AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Min samboer har hatt det litt tøft i det siste. Han har helt sikkert hatt det tøffere enn det jeg har klart å forstå og sett. Han viser følelser og kan fint fortelle hvis han er oppgitt/irritert over noe osv., men jeg tror han sliter mer med å snakke om ting hvis det får han til å føle seg lei seg, utbrent ol. Jeg vet litt om selve problemet, men for alt jeg vet så kan det være flere ting. Utdyper ikke her sånn det ikke blir gjenkjent. Er nok ikke noe super-alvorlig, men jeg vil jo ikke at han skal ha det slik han har det nå for lenge. Vil gjerne hjelpe han, men synes det er vanskelig. I forgårs så stilte jeg spørsmål om hva han tenker angående "problemet", men fikk til svar at han ikke orket prate om det nå. Men jeg har også på feelingen av at han bare vil utsette samtalen. Jeg er også redd for å presse for mye på. Hvordan skal jeg klare å komme mer inn på han? Jeg mener ikke at han må dele alt, men jeg vet dette er noe som jeg nesten må være en liten del av. Jeg vil heller ikke at han f.eks skal si at det går fint med han selv, bare for å få meg til å slutte å spørre eller fordi han er redd jeg er bekymret. Vi har forresten vært samboere i 3år. Anonymkode: 638d0...657
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 Hvis kan sier han ikke orker å prate om det, så ta han på ordet. Han vil i en periode være lit nedstemt og du kan prøve å være den "lette" i parforholdet så lenge det varer. Han vil kanskje, når ham har murret på problemet en stund, komme til deg, eller til en kompis. Gi det tid, du har git uttrykk for at du er der for han. Dere har forhåpentlig vis en intimitet som gjør han trygg på deg, Ofte er det nok. Det du ikke må gjøre, er å gjøre dette til en "meg" greie, der du egentlig ønsker se hvordan han er vrid sammen. Gi det tid og vær lit mer tålmodig en vanlig. Anonymkode: 19268...b99 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 Spør han hvordan du best kan støtte han oppi dette. Ikke regn med at du kan fikse problemet. Målet blir å bare gjøre det litt bedre å komme igjennom. Husk at det ikke er akseptabelt om han forventer at du skal være deppa sammen med han, eller godta aggresjon fra han, gå på nåler etc. Da må han oppsøke hjelp om du skal bo med han. Anonymkode: 5479f...ca5
Hippogriff Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Folk er forskjellige. Det verste jeg vet når jeg har mange eller alvorlige ting å håndtere er at folk maser og gnager om sakene også når jeg selv prøver å få tatt fri fra bekymringene. Mange trenger litt fristed innimellom, spesielt i periodene man bærer tunge bører. Hvis han definerer deg som et fristed bør du være det, det er en tillitserklæring det også. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå