AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Del Skrevet 11. desember 2020 Jeg bruker aldri mobil under bilkjøring, som å tekste, ringe eller å sjekke snapchat eller noe sånt. Ikke ved rødt lys heller. Men, jeg bruker den til én ting en sjelden gang; Gps. Jeg bruker google maps og setter den på med lyd før jeg kjører også slår jeg den av når jeg er fremme. Ser i avisen av det nå blir strengere med mobilbruk. Vil dette være fortsatt lov? Å bruke den som gps? Det er jo mange biler med skjermer på dashbordet. Hva er forskjellen om jeg enten setter opp mobilen der eller legger den i passasjersetet? Jeg ser ikke på den og jeg rører den ikke, det er kun lyden jeg trenger. Er også slik bruk ulovlig? Anonymkode: 57a50...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 11. desember 2020 #2 Del Skrevet 11. desember 2020 Da er det en GPS. Men sitter du å snakker i telefonen eller tekster, så vet du hva som kan vente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamse20 Skrevet 11. desember 2020 #3 Del Skrevet 11. desember 2020 Så lenge du ikke holder mobilen og holder fokus på hva som er viktig, så er det lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Del Skrevet 11. desember 2020 Morpheus skrev (3 timer siden): Da er det en GPS. Men sitter du å snakker i telefonen eller tekster, så vet du hva som kan vente Det jeg tenker også, at den stiller likt som både radio og gps. Siden jeg verken rører på den eller ser stort på den. Bamse20 skrev (1 time siden): Så lenge du ikke holder mobilen og holder fokus på hva som er viktig, så er det lov. Da tenker jeg rett da. Fint å vite nå når boten blir enda høyere. - ts Anonymkode: 57a50...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 11. desember 2020 #5 Del Skrevet 11. desember 2020 Hva med å kjøpe en mobilholder sånn at mobilen er festet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #6 Del Skrevet 11. desember 2020 petterm skrev (16 minutter siden): Hva med å kjøpe en mobilholder sånn at mobilen er festet? For ved lange turer så bruker jeg en "ekte" gps som festes på dashbordet. Hvor jeg har behov for å se karte i tillegg. Men har ikke behov for å montere opp mobilen, for jeg bruker den sjeldent til gps og jeg bruker den ikke ellers 🤷♀️ Anonymkode: 57a50...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 11. desember 2020 #7 Del Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For ved lange turer så bruker jeg en "ekte" gps som festes på dashbordet. Hvor jeg har behov for å se karte i tillegg. Men har ikke behov for å montere opp mobilen, for jeg bruker den sjeldent til gps og jeg bruker den ikke ellers 🤷♀️ Anonymkode: 57a50...da0 Problemet kan være at den ikke er fastmontert når den ligger på setet. Da har du ikke lov til å bruke den under kjøring. Spørsmålet er om politiet vil si at den er i bruk når den ligger på setet. https://www.politiet.no/rad/trafikk/sikkerhet-i-trafikken/bruk-av-mobiltelefon/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå