt opp arven din kone fikk etter sin far, uten at hun vet det, anbefaler jeg at du i stedet for å gi dem bort, setter dem inn på kontoen arven egentlig skulle vært på, og begynner å betale tilbake det du har stjålet fra din kone.

Anonymkode: 79077...659

Stalker du? Og hvorfor er du våken 03:25?

Anonymkode: 9ce8e...7cd

Skrevet
Jens1968 skrev (På 11.12.2020 den 13.39):

Hei,

Gi dem til meg 🤣 

Anonymkode: ec21c...e3f

Skrevet

Innsamlingskontrollen.no

Der ser du lett hvordan organisasjoner bruker pengene sine. De fleste større, seriøse organisasjoner bruker lite på administrasjon (men penger må jo faktisk administreres for å komme mottakerne til gode på en bedt mulig måte, det er ikke gratis)

Personlig ville jeg gitt til SOS Barnebyer eller Leger Uten Grenser.

Anonymkode: f0f7f...460

Skrevet

Jeg vet om flere privatpersoner som kunne trengt det, men det er kanskje ikke aktuelt.. 

Anonymkode: 1f32b...6b9

Skrevet

Du har jaggu lite å finne på, med så mange trolletråder!

Anonymkode: b455e...578

• Liker 2
Skrevet

Du får bare 22% av de igjen på skatten. Ville skippet det veldedighetstullet, pengene går bare til ubrukelige folk. Gi det til en venn eller noen i egen familie heller hvis du har mer penger enn du trenger.

Anonymkode: 77e55...05c

Skrevet

Jeg hadde gitt dem til de hjemløse dyrene i syden og til sheltier. Eller til dyrebeskyttelsen.

Skrevet
13 hours ago, Alvilda said:

Jeg hadde gitt dem til de hjemløse dyrene i syden og til sheltier. Eller til dyrebeskyttelsen.

Sheltier?

Anonymkode: 860b1...020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...