Gå til innhold

Hva tenker dere om at en 24-åring ligger med en 14-åring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det samme som når en 24-åring har sex med en 5-åring. Så lenge 5-åringen er med på det selv da selvsagt.

Anonymkode: 0eef5...9a1

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helt ulovlig, absolutt ikke greit uansett om 14 åringen er med på det eller ikke. vent til 14 åringen er gammel nok eller finn deg en annen.

Endret av pappa messi
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens1968 skrev (2 minutter siden):

Da er 24 åringen pedofil. En 14 åring er et barn

Sier seg kanskje selv?

Anonymkode: 2e637...824

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillefrøkengrei

At det er ulovlig og straffbart uavhengig av hva 14 åringen tenker om dette.. En 14 åring er ikke moden nok til å samtykke til sex med en 24 åring, og det er et maktforhold der som gjør at man aldri kan si at det er et reellt samtykke fra 14 åringens side, selv om vedkommende hadde påstått dette selv. Hadde også tenkt at det er noe galt med 24 åringen og at vedkommende trenger hjelp .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke pedofili. Ikke misbruk definisjonen for pedofili. 

Men det er straffbart. 

Anonymkode: 9690c...f72

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis 14-åringen er med på det selv.. 

Anonymkode: 55f7f...4f6

Overgrep. 14åringer er barn og anses ikke ha samtykkekompetanse

Anonymkode: f45f8...fe1

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke pedofili. Ikke misbruk definisjonen for pedofili. 

Men det er straffbart. 

Anonymkode: 9690c...f72

På hvilken måte er ikke dette pedofili? Hva i alle dager har en 24 år gammel mann til felles med et barn på 14 år? For det er et barn selv om det er tenåring.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis 14-åringen er med på det selv.. 

24 åringen bryter loven. Det hjelper ikke om 14-åringen er med på det, da 14-åringen har ikke samtykkekompetanse.

Anonymkode: 91d82...6d4

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, lillefrøkengrei said:

At det er ulovlig og straffbart uavhengig av hva 14 åringen tenker om dette.. En 14 åring er ikke moden nok til å samtykke til sex med en 24 åring, og det er et maktforhold der som gjør at man aldri kan si at det er et reellt samtykke fra 14 åringens side, selv om vedkommende hadde påstått dette selv. Hadde også tenkt at det er noe galt med 24 åringen og at vedkommende trenger hjelp .

Hei, TS her. Jeg er 14-åringen, eller dvs var. Har ekle følelser og tanker rundt det, men var jo med på det selv.. Så vet ikke om følelsene mine er berettiget.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillefrøkengrei skrev (3 minutter siden):

Dette 👆

En 14 åring er på ingen måte moden nok til å samtykke. Det er misbruk av 14 åringen og et overgrep. 

Anonymkode: 8d743...4b9

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er galt i hodet på den 24-åringen som ikke forstår at dette ikke er lov? Han skal være den voksne her. Han skal ikke ha sex med et barn. 

Anonymkode: 39f41...572

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei, TS her. Jeg er 14-åringen, eller dvs var. Har ekle følelser og tanker rundt det, men var jo med på det selv.. Så vet ikke om følelsene mine er berettiget.. 

Følelsene dine er berettiget og du ble utnyttet av en voksen person! Har du noen du kan snakke med om dette? Og eventuelt få anmeldt? 24 åringen vet at det var feil, men valgte å gjøre det

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du var et barn og han var en voksen. Du var jo ikke med på det selv, den voksne utnyttet deg. Han utnyttet alderen din for å ha sex. 

Omså du hadde flørtet, kledd deg naken, spredd beina foran han, skulle han ha stoppet deg. Det er bare helt feil. 

Anonymkode: 8d743...4b9

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillefrøkengrei
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har god grunn til å ha ekle følelser knyttet til dette. 

Når det gjelder hvorvidt denne personen har gjort noe galt/ulovlig eller ikke så har det ingenting å si at du der og da følte du var med på dette selv. Etter straffeloven straffes en person for seksuelle handlinger eller seksuell omgang med barn mellom 14 og 16 år uavhengig av om barnet har samtykket eller ikke. Nettopp pga. det jeg skrev ovenfor om at et slikt samtykke aldri anses som reelt pga. det skjeve maktforholdet i et slikt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...