Ichiko Skrevet 11. desember 2020 #21 Skrevet 11. desember 2020 @herzeleid Du har et poeng. Det finner sted en stadig økende polarisering, der jeg opplever mange politikere som noen av pådriverne. Resultatet blir jo mer fiendskap, og at stadig flere mennesker føler seg fremmede i et landskap der det forventes at de skal være så veldig intenst for noe, og av den grunn tilsvarende intenst mot noe annet. Det hyles og skrikes om kapp, det er liksom ikke plass til noen nyanser. Absolutt alt er så enten/eller. 5
Gjest Fnuggolina Skrevet 12. desember 2020 #22 Skrevet 12. desember 2020 (endret) Ichiko skrev (12 timer siden): @herzeleid Du har et poeng. Det finner sted en stadig økende polarisering, der jeg opplever mange politikere som noen av pådriverne. Resultatet blir jo mer fiendskap, og at stadig flere mennesker føler seg fremmede i et landskap der det forventes at de skal være så veldig intenst for noe, og av den grunn tilsvarende intenst mot noe annet. Det hyles og skrikes om kapp, det er liksom ikke plass til noen nyanser. Absolutt alt er så enten/eller. Det er jeg enig i. Men in all fairness synes jeg du kan finne de MANGE eksemplene på hets hun mottar og, da. Ikke for å rettferdiggjøre, men om man først skal diskutere ufin debatteknikk så kan man jo vise til begge sider av bordet. Neeeei, jeg forsvarer henne ikke til de som måtte tro det. Og ja, den NRKsaken er jo helt drøy. Endret 12. desember 2020 av Fnuggolina
Ichiko Skrevet 12. desember 2020 #23 Skrevet 12. desember 2020 3 hours ago, Fnuggolina said: Men in all fairness synes jeg du kan finne de MANGE eksemplene på hets hun mottar og, da. Ikke for å rettferdiggjøre, men om man først skal diskutere ufin debatteknikk så kan man jo vise til begge sider av bordet. Jeg er en privatperson, og jeg gir kun uttrykk for mitt syn på saker jeg vet litt om. Andre brukere - som du selv - kan selvfølgelig legge frem sine bidrag så mye de vil, og slik kan vi få frem flere sider av en sak. Jeg skriver som sagt mine innlegg, og har tidligere skrevet innlegg der jeg er kritisk til andre politikeres fremferd i offentlig debatt, sånn som Abid Rajas "brunt grums"-uttalelser eller Sylvi Listhaugs terrorist-meme. Etter min mening er det helt på sin plass å stille spesielt strenge krav til politikeres oppførsel og ordbruk, da de er personer med reell makt i samfunnet. Om noe kunne jeg ha funnet fram flere tilfeller av Marian Husseins forsøk på å bestemme hva andre kan gjøre i jobben sin, men lot det være med de nevnte. Jeg kjenner ikke til at hun har mottatt noe hets fra andre ledende politikere eller samfunnstopper; om du vet om slikt, så legg det gjerne ut her. Jeg forstår deg slik at du misliker Mads Hansen og det er en ærlig sak, men det kan være greit å huske at han ikke er en politiker - dvs. han er ikke en person som deltar i styre, stell og lovgivning. Marian Hussein er dét, og det er politikeren Hussein jeg kritiserer. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå