AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Må seriøst alltid vente minst en halvtime etter oppsatt tid. Synes det er så irriterende, halve dagen går jo bort. Er ikke pasientenes tid også viktig? Anonymkode: 23dbd...d14
Solstrålen. Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 Kommer an på legekontoret. Har hatt flere forskjellige og der jeg er nå er det aldri ventetid.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 Fordi de er underbemannet i forhold til hvor mange som trenger de. Alt skal spares på når det gjelder helsa vår. Anonymkode: c24e4...984 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Fordi noen pasienter ikke skjønner at de har ti minutter og tyter så jævlig.. Anonymkode: 062b9...e05 23
Durinur Skrevet 11. desember 2020 #5 Skrevet 11. desember 2020 Fordi ting tar mer tid enn planlagt. Er det ikke bedre å vente litt ekstra enn å bli kastet ut av legen dersom du bruker for lang tid på konsultasjonen din? 13
Batteri Skrevet 11. desember 2020 #6 Skrevet 11. desember 2020 Jeg skjønner ikke at det går an å i det hele tatt lure på dette. 11
anonym 4545 Skrevet 11. desember 2020 #7 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Fordi noen pasienter ikke skjønner at de har ti minutter og tyter så jævlig.. Anonymkode: 062b9...e05 Kanskje problemet er at det bare settes av for liten tid pr pasient? 10
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #8 Skrevet 11. desember 2020 Fordi folk forventer å få tatt opp alt mellom himmel og jord når de er inne hos legen, og har lite forståelse for at legene har mye å gjøre. Noen ganger viser det seg at de ekstra tingene pasienten kommer med må tas tak i. Og noen ganger må fastlegene presse inn en ekstra pasient fordi det er akutt. Det er helt urolig at folk har så lite forståelse for at de må vente, det vil jo også gagne dem selv dersom de en dag er en av de som legen må bruke mer tid på. Anonymkode: 71463...ead 9
Jens1968 Skrevet 11. desember 2020 #9 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Må seriøst alltid vente minst en halvtime etter oppsatt tid. Synes det er så irriterende, halve dagen går jo bort. Er ikke pasientenes tid også viktig? Anonymkode: 23dbd...d14 De aller fleste pasientene har ikke behov for å dra til legen, men drar ditt allikevel. De pasientene som faktisk trenger å dra til legen blir prioritert. Det høres ut som om du er en sånn som går mellom NAV og legekontoret. Det er grenser for hva en lege kan hjelpe med, men legen skal prioritere deg? 4
Million Skrevet 11. desember 2020 #10 Skrevet 11. desember 2020 Mange pasienter har mer på hjertet enn de opprinnelig bestilte timen for, prater i vei og tenker ikke på at legen har kun et kvarter på seg i tilmålt tid for hver pasient. Noen ganger kan det antageligvis også ta lenger tid å finne ut av pasientens problem, kanskje må man ta prøver etc, noe som kan ta lenger tid enn antatt. Men ja, jeg blir litt småergelig når jeg sitter og venter fremdeles f.eks. 40 minutter etter at timen min skulle begynt... det er ALLTID ventetid, uansett når på dagen man har time! Men jo senere på dagen man har time, jo større er forsinkelsene pga det kanskje har bygd seg på for hver pasient tidligere på dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #11 Skrevet 11. desember 2020 Folk skulle berre visst - men det er kun MEG SJØLV, MEG SJØLV, MEG SJØLV. Folk er så jævlig sjølvsentrerte og bortskjemte. Knipsar på sjukepleiarar og legar som om dei var dårleg behandla kelnarar. Dette helsevesenet der pasienten skal bestemme det meste sjølv, er totalt feilslått. Anonymkode: 4a0f0...506 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #12 Skrevet 11. desember 2020 Fordi idiotiste pasienter bruker mer enn de 15 minuttene man har har. Er man egositisk skravlebøtte Eller har behov for mer tid så må man bestille dobbelttime og betale for det. Anonymkode: 35b19...e06 7
Loff77 Skrevet 11. desember 2020 #13 Skrevet 11. desember 2020 Er forskjellige grunner det, det er i utgangspunktet satt opp litt knapp tid, så har man fastlegene som tar seg tid til andre ‘’problemer’’ i samme slengen. Hos de som ikke gjør det er det mindre forsinkelser, så da er det bare å velge hvilken type fastlege du ønsker. Hovedproblemet er att vi har blitt ett land av hypokondere og tror man må til legen hver gang man er litt snufsete eller pjusk 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #14 Skrevet 11. desember 2020 Enig med ts! Og til alle som skriver at pasienter tar for mye tid: jeg er hos legen en gang i året, to ganger ila de siste årene har jeg bedt om å få time kl 08, for da er jeg dagens første pasient og da kan de vel ikke være forsinket? Tro om igjen! 