AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Heisann! Vært sammen med en mann i litt over ett år. Vi har snakket om å feire jul hjemme hos han og med barna hans. Det har vært "planen" siden i sommer. Vi bor langt fra hverandre og skulle kanskje kjøre sammen til han like før jul i forbindelse med en jobbreise her og arbeidsbil som er i området. Men det var ikke helt avgjort men såpass sannsynlig at jeg ikke trengte bestille flybilletter. Planen min var å jobbe i julen hvis vi skulle feire hver for oss. Er student men bruker jobber i ferier og litt helger. Men fikk ikke noe endelig svar bare at vi måtte vente og se hva det ble til med frakt av bil osv. Men kom endelig frem til nå at han rekker ikke kjøre bilen hjem men må ta fly, fordi barna kommer tirsdag før julaften (fast byttedag) annenhver tirsdag. Så da må det bli fly likevel, siden han jobber til og med mandag. Men for min del som er student, blir det alt for dyrt med flybilletter så sent før jul. Det kommer på 5000 og det har jeg bare ikke råd til per nå. Jeg kontaktet arbeidsgiver og sa at etter mye frem og tilbake så ble jeg hjemme i julen likevel og kunne ta noen vakter, men de er allerede dekket opp (naturligvis siden det er bare 14 dager igjen). Føler meg litt skuffet side det ikke ble noe julefeiring sammen likevel og heller ikke jobb. Forstår meg ikke på kjæresten som ikke kunne finne ut av ting litt før. Han må jo ja trodd at barna kanskje kom først på julaften. Alt hadde jo løst seg om han tok litt initiativ i god tid og fant ut om barna kom på vanlