Gå til innhold

har du sorte detaljer i stua?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for å få noen innslag av sort interiør...bl.a lamper over spisestua, rammer på noen bilder....tips til noe mer som kan passe? Vil ha det lunt og koselig...alle møblene er grå,både sofaer og spisestuestoler. Blir glad for ideer.

Anonymkode: 2cb3e...9ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sort peis, sort sofa, en sort stålampe, og et par sorte lykter :) Det grå vegger, og mye hvitt/grått/sølv ellers. :)

Anonymkode: 4bd72...254

Skrevet

Har sort peis, sort tv og sorte lamper.

Anonymkode: 2402e...295

Skrevet

Har svart kjøkken med åpen stue/kjøkken-løsning. Svart tv-benk og svart konsollbord. Svarte glasslykter til telys og kubbelys. Hva med et svart brett til å ha på bordet med lys osv?

Anonymkode: 7d247...aa0

Skrevet

Sort peis, sort tv-benk og TV, et par sorte lys-greier på stuebordet. 

Anonymkode: a1ef2...669

Skrevet

Jeg tror de aller fleste har noe sort av et slag i hjemmene sine. 

1. Fordi sort passer til alt 

2. Det er ser som er moten nå

Anonymkode: 5d039...93a

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har svart kjøkken med åpen stue/kjøkken-løsning. Svart tv-benk og svart konsollbord. Svarte glasslykter til telys og kubbelys. Hva med et svart brett til å ha på bordet med lys osv?

Anonymkode: 7d247...aa0

god ide :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tror de aller fleste har noe sort av et slag i hjemmene sine. 

1. Fordi sort passer til alt 

2. Det er ser som er moten nå

har ikke hatt noe sort her annet enn vedovn og tv. Men syns det er veldig fint, så skal prøve meg litt frem. Syns det er veldig vanskelig å finne en stil....har alt i fra rosa og gule puter til saueskinn, heklet oldemorpledd,osv Hilsen TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

har ikke hatt noe sort her annet enn vedovn og tv. Men syns det er veldig fint, så skal prøve meg litt frem. Syns det er veldig vanskelig å finne en stil....har alt i fra rosa og gule puter til saueskinn, heklet oldemorpledd,osv Hilsen TS

Jeg så nå at du spurte om spesifikke tips, men som sagt "alle" har noe innslag av sort. 

Selv har jeg sorte vaser, sort lampe, malt sort inne i noen hyller, sort vitrineskap, sorte stearinlys/kubbelys osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg så nå at du spurte om spesifikke tips, men som sagt "alle" har noe innslag av sort. 

Selv har jeg sorte vaser, sort lampe, malt sort inne i noen hyller, sort vitrineskap, sorte stearinlys/kubbelys osv. 

sikkert fint. Jeg tenkte først at det vil bli "hardt" med sort, men tror det blir lunt og fint

Skrevet

Vi har en del sorte detaljer, som gardinstenger, metalet på lamper og noen rammer. Vi har også et par svarte lenestoler og svarte bord i stua. Veggene er grå.

Likevel er det ikke så veldig tungt, fordi vi ellers har møbler og detaljer som enten er varme, lyse eller har farge. Gardinene er røde, sofaen er blå, spisrstuestolene er kremfargede. Vi har også mye bilder, de fleste ganske fargerike, og ikke alle har svarte rammer. Vi har mange puter og pledd i sofaen og lenestolene, ikke alle i farger som passer. Før hadde vi mye planter og ofte duk eller løper på bordene. 

Anonymkode: 5f0a6...41c

Skrevet

Har sorte stikkontaker, matte svart vegg, sofa og lamper. 

Anonymkode: 33a1b...6a8

Skrevet

Ja, har flere sorte detaljer. En dort vegg, sorte smijernsdører m/glass, sorte rammer og noe møbler. Fornøyd med alt, unntatt møblene som er støvsamlere de luxe😅 

Anonymkode: e2138...ebe

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, har flere sorte detaljer. En sort vegg, sorte smijernsdører m/glass, sorte rammer og noe møbler. Fornøyd med alt, unntatt møblene som er støvsamlere de luxe😅 

Skrivefeil 

Skrevet

Vi hadde helt lys grå stue. Deretter malte vi en vegg i svart, samt muren bak peisen svart og alle lister og vinduskarmer sort. Det er lunt og koselig der nå, uten at det blir mørkt og dystert. Det skal sies at vi har en vindu som er 3 m bredt som går bortimot fra tak-gulv, så vi er nok bortskjemt på naturlys 😄 Utover dette har vi sorte gardiner som er litt "gjennomsiktige", samt sorte pledd, mørk grå puter og en sort stol på stua som jeg trakk om selv. Taklampen vår er i sort støpjern, samt peisen er helsort. 

Du kan jo starte med pledd/puter i sort, vedkasse i sort (hvis du har peis da) og lysestaker i sort. Du kan også kjøpe løper/duk i sort, telys/kubbelys i sort og stolputer i sort osv. 

Anonymkode: a98be...362

Skrevet

Har sorte blomsterpotter, et par lamper, lysestake på vegg , en skjenk  og en tv benk og gardinstenger. Har lyse vegger og grå sofa. Ellers passer sort til det meste tenker jeg. 

Anonymkode: ac12a...34a

Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg har svart spisebord og -stoler (åpen stue/kjøkken-løsning), svarte lysestaker på veggen, svart lenestol, svart pyntepute, svart på taklampe, svart blomsterkasse, svart på vinstativet og svart adventstjerne i vinduet.

Skrevet

Nei, bare peisen er sort hos oss. Vil ikke ha sort eller mørkt, da blir jeg like deprimert som osloværet de siste ukene 🙄 Skjønner ikke poenget med å ha det så mørkt inne - det er fint på bilder, men å ha det slik i et land det er mørkt ute 6 mnd i året er bare deprimerende synes jeg 😅

Anonymkode: 67ca0...313

• Liker 1
Skrevet

Vi har en god del svart. Svart kjøkken (i stua) svarte stoler, svart peis, enkelte svarte pynteting, føler det funker fordi hele ene veggen i stua er glass, uten masse naturlig lys hadde det ikke funket.

Anonymkode: 9ebae...41c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...