Gå til innhold

En farget dagkrem som er rimelig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet du om en? Evt en BB cream.

Jeg har lys til medium varm hudtone. 

Anonymkode: 1f89d...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes mange rimelige varianter, men hvilke (n) som vil fungere på deg, kommer jo an på hudtype i tillegg til hudtone. BB-kremer er mest egnet for en normal til tørr hudtype. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (32 minutter siden):

Det finnes mange rimelige varianter, men hvilke (n) som vil fungere på deg, kommer jo an på hudtype i tillegg til hudtone. BB-kremer er mest egnet for en normal til tørr hudtype. 

Ja, jeg har en tørr hudtype, man får ikke testet produkter med mitteverntiltakene, så hvordan finne riktig farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg har en tørr hudtype, man får ikke testet produkter med mitteverntiltakene, så hvordan finne riktig farge?

Jeg har en. Dempet varm og gyllen lys-mediun hudtone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er klart at det er vanskelig når man ikke får prøvd, men BB-kremer er jo ikke veldig dekkende, så med mindre du velger en for mørk farge, så burde det jo i grunnen gå greit. Siden en BB- krem ikke er en foundation, finnes det ofte ikke så mange nyanser å velge mellom, så dersom du holder deg til en lys/medium nyanse,  så burde det gå bra. Hvis du er i tvil, velg en lysere nyanse. Du kan jo også google "(produktnavn) swatches" så får du bilder der folk har fargetestet produktet.

Denne finnes f.eks. bare i 2 nyanser: https://www.blivakker.no/product/3200301?gclid=EAIaIQobChMIzdrV5-3F7QIVjrmyCh05rA_VEAQYAiABEgK2I_D_BwE. Swatches: https://www.google.com/search?q=garnier+bb+cream+swatches&rlz=1C1GCEV_enNO826NO826&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=sgZRZbCigmzQrM%2Cogxzvb-ZePEX2M%2C_&vet=1&usg=AI4_-kQ8TyBKykaC0ZyiLEYOksIcEF7iCw&sa=X&ved=2ahUKEwjur_OC-MXtAhX4AhAIHRyFAMcQ9QF6BAgHEAE&biw=1920&bih=1057#imgrc=d44u0NInm2ARGM

Her har du et utvalg BB-kremer i prisklassen 80 -150 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker to BB kremer fra Garnier, en light og en medium. Og så tar jeg litt av hver farge og blander, alt ettersom hvor blek eller brun jeg er. Funker veldig bra.

Anonymkode: 4a905...a15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg bruker to BB kremer fra Garnier, en light og en medium. Og så tar jeg litt av hver farge og blander, alt ettersom hvor blek eller brun jeg er. Funker veldig bra.

Smart, hvor mørk/lyse er du?

Det er den som bare finnes i to varianter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (51 minutter siden):

Det er klart at det er vanskelig når man ikke får prøvd, men BB-kremer er jo ikke veldig dekkende, så med mindre du velger en for mørk farge, så burde det jo i grunnen gå greit. Siden en BB- krem ikke er en foundation, finnes det ofte ikke så mange nyanser å velge mellom, så dersom du holder deg til en lys/medium nyanse,  så burde det gå bra. Hvis du er i tvil, velg en lysere nyanse. Du kan jo også google "(produktnavn) swatches" så får du bilder der folk har fargetestet produktet.

Denne finnes f.eks. bare i 2 nyanser: https://www.blivakker.no/product/3200301?gclid=EAIaIQobChMIzdrV5-3F7QIVjrmyCh05rA_VEAQYAiABEgK2I_D_BwE. Swatches: https://www.google.com/search?q=garnier+bb+cream+swatches&rlz=1C1GCEV_enNO826NO826&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=sgZRZbCigmzQrM%2Cogxzvb-ZePEX2M%2C_&vet=1&usg=AI4_-kQ8TyBKykaC0ZyiLEYOksIcEF7iCw&sa=X&ved=2ahUKEwjur_OC-MXtAhX4AhAIHRyFAMcQ9QF6BAgHEAE&biw=1920&bih=1057#imgrc=d44u0NInm2ARGM

Her har du et utvalg BB-kremer i prisklassen 80 -150 kr. 

Det var lurt, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (48 minutter siden):

Hvorfor ikke kjøpe en lett dekkende foundation istedet?

Hvorfor er det bedre/lettere å finne riktig nyanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Og de blir man verken hvite av eller orange av?😅

Jeg er halvt spansk så er litt gylden, men har lys hud, så kanskje medium hadde passet meg best om jeg skal prøve en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er halvt spansk så er litt gylden, men har lys hud, så kanskje medium hadde passet meg best om jeg skal prøve en. 

Nå bruker jeg en foundation som kalles "bun" dvs den har farge som en medium stekt bolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har bare prøvd light av Garnier sin bb krem, men jeg blir veldig oransje av denne.

Jeg bruker Maybelline sin bb krem (fresh varianten, ikke den mattende), og jeg er veldig fornøyd. Den selges imidlertid ikke i Norge lenger, så den er litt vanskelig å få tak i.

Anonymkode: 422f4...08d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Flere nyanser å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det finn mange flere nyanser i foundation enn bb-cream. Anbefaler dream satin liquid fra maybelline new york. 

Anonymkode: 3d9be...b70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blander litt bb cream dear klairs og so har jeg kjøpt farger Dore fra erborian. Da kan jeg gjøre fargen perfekt, og huden min blir faktisk på sikt bedre, er silkemyk når jeg vasker den av 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura Mercier hadde en farget dagkrem som jeg brukte på den tiden jeg slapp unna med bare litt utjevning, men aner ikke om merket fremdeles fører den. Du kan sjekke nettsidene til Kicks selv da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...