AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Hadde ei tidligere venninne som var kjip mot meg.. dreit meg ut foran andre ofte, fikk meg til å føle meg dum, mye hersketeknikk, frekk, nedlatende, latterliggjøring, storkjeftet osv. jeg trakk meg stille og rolig tilbake og fader henne ut.. aldri hatt det bedre. hun har 2 småbarn, og mannen hennes fikk så nok av henne og flyttet ut. Hun er knust og de må nå selge huset som hun ikke klarer å sitte med. mJeg synes synd på henne, det gjør jeg. Og barna ikke minst. Har ikke hatt kontakt på 3 år.. nå begynner hun å sende mld og ønsker kontakt.. nå er jeg plutselig en venn hun trenger. Samvittigheten min blør, men jeg kan ikke.. kan ikke utsette meg for mer dritt fra henne. jeg har mitt liv med mann barn og jobb, og nye gode venner. ville egentlig ikke noe med tråden, bare få det litt ut Anonymkode: ccc54...428 3
Gjest O.G. Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 Ikke ha noe med henne å gjøre, hun trenger hjelp, ikke venner. Det smarte her er å overse hennes forsøk på å bli venninner igjen, hadde hun vært genuin hadde hun kontaktet deg mens hun fremdeles var i forhold.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Ikke ha dårlig samvittighet for å ikke ta opp igjen kontakten nå. Hvis hun blir skuffet over deg og at du ikke lar høre fra deg, så sier det litt om hvor selvsentrert og egoistisk hun er. Har hun forandret seg til det bedre så forstår hun hvirfor du ikke svarer og at slaget er tapt. Nå er hun noen andres problem, kan du jo tenke. Kanskje hun lærer og innser at hun må begynne å behandle de hun er glad i bedre og med mer respekt, en kan jo alltids håpe. Anonymkode: 334b1...4fa
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #5 Skrevet 11. desember 2020 Unngå henne høflig. At hun plutselig trenger deg NÅ sier jo litt. Anonymkode: d1981...e7f
Gjest lillefrøkengrei Skrevet 11. desember 2020 #6 Skrevet 11. desember 2020 Jeg synes egentlig veldig synd på sånne folk som har tilsynelatende veldig lite selvinnsikt når det kommer til hvordan de oppfører seg og påvirker andre mennesker... Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å holde deg unna. Det er veldig sunt for din egen del og bortprioritere mennesker som stjeler mer energi enn de gir.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #7 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke ha dårlig samvittighet for å ikke ta opp igjen kontakten nå. Hvis hun blir skuffet over deg og at du ikke lar høre fra deg, så sier det litt om hvor selvsentrert og egoistisk hun er. Har hun forandret seg til det bedre så forstår hun hvirfor du ikke svarer og at slaget er tapt. Nå er hun noen andres problem, kan du jo tenke. Kanskje hun lærer og innser at hun må begynne å behandle de hun er glad i bedre og med mer respekt, en kan jo alltids håpe. Anonymkode: 334b1...4fa Hun vet jeg er en person som bryr meg om andre, det er stygt å si det, men jeg synes faktisk hun fortjener det hun er gjennom nå.. hun har vært så kjip mot mannen sin og nå får hun bare stå på bar bakke og kjenne på livet. Karma.. hun har mange bekjente men ingen nære venner, og slik blir det når hun er slik som hun er. Anonymkode: ccc54...428
Perleugla Skrevet 12. desember 2020 #8 Skrevet 12. desember 2020 Du skylder henne ingenting. Svar kort og enkelt på meldinger uten å være uhøflig, men også uten å ta noe initiativ til samvær eller liknende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå