zemer Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Hvordan teste? Kommer de hjem til deg ? 1
KvinneguidenBruker Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 zemer skrev (8 minutter siden): Hvordan teste? Kommer de hjem til deg ? Spørs hvor du bor. Det tilbys noen steder. Om du blir satt i karantene som nærkontakt skal du jo bestille test (eller det blir bestilt for deg av smittesporerne). Ved innreise fra utlandet er det ikke obligatorisk med test. Men du må selv ta kontakt for test når du opplever symptomer, alltid. Om du er for syk til å komme deg til teststed må du ta det opp med den lokale koronatelefon/ kommunen eller hvor man skal ringe der du bor.
zemer Skrevet 11. desember 2020 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2020 KvinneguidenBruker skrev (2 minutter siden): Spørs hvor du bor. Det tilbys noen steder. Om du blir satt i karantene som nærkontakt skal du jo bestille test (eller det blir bestilt for deg av smittesporerne). Ved innreise fra utlandet er det ikke obligatorisk med test. Men du må selv ta kontakt for test når du opplever symptomer, alltid. Om du er for syk til å komme deg til teststed må du ta det opp med den lokale koronatelefon/ kommunen eller hvor man skal ringe der du bor. Takk. Om det skjer ringer jeg selvsagt til koronatlf. Min sønn som ble satt i karantene da en i klassen hadde en nærkontakt som fikk korona. Får bare håpe på det beste😊 1
KvinneguidenBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 zemer skrev (13 minutter siden): Takk. Om det skjer ringer jeg selvsagt til koronatlf. Min sønn som ble satt i karantene da en i klassen hadde en nærkontakt som fikk korona. Får bare håpe på det beste😊 De aller fleste skolebarn blir ikke testet automatisk fordi smitte mellom klassekamerater er sjeldent. Vi har hatt drøssevis av klasser i karantene rundt meg i Bergen. Det har ikke blitt flere smittetilfeller i klassen som jeg kjenner til i mitt nabolag. Lykke til, og husk at karantene er kjedelig - lov å muntre opp litt ekstra 👍
kvinneguide Skrevet 11. desember 2020 #5 Skrevet 11. desember 2020 Du får lov å gå en tur når du er i karantene. Du får lov til å oppsøke feberpoliklinikk iført munnbind for å ta koronatest. Du må komme deg dit uten kollektivtransport. 1
zemer Skrevet 11. desember 2020 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2020 kvinneguide skrev (6 timer siden): Du får lov å gå en tur når du er i karantene. Du får lov til å oppsøke feberpoliklinikk iført munnbind for å ta koronatest. Du må komme deg dit uten kollektivtransport. Denne eleven som hadde en nærkontakt som var smittet kom de hjem til for å teste. Kun min sønn som er i karantene nå pga dette. 1
Anbefalte innlegg