AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #1 Skrevet 11. desember 2020 Jeg har hatt gjeld og ikke vært kredittverdig på noen år, men nå har jeg betalt alt og skal være kredittverdig. Men når jeg søker på ulike kredittkort så får jeg avslag. Jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn. Noen som vet hvorfor? Anonymkode: 7452f...f58
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har hatt gjeld og ikke vært kredittverdig på noen år, men nå har jeg betalt alt og skal være kredittverdig. Men når jeg søker på ulike kredittkort så får jeg avslag. Jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn. Noen som vet hvorfor? Anonymkode: 7452f...f58 Du er ikke kredittverdig i det øyeblikket du har betalt ned gjelda di,det forstår du sikkert? Anonymkode: b7d4f...136 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er ikke kredittverdig i det øyeblikket du har betalt ned gjelda di,det forstår du sikkert? Anonymkode: b7d4f...136 Beklager men jeg vet lite om økonomi og dette så jeg trodde at jeg automatisk ble kredittverdig da jeg hadde betalt all gjeld. Hva må til da for å bli kredittverdig? Beklager at jeg er så uvitende. TS Anonymkode: 7452f...f58 1
Jens1968 Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Hold deg unna kredittkort. Det er å stjele penger fra fremtiden. Regn ut hvor mye penger du har betalt i renter så skjønner du hvilken galskap det er 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #5 Skrevet 11. desember 2020 Har du flyttet ofte? Flytting har ødelagt kredittverdigheten min. Jeg har aldri hatt ei krone i gjeld, bortsett fra studielån som jeg betalte ned på en fjerdedel av normert tid og var ferdig med i 2007. Jeg har fast inntekt, ikke høy, men helt grei og jeg har meg ange hundre tusen stående på konto. Men et kredittkort på 5000 kr, det kan jeg altså ikke få fordi jeg har flyttet ofte... Anonymkode: a5361...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #6 Skrevet 11. desember 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Beklager men jeg vet lite om økonomi og dette så jeg trodde at jeg automatisk ble kredittverdig da jeg hadde betalt all gjeld. Hva må til da for å bli kredittverdig? Beklager at jeg er så uvitende. TS Anonymkode: 7452f...f58 Kommer ann på flere ting enn gjeld, blan annet; inntekt, alder, betalingsanmerkninger, bosted Anonymkode: 6baef...1ec 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #7 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Beklager men jeg vet lite om økonomi og dette så jeg trodde at jeg automatisk ble kredittverdig da jeg hadde betalt all gjeld. Hva må til da for å bli kredittverdig? Beklager at jeg er så uvitende. TS Anonymkode: 7452f...f58 Det tar litt tid, beste måten er om du klarer å spare litt,så banken ser du har det på stell med økonomien,da tror jeg også banken kan hjelpe deg med å få slettet all gammel moro. Anonymkode: b7d4f...136
Knirke Skrevet 11. desember 2020 #8 Skrevet 11. desember 2020 Har du fast adresse og fast jobb? Jeg har fått avslag pga mangel på fast bosted, og pga at jeg hat krysset av på "vikariat" på ansettelsesforhold.
Million Skrevet 11. desember 2020 #9 Skrevet 11. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 1.21): Har du flyttet ofte? Flytting har ødelagt kredittverdigheten min. Jeg har aldri hatt ei krone i gjeld, bortsett fra studielån som jeg betalte ned på en fjerdedel av normert tid og var ferdig med i 2007. Jeg har fast inntekt, ikke høy, men helt grei og jeg har meg ange hundre tusen stående på konto. Men et kredittkort på 5000 kr, det kan jeg altså ikke få fordi jeg har flyttet ofte... Anonymkode: a5361...f7c Det er rett og slett statistikk og skjønnsvurdering som avgjør om man får kreditt. Og det er et velkjent faktum innen kredittkortbransjen (og andre bransjer) at folk som har mye strøgjeld, ofte forsøker å flytte fra den ved å flytte hyppig. De flytter stadig vekk, melder aldri adresseforandringer til noen andre enn kanskje bare mobilselskapet sitt, for den ønsker de ikke å stå uten eller få sperret. Med flyttingen håper de å kaste av seg forfølgernes regninger, i den tro at da "blir de borte og ute av verden"....Sånn fungerer hjernen til en del mennesker. Dårlige betalere flytter ofte, det viser statistikken. Dette er årsaken til at det å flytte ofte trekker ned kreditt-scoren din og teller negativt når man vurderer om du skal få kreditt. Det er også en kjent sak at visse adresser og visse områder har flere dårlige betalere enn andre. Flytter man til et slikt område, kan man uten å ane det få dårligere kredittscore. Igjen, det er statistikk som avgjør. Endret 13. desember 2020 av Million stavefeil rettet 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #10 Skrevet 11. desember 2020 Om det er nylig betalt ned, kan det ta noen dager før alt registreres. MEN, hvorfor vil du påta deg gjeld igjen?? Skal du tilbake til å være ikke kredittverdig? Nå er det smartest å spare penger. Anonymkode: ff57e...657 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #11 Skrevet 11. desember 2020 Jeg fikk avslag da jeg søkte fordi jeg har AAP. Det ble ikke foretatt en kredittvurdering engang. Samtidig så eier jeg to gjeldfrie boliger og bil, samt har noe penger i banken. Slik jeg forstår det så vurderes AAP som usikker inntekt. Nå vet jeg ikke hva ts ønsker kredittkort for, men det kan være nyttig å ha kredittkort pga sikkerhet/enkelhet ved f.eks. netthandel. Jeg har et kredittkort jeg har hatt i mange år, og det er jevnlig i bruk - men jeg har ikke fått en eneste regning fordi jeg fyller opp igjen samme dag. Selv hadde jeg tenkt å få meg et nytt kredittkort til å bruke på bensin pga fordelene. Jeg har vurdert å ringe å snakke med noen for å se om det er en mulighet om de vet mer om meg. Anonymkode: ebfdd...d24 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #12 Skrevet 11. desember 2020 De har vel sett på likningen fra 2018. Anonymkode: 67bb2...c46 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #13 Skrevet 12. desember 2020 Jeg bodde på adressen til en studentby og fikk strødd kredittkort etter meg når jeg søkte. Den ble godkjent med en gang er min erfaring. Da hadde jeg herken inntekt eller særlig formue, hadde flyttet for 1-2 år siden, studielån og fikk vurderingen medium risiko eller god kredittscore. Men jeg har blitt kredittvurdert som høy før. Jeg kjøpte ting på nett og betalte fakturaer i ettertid, butikkene sendte selv om kredittvurderingen var dårlig? Så ble jeg plutselig oppgradert fra høy risiko til medium risiko etter å ha bodd der ett år ekstra uten å ikke ha betalt for meg. Det historien min sier er vel ja det lønner seg å betale og selv uten inntekt får du kredittkort. Anonymkode: 51ca3...f46
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #14 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg bodde på adressen til en studentby og fikk strødd kredittkort etter meg når jeg søkte. Den ble godkjent med en gang er min erfaring Anonymkode: 51ca3...f46 PS: det var i DNB som jeg har vært kunde hos med vanlig visa debetkort i mange år, så det kan vel bety noe? Anonymkode: 51ca3...f46
Gjest Blondie65 Skrevet 12. desember 2020 #15 Skrevet 12. desember 2020 Har du TS, sjekket hva som står registrert i gjeldsregisteret.com?
Gjest Blondie65 Skrevet 12. desember 2020 #16 Skrevet 12. desember 2020 For øvrig: hvis du har hatt problemer med å betale tidligere bør du velge å stå over kredittkort.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #17 Skrevet 12. desember 2020 Det er vel ikke så smart å havne i uføret igjen så fort du har kommet ut av det?? Anonymkode: 29bb2...74b 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #18 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 1.10): Jeg har hatt gjeld og ikke vært kredittverdig på noen år, men nå har jeg betalt alt og skal være kredittverdig. Men når jeg søker på ulike kredittkort så får jeg avslag. Jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn. Noen som vet hvorfor? Anonymkode: 7452f...f58 Antagelig har de sett hva du legger ut på Insta. Anonymkode: 21f81...f49 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #19 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 11.42): Jeg fikk avslag da jeg søkte fordi jeg har AAP. Det ble ikke foretatt en kredittvurdering engang. Samtidig så eier jeg to gjeldfrie boliger og bil, samt har noe penger i banken. Slik jeg forstår det så vurderes AAP som usikker inntekt. Nå vet jeg ikke hva ts ønsker kredittkort for, men det kan være nyttig å ha kredittkort pga sikkerhet/enkelhet ved f.eks. netthandel. Jeg har et kredittkort jeg har hatt i mange år, og det er jevnlig i bruk - men jeg har ikke fått en eneste regning fordi jeg fyller opp igjen samme dag. Selv hadde jeg tenkt å få meg et nytt kredittkort til å bruke på bensin pga fordelene. Jeg har vurdert å ringe å snakke med noen for å se om det er en mulighet om de vet mer om meg. Anonymkode: ebfdd...d24 Du får ikke kredittkort på aap. Det er ikke noe mer å undersøke. Man får ikke det, og sånn er det. Det regnes som midlertidig inntekt så man får ingen slags lån med aap. Anonymkode: a21b1...c33
Gjest Villfisker Skrevet 12. desember 2020 #20 Skrevet 12. desember 2020 Kredittkort er en uting. Veldig bra at de har blitt strengere på dette, slik at færre blir gjeldsslaver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå