Gå til innhold

stesønn som bor hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 20, bor hjemme. Betaler ingenting… bidrar ingenting. skal han ordne seg mat når vi er borte, ringer han til oss for å spørre om vi har for eksempel kjøttdeig i kjøl/frys slik at han slipper å kjøpe det… Har investert i bolig som han leier ut og som betaler seg selv.. har full jobb. Tjener godt.. sparer mye… kjøper seg dyre ting..

Han er sur fordi han ikke har førsterett på stua… han er sur fordi han må vaske sitt eget rom når det er så skittent at jeg ikke orker å bære klærne hans opp dit. Han er sur når han må vaske egne klær… han er 150% klar for å bo for seg selv.. men er for gnien rett og slett.. mest lønnsomt å bo hjemme.

Jeg er stemor.. jeg ser dette.. far ser det ikke… at dette er galskap. Han ønsker sin sønn den beste økonomien, men jeg begynner å irritere meg grønn over at han skal ha bedre økonomi enn oss og bo hjemme og leve på oss.. han går i luksusklær, nyeste mobil, nyeste tv, nyeste playstation osv… mens vi andre er normale folk.. i normale klær og som sliter ut telefon og tv før vi kjøper ny.

Har jeg rett her= bør gutten flytte ut?

Anonymkode: b0741...9cb

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør han om dagene da? Jobber? Studerer?

Anonymkode: fdaca...aaa

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva gjør han om dagene da? Jobber? Studerer?

Anonymkode: fdaca...aaa

jobber fullt ++.. skulle egentlig studere til høsten, men nå ser det ut til at han ikke skal det allikevell

Skrevet

Slutt å gjør ting for han, slutt å betal for han. 

Så ser far selv hvor lite sønnen gjør og vil merke det godt i lommeboka når far må betale alt for sønnen sin selv. 

Anonymkode: 7e98c...e68

• Liker 29
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slutt å gjør ting for han, slutt å betal for han. 

Så ser far selv hvor lite sønnen gjør og vil merke det godt i lommeboka når far må betale alt for sønnen sin selv. 

far mener at han skal få slippe unna av en eller annen grunn.. blir sur og mener jeg forskjellsbehandler og er ufin om jeg ikke gjør det for han som med andre i familien.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

far mener at han skal få slippe unna av en eller annen grunn.. blir sur og mener jeg forskjellsbehandler og er ufin om jeg ikke gjør det for han som med andre i familien.

Da får far bli sur og gjøre de tingene for sin egen voksne sønn. 

• Liker 15
Skrevet

Så far er full av dårlig samvittighet for at sønnen en eller annen gang ble skillsmissebarn, overkompenserer og ofrer deg og hjemmmehyggen på det grunnlaget?

Far er sur,og sønn er sur....er dine unger med ham sure også? 😏

Anonymkode: 39bb4...c88

• Liker 10
Skrevet

20 år er en litt vanskelig alder når det kommer til å flytte ut. Der er fortsatt akseptert å bo hjemme og mange som gjør det, men man kan klare seg på egenhånd. Har dere spurt hvorfor han ikke flytter ut? Tenker det kan ha å gjøre med trygghet/utrygghet, for jeg tenker at som 20-åring med god økonomi vil det være naturlig å ønske seg selvstendighet, både mtp. festligheter, kjæreste, det sosiale osv.

Jeg flyttet ut som 16 åring, å hadde da det siste året vært "på farten" hele døgnet, bare hjemme for å dusje og spise. Bodde hjemme en kort periode etter et samlivsbrudd som 20-åring. men måtte da betale 4000,- i mnd. Motivasjonen for å betale husleie til mine egne foreldre, var en lovnad om at disse pengene skulle komme meg til gode senere, noe som gjorde det lettere for meg å åpne lommeboken.

Snakk med gutten din du, bare han som vet svaret på det du lurer på. Lykke til :)

Anonymkode: 6a8a8...d95

• Liker 2
Skrevet

Forstår ikke helt hva det er du klager på? Du velger jo dette selv?

Anonymkode: 0ba4f...330

• Liker 2
Skrevet
Maryell skrev (16 minutter siden):

Han eier egen bolig som han leier ut, har full inntekt pluss leieinntekter og betaler ingenting hos dere? 😳 

Her har du min fulle støtte, han burde ha pakket bagen for lenge siden. 

stemmer!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår ikke helt hva det er du klager på? Du velger jo dette selv?

Anonymkode: 0ba4f...330

jada... alle stemødre har valgt det selv, så her er det bare å godta.. 

• Liker 10
Skrevet

Be han flytte ut

Anonymkode: e4cd1...9e7

• Liker 2
Skrevet
Loff77 skrev (1 minutt siden):

Var det ikke nok med en tråd??

jeg har ikke skrevet en tråd om dette før

Skrevet

Merkelig mange like skjebner her inne da;) Uansett det finnes da ikke en eneste grunn til att sønnen hans skal bo hjemme i hele tatt med full jobb og egen leilighet.

Og hvis så er det med betaling av husleie og plikter, vi snakker om en voksen mann med egen inntekt, sikkert behagelig da med all inclusive;)

• Liker 2
Skrevet

hvem eier huset? hvis det er du ville jeg kastet ut både far og sønn🤭har dere felles barn?

Anonymkode: e590f...bb5

• Liker 4
Skrevet

Ringer han dere og spør om det er kjøttdeig i fryseren?  Klarer han ikke å se etter selv? Eller er det hans måte å spørre på kanskje...

Han burde selvfølgelig betale for seg. Han har en tafatt far. 

• Liker 1
Skrevet

Omg...! 
kast han ut! Sett grenser. Far må få opp øynene!! Dette er uhørt og fullstendig galskap at du aksepterer!!! 

Anonymkode: 3a7e1...027

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...