AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Hei! Jente på 20 år her som kanskje overtenker, men jeg har noe på hjertet som jeg må få ut! Jeg har en kjæreste og noen få venner av motsatt kjønn (alle i samme alder/eldre). Jeg stoler på de, men alle har satt meg i ukomfortable «seksuelle» situasjoner i en viss grad. 1. Blitt slengt opp på en benk, hvor to kompiser deretter på tull har kommet «truende» mot meg og sagt «Du hadde vært lett å voldta»- Fått høre dette av flere gutter. (Edru) 2. Gjentatte ganger blitt løftet opp, så beina mine har vært «tvunget» rundt midjen på guttene. Slik har jeg blitt «slengt» rundt/opp mot vegger. Har ikke klart å stritte imot de gangene det har skjedd. (Fylla) Jeg er liten og nett - Har lite styrke å stille opp med når store gutter på 70-80kg tar tak i meg. 3. En kompis av kompisene mine som likte meg, nærmest presset meg i å ta han i hånda på at om forholdet til kjæresten blir slutt, må jeg si fra til han. Jeg ville virkelig ikke, til tross for at det var «uskyldig». Hjalp ikke å si nei, så jeg ga etter. (Fylla) 4. I begynnelsen av forholdet var jeg ukomfortabel med å være naken. Kjæresten min sin løsning på dette var å gjentatte ganger holde meg fast og dra opp genser/t-shorte for å se brystene mine. Hjalp ikke å stritte imot, så jeg ga etter (han gjør ikke dette nå lenger). Dette er bare noen få eksempler. Ikke så ille, så jeg er ikke traumatisert, men jeg har ved alle situasjonene prøvd å komme meg unna/prøvd å si nei. Spesielt ved eksempel nr. 2-3 har jeg vært ukomfortabel, da jeg har følt det har vært respektløst mot kjæresten min. Jeg har ledd med og syns det har vært morsomt, men også flaut og ydmykende. Det er så ekkelt å vite hvor forsvarsløs jeg er... Flere som har opplevd slikt? Overtenker jeg? Anonymkode: f5a42...ea7
Troyamin Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 (endret) Du må øve deg på å bli skikkelig ufin når slikt skjer. Si "Dra til helvete, hvis ikke anmelder jeg det dere gjør og jeg kommer til å bryte vennskapet!" Desverre er det sånn at noen menn ikke skjønner hint og for de er det bare for tull. En klein måte å flørte på. Og før fylte 25 år er ikke "konsekvens delen" i hjernen fullt utviklet. Ingen unnskyldning for å oppføre seg som idioter, kun en forklaring. Og du? Fortell kjæresten din om opplevelsene dine. Vær ærlig og si at du forsøker å le det bort, samtidig som du sier nei. Tipper kjæresten din setter pris på å vite hvordan kompiser behandler deg. Du overtenker ikke! Disse unge mennene har tråkket over din grense og det er ikke greit! Endret 11. desember 2020 av Troyamin Endret grunnet staveleifer. 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 Du overtenker ikke. Nummer 4 der ble jeg helt kvalm av å lese, det er et overgrep og jeg hadde ALDRI vært sammen med en sånn mann. Helt utrolig kvalm og voldelig atferd. Synes også det er skummelt at de bruker fysisk makt og snakker om voldtekt samtidig. Du er ung og usikker, du har ikke funnet deg selv og din stemme helt enda, du er ikke sikker på om du har rett i å reagere her engang. Men det har du! Si alltid i fra når noe føles ukomfortabelt! Så kan man skylde på at gutta er unge og dumme og like usikre de også, at disse maktutøvelsene er mer keitete måte å flørte på enn det er vold og overgrep. Men uansett om de er gode innerst inne eller ei - de oppfører seg som komplette idioter, og de trenger å høre det og korrigeres. De må vokse opp og lære seg hvordan de skal behandle kvinner! Det virker som de mangler respekt. Og det er akkurat den delen som er skummel også da.. hvorfor er de dine "venner" i det hele tatt, det høres ikke ut som noen man kunne stolt på om man ble stuck på en øde øy med dem akkurat. Du må også finne din stemme og sette deg i respekt. Det er ikke din feil at det skjer, men du vil en dag modnes til å takle situasjonene bedre. Det er en prosess, du har begynt på den og du vil bli bedre på den. Snakk gjerne med noen venninner om det, om dere er flere sammen som kan si "nei, sett henne ned, du oppfører deg som en idiot" så får dere støttet hverandre i at det ikke er greit å bli behandlet sånn. Anonymkode: ffea3...2ce 3