20 min forsinket den første gangen, tenkte det kanskje var noe spesielt så året etter prøvde jeg meg igjen og da var det 30 min forsinket!! Altså det er jo ikke rart at alt blir forskjøvet når de starter dagen med å være forsinket!? Fikk så lyst til å kommentere det, men jeg er ikke så god på sånt så det ble med tanken hehe For øvrig veldig irriterende at jeg må inn til legen da jeg kun er der for å ta blodprøve på labben (liker å ha kontroll på vitamin- og mineralnivåer i kroppen), men får ikke lov uten et legebesøk først. Anonymkode: a357f...181 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #15 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig med ts! Og til alle som skriver at pasienter tar for mye tid: jeg er hos legen en gang i året, to ganger ila de siste årene har jeg bedt om å få time kl 08, for da er jeg dagens første pasient og da kan de vel ikke være forsinket? Tro om igjen! 20 min forsinket den første gangen, tenkte det kanskje var noe spesielt så året etter prøvde jeg meg igjen og da var det 30 min forsinket!! Altså det er jo ikke rart at alt blir forskjøvet når de starter dagen med å være forsinket!? Fikk så lyst til å kommentere det, men jeg er ikke så god på sånt så det ble med tanken hehe For øvrig veldig irriterende at jeg må inn til legen da jeg kun er der for å ta blodprøve på labben (liker å ha kontroll på vitamin- og mineralnivåer i kroppen), men får ikke lov uten et legebesøk først. Anonymkode: a357f...181 Og du får ikkje lov til det utan legebesøk - MED GOD GRUNN. Anonymkode: 4a0f0...506 4
Leo Skrevet 11. desember 2020 #16 Skrevet 11. desember 2020 Jeg har dessvere tilbragt en del tid på venterommet hos legen og siden dette er et lite sted og et lite kontor er det ganske gjennomsiktig. Det som skjer ganske ofte er at legen er kraftig forsinket allerede før første pasient fordi han eller hun har hatt legevakt om natten og det har skjedd noe akutt på slutten av vakten. Denne forsinkelsen forplanter seg da ut over dagen. En annen variant er at det kommer inn akuttpasienter i løpet av dagen som tar mye tid og da sitter man der da. Bokstavelig talt. 9
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #17 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og du får ikkje lov til det utan legebesøk - MED GOD GRUNN. Anonymkode: 4a0f0...506 Man burde da ikke trenge "grunn" eller legetime for å sjekke vitaminnivået etc i kroppen x1 i året.. Hos oss trekker vi bare kølapp på bodprøvetakning uten time. Anonymkode: 35b19...e06 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #18 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig med ts! Og til alle som skriver at pasienter tar for mye tid: jeg er hos legen en gang i året, to ganger ila de siste årene har jeg bedt om å få time kl 08, for da er jeg dagens første pasient og da kan de vel ikke være forsinket? Tro om igjen! 20 min forsinket den første gangen, tenkte det kanskje var noe spesielt så året etter prøvde jeg meg igjen og da var det 30 min forsinket!! Altså det er jo ikke rart at alt blir forskjøvet når de starter dagen med å være forsinket!? Fikk så lyst til å kommentere det, men jeg er ikke så god på sånt så det ble med tanken hehe For øvrig veldig irriterende at jeg må inn til legen da jeg kun er der for å ta blodprøve på labben (liker å ha kontroll på vitamin- og mineralnivåer i kroppen), men får ikke lov uten et legebesøk først. Anonymkode: a357f...181 Da har jeg en fun fact til deg: legene får all jobben med å beslutte at du skal ta blodprøvene, hvilke prøver som er relevante, og gjøre en vurdering av de faktiske verdiene når de kommer med medisinske råd til deg. Deretter skal de skrive deg et brev. Dette er oppgaver de ikke får betalt for. Å ha deg inne på en time i forkant gjør at de får betalt for jobben de gjør. Anonymkode: 71463...ead 12
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #19 Skrevet 11. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Og du får ikkje lov til det utan legebesøk - MED GOD GRUNN. Anonymkode: 4a0f0...506 Hva er den gode grunnen? Hvert år er det samme visa: "Hei, hvordan har du det?" "Hei, jeg har det fint, er bare inne for en blodprøve, ingen andre problemer" "Så fint! Da kan du gå til laggen og trekke kølapp, hadet!" "Hadet!" Anonymkode: a357f...181
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #20 Skrevet 11. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Da har jeg en fun fact til deg: legene får all jobben med å beslutte at du skal ta blodprøvene, hvilke prøver som er relevante, og gjøre en vurdering av de faktiske verdiene når de kommer med medisinske råd til deg. Deretter skal de skrive deg et brev. Dette er oppgaver de ikke får betalt for. Å ha deg inne på en time i forkant gjør at de får betalt for jobben de gjør. Anonymkode: 71463...ead Jeg har samme grunn for å ta blodprøve og har tatt samme type bprøve de siste 12 årene. Jeg er veganer så det er samme prøve hvert år, vi bare sjekke opp at alle nivåer holder seg stabile. Jeg har selv tilgang til resultatene på nett og tolker de selv (har medisinsk utdannelse). Jeg har aldri fått noe brev? Logger meg på Furst patient selv. Anonymkode: a357f...181
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå