Gjest Lilleulv Skrevet 8. august 2005 #1 Skrevet 8. august 2005 Jeg har hatt et stort sår, munnsårlignende baki munnen i en uke nå. det er rett ovenfor den ene mandelen og ser ut som et sånt munnskold hvis noen vet hva det er (usikker på om det er et vanlig ord ) sånn som har blitt hvitt.... og det er på størrelse med tommelen min. Det gjør så utrolig vondt, har bare blitt verre og verre og jeg sliter med å spise og svelge. bør det ikke begynne å gro nå etter 1 uke?? jeg orker ikke mer smerter jeg ass... skylt masse med vademecum i håp om at det skulle hjelpe, men det er bare like stort og åpent. noen som har noen tips til meg?
Dagoberta Skrevet 8. august 2005 #2 Skrevet 8. august 2005 Kom deg til legen. Hvis du har hatt et stort sår som ikke viser tegn til å gro i en uke, så er det på tide.
alvine Skrevet 8. august 2005 #3 Skrevet 8. august 2005 For å unngå nye munnsår kan du prøve en såpefri tannkrem, feks zendium. Jeg var mye plaget med munnsår en periode, ofte kom de langt bakover og ned mot svelget. Ble anbefalt denne tannkremen på apoteket, og har ikke hatt munnsår siden jeg begynte med den
Gjest Lilleulv Skrevet 8. august 2005 #4 Skrevet 8. august 2005 Kom deg til legen. Hvis du har hatt et stort sår som ikke viser tegn til å gro i en uke, så er det på tide. ← oj, såpass... jeg må innrømme at jeg blir litt engstelig når det nå har gått 1 uke.... men det ser jo ut som et munnsår da. urk. skal kjøpe tannkremen du anbefalte alvine
Gjest Gjesta Skrevet 8. august 2005 #5 Skrevet 8. august 2005 Masse doser med b vitaminer og grapefruktkjerneekstrakt tro jeg skulle hjelep deg
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2005 #6 Skrevet 8. august 2005 For å unngå nye munnsår kan du prøve en såpefri tannkrem, feks zendium. Jeg var mye plaget med munnsår en periode, ofte kom de langt bakover og ned mot svelget. Ble anbefalt denne tannkremen på apoteket, og har ikke hatt munnsår siden jeg begynte med den ← Dette er et knallråd hvis du får munnskold (også kalt 'after') innimellom Bytt til zendium! Jeg bytta etter tips, sånn som Alvine, og har ikke siden hatt et eneste munnskold-sår.
Gjest Lilleulv Skrevet 8. august 2005 #7 Skrevet 8. august 2005 Oki, jeg skal bytte tannkrem! Men jeg har ikke pleid å ha sånn før da... Jeg endte med å gå på legevakta i dag. da jeg kom hjem fra jobb hadde jeg så utrolig vondt, og da jeg så inn i munnen, så jeg at mandlene hadde hovnet opp, og at det så ut som det var noe ekkel verk inni munnhulen. Men legen sa: jeg ser ingenting jeg... bare et vanlig, stort munnskold. så jeg ble sendt hjem igjen 200 kr fattigere. seriøst, det ser ikke bra ut i munnen min.... men det var visst min mening, og ikke legens.
Letti Skrevet 8. august 2005 #8 Skrevet 8. august 2005 Zendium er den eneste tannkremen uten såpe og anbefales av tannleger hvis du er mye plaget med munnsår eller munnskold. I tillegg bør du skylle munnen med munnskyllevann...brun flaske med hvit kork....Prøver å huske hva den heter.........Den tar knekken på alt du ikke vil ha i munnen din av bakterier osv..... Ja, husker ikke hva den heter, men du får den på apoteket. Ønsker deg lykke til. PS! Har vært mye plaget med det før og har tilogmed brukt penicilin for å bli kvitt det. Det ga seg ikke.
lillesky Skrevet 8. august 2005 #9 Skrevet 8. august 2005 Munnskold/after kan vare i 2 uker. Jeg er veldig plaget av dem. Har prøvd å bytte tannkrem, men for min del funker ikke det i det hele tatt. Jeg synes Corsydyl munnskyllevann (brun flaske med hvit og blå etikett, fåes kjøpt på apoteket) har fungert. Har også fått en kortison-spray (resept). Hvis noen har flere råd, tar jeg gjerne i mot dem. Føler jeg har prøvd alt...
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2005 #10 Skrevet 8. august 2005 Zendium fungerer forebyggende mot dette som også kalles trøske. Vet også at du kan kjøpe noe reseptfritt på apoteket som hjelper mot akutt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå