Gå til innhold

Hvilket yrke hadde du valgt akkurat nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Hvis du nå kunne byttet yrke, uavhengig av tidligere yrke eller utdanning, men hoppet rett inn og fått nødvendig utdannelse på jobb med god lønn fra start, hva hadde du valgt og hvorfor? :) 

Anonymkode: f1fd1...457

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde valgt IT-utvikler/koordinator for helsesektoren. Interessante arbeidsoppgaver og spennende prosjekter 

Anonymkode: ca3e8...a39

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde valgt IT-utvikler/koordinator for helsesektoren. Interessante arbeidsoppgaver og spennende prosjekter 

dette er per i dag min jobb og det er ikke sp mye frønnere enn andre yrker, joda det er spennende, og prosjektbasert mye av det, men det er veldig lange dager, korte frister og mye stress.. 
Jeg ville valgt å jobbe med mennesker, tatt sosiologi, psykologi, eller gått helt andre veien med juridisk utdanning

Anonymkode: e4327...695

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

dette er per i dag min jobb og det er ikke sp mye frønnere enn andre yrker, joda det er spennende, og prosjektbasert mye av det, men det er veldig lange dager, korte frister og mye stress.. 
Jeg ville valgt å jobbe med mennesker, tatt sosiologi, psykologi, eller gått helt andre veien med juridisk utdanning

Anonymkode: e4327...695

Spennende! Jobber du i det private? Jeg ville jobbet med IT eller prosjekter fordi jeg har bakgrunn fra helsevesenet, men jeg ønsker ikke å jobbe med mennesker lenger. Hehe

• Liker 1
Skrevet

Landskapsarkitekt. 

Anonymkode: fc900...fe3

• Liker 1
Skrevet

Bioteknolog, ville ønsket å lage nye medisiner og vaksiner til mest mulig hjelp. 

Skrevet

Medisinsk sykepleier 

Anonymkode: 6d19d...b81

Skrevet

Farmasøyt. Er sykepleier i dag. Sier opp min stilling når korona er over.

Anonymkode: 2fd09...aa7

• Liker 3
Skrevet

Lastebilsjåfør

Anonymkode: f9cbc...f9a

Skrevet

Barnevernspedagog. 

Anonymkode: 9f04d...622

Skrevet

God lønn fra start, varierte arbeidsoppgaver og skiftjobbing (hater tanken på 8-16 hver eneste dag): Lokfører, uten tvil. 1 mill i årslønn rett ut fra skolen.

Anonymkode: 9bfb4...83e

• Liker 2
Skrevet

Har studert både juss og psykologi profesjon. Tror jeg ville valgt sykepleierstudiet om jeg skulle valgt på nytt. Orker ikke det evige prestasjonsjaget jeg har vært en del av siden jeg var ung.....

Anonymkode: 4421e...4b4

• Liker 7
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

God lønn fra start, varierte arbeidsoppgaver og skiftjobbing (hater tanken på 8-16 hver eneste dag): Lokfører, uten tvil. 1 mill i årslønn rett ut fra skolen.

Hvor varierte er egentlig arbeidsoppgavene som lokfører?

Skrevet
Kastanjefrø skrev (59 minutter siden):

Hvor varierte er egentlig arbeidsoppgavene som lokfører?

Mer varierte enn man skulle tro. I tillegg til å kjøre fra A til B må man klargjøre togsett og ta bremseprøver. På godstog setter man sammen toget sitt (skifting). Strekningene man kjører varierer, hvordan man kjører toget varierer med årstider. Det skjer stadig uforutsette ting man må håndtere, f.eks. signalfeil, feil på materiell slik at man må problemløse for å komme seg videre. Negative ting er naturligvis påkjørsler, oftest av dyr.

Aldri er to dager like. Mer variert enn en typisk 8-16 kontorjobb, var vel egentlig poenget mitt. 

• Liker 2
Skrevet

Som i dag. Dyrke og selge juletrær.

Mye fri, store inntekter og styrer sin egen hverdag 100%.

Anonymkode: 003b0...4f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som i dag. Dyrke og selge juletrær.

Mye fri, store inntekter og styrer sin egen hverdag 100%.

Anonymkode: 003b0...4f0

Oi, så koselig :) Aldri tenkt på det. 

Anonymkode: d1042...c3c

• Liker 4
Skrevet

Veterinær, kanskje. Tror egentlig også jeg kunne passet veldig godt til å jobbe i dyrehage, men det er vel sinnsykt dårlig lønn... for ikke å snakke om at det er dårlig arbeidsmarked for det om man ønsker å bo i Norge. Ellers kunne jeg tenke meg å bare jobbe med hund (profesjonell hundetrener, blindehund-trener, eksplosiv hund etc.). Tror også jeg kunne passet som psykolog. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...