Nerine_ Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Du må virkelig lære deg å si ifra, og stå opp for deg selv! Hadde aldri vært sammen med noen som behandlet meg slik som kjæresten din gjorde mot deg. 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #5 Skrevet 11. desember 2020 Du overtenker ikke. Alt dette er ufint. Og jeg vil ikke kalle de mannfolka der for venner. Mine mannlige venner gjør aldri sånt, da hadde de ikke vært vennene mine. De er mine venner fordi vi er like, har mye felles og fordi vi respekterer hverandre. Har aldri krenket hverandre på den måten. Et par av dem har jeg ligget med for en stund siden, men det startet da overhodet ikke sånn. Du må sette grenser, og aksepterer de ikke dem (som jeg mistenker et par av disse ikke vil gjøre - det er jo bare humor!, tipper jeg noen av dem vil si) så kvitt deg med dem. Anonymkode: c68e8...3ce 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #6 Skrevet 11. desember 2020 I alle dager, hva slags «venner» har du? Venner gjør ikke sånn, og du må lære å stå opp for deg selv. For det første bør du revurdere disse guttene fordi de kan absolutt ikke oppføre seg, og for det andre bør du tenke litt på alkoholinntaket ditt dersom du ofte havner i situasjoner på fylla du ikke klarer å håndtere. Håper du forstår at du ikke overtenker.. Dette er ting som ikke er greit i det hele tatt, og særlig hva kjæresten din gjorde. Det burde dere snakke skikkelig ut om, og dersom han ikke klarer å reflektere over at det han gjorde var ufint så tror jeg du skjønner selv hva du bør gjøre ☺️ Anonymkode: ffb41...c7c 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 Seksuell trakassering. Har disse guttene bodd under en stein under hele Mee Too? Anonymkode: 62772...1d4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 2.00): Hei! Jente på 20 år her som kanskje overtenker, men jeg har noe på hjertet som jeg må få ut! Jeg har en kjæreste og noen få venner av motsatt kjønn (alle i samme alder/eldre). Jeg stoler på de, men alle har satt meg i ukomfortable «seksuelle» situasjoner i en viss grad. 1. Blitt slengt opp på en benk, hvor to kompiser deretter på tull har kommet «truende» mot meg og sagt «Du hadde vært lett å voldta»- Fått høre dette av flere gutter. (Edru) 2. Gjentatte ganger blitt løftet opp, så beina mine har vært «tvunget» rundt midjen på guttene. Slik har jeg blitt «slengt» rundt/opp mot vegger. Har ikke klart å stritte imot de gangene det har skjedd. (Fylla) Jeg er liten og nett - Har lite styrke å stille opp med når store gutter på 70-80kg tar tak i meg. 3. En kompis av kompisene mine som likte meg, nærmest presset meg i å ta han i hånda på at om forholdet til kjæresten blir slutt, må jeg si fra til han. Jeg ville virkelig ikke, til tross for at det var «uskyldig». Hjalp ikke å si nei, så jeg ga etter. (Fylla) 4. I begynnelsen av forholdet var jeg ukomfortabel med å være naken. Kjæresten min sin løsning på dette var å gjentatte ganger holde meg fast og dra opp genser/t-shorte for å se brystene mine. Hjalp ikke å stritte imot, så jeg ga etter (han gjør ikke dette nå lenger). Dette er bare noen få eksempler. Ikke så ille, så jeg er ikke traumatisert, men jeg har ved alle situasjonene prøvd å komme meg unna/prøvd å si nei. Spesielt ved eksempel nr. 2-3 har jeg vært ukomfortabel, da jeg har følt det har vært respektløst mot kjæresten min. Jeg har ledd med og syns det har vært morsomt, men også flaut og ydmykende. Det er så ekkelt å vite hvor forsvarsløs jeg er... Flere som har opplevd slikt? Overtenker jeg? Anonymkode: f5a42...ea7 Du må lære dg å SNAKKE!! Herregud...du kommer en dag til å bli utsatt for noe om du ikke begynner si ifra skikkelig! Ikke le å jatte med. Herregud da. Neste gang noe skjer så skal du si rett ut at slikt gjør de faen meg ikke igjen. og om de sier noe som "Det var da voldsomt, det var bare tull" Så sier du at du ikke synes dette er gøy. At du krever respekt. Begynn å stå opp for deg selv verbalt! Ellers slutter de aldri! Anonymkode: 45c5c...bea 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 8.37): I alle dager, hva slags «venner» har du? Venner gjør ikke sånn, og du må lære å stå opp for deg selv. For det første bør du revurdere disse guttene fordi de kan absolutt ikke oppføre seg, og for det andre bør du tenke litt på alkoholinntaket ditt dersom du ofte havner i situasjoner på fylla du ikke klarer å håndtere. Håper du forstår at du ikke overtenker.. Dette er ting som ikke er greit i det hele tatt, og særlig hva kjæresten din gjorde. Det burde dere snakke skikkelig ut om, og dersom han ikke klarer å reflektere over at det han gjorde var ufint så tror jeg du skjønner selv hva du bør gjøre ☺️ Anonymkode: ffb41...c7c Dette Anonymkode: 45c5c...bea 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #11 Skrevet 13. desember 2020 Jeg vet jeg burde sette grenser/si fra, men jeg syns det er vanskelig. Det er vanskelig for de gangene jeg setter grenser/sier ifra, så syns alle jeg overreagerer, er dramatisk, at jeg ikke har humor og er sur Jeg kan sitte i mine egne tanker/være opptatt og få høre at jeg må smile mer og ikke være så sur. Tenk når folk tuller med meg og jeg prøver å si fra... Hele livet har folk sett på meg som sur, og jeg vil ikke at folk skal tro det om meg. Det er sårende, så jeg tolererer så og si alt. Skjønner jo at det ikke er løsningen... Anonymkode: f5a42...ea7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #12 Skrevet 13. desember 2020 Jeg kan også legge til at de ikke oppfører seg like fysisk ubehagelig mot andre venninner. Regner med at det er fordi de er større enn meg og vanskeligere å tulle med på den måten. Tro meg når jeg sier at jeg har sagt ifra. Jeg får bare høre at jeg er søt når jeg er sint. Anonymkode: f5a42...ea7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #13 Skrevet 13. desember 2020 Det er lov å bli sur når man blir truet og fysisk holdt fast. Disse gutta skal du ikke på fylla med en eneste gang til, det er å sette deg selv i fare. Synes også du skal snakke med kjæresten din, om at det var over grensen det han gjorde. Anonymkode: c11f7...bdf 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #14 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er lov å bli sur når man blir truet og fysisk holdt fast. Disse gutta skal du ikke på fylla med en eneste gang til, det er å sette deg selv i fare. Synes også du skal snakke med kjæresten din, om at det var over grensen det han gjorde. Anonymkode: c11f7...bdf Jeg er sjeldent på fylla med de. Som oftest har jeg vært edru og møtt på de mens de har vært fulle. Kjæresten min gjør ikke det han gjorde nå lenger. Jeg sa ifra om at jeg ikke likte det, og følte meg presset. Han har heldigvis lært og vokst. Han mente aldri noe vondt med det han gjorde, og han gjorde det med humor fra hans side. Anonymkode: f5a42...ea7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #15 Skrevet 13. desember 2020 Gutter/menn på 70-80 kg er ikke store og sterke. Tvert imot, de er små tynne pingler. Anonymkode: 8a2fc...1c9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #16 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gutter/menn på 70-80 kg er ikke store og sterke. Tvert imot, de er små tynne pingler. Anonymkode: 8a2fc...1c9 Jeg er 40 kg så i forhold til meg er de store og sterke😂 Har sikkert feilberegna litt Anonymkode: f5a42...ea7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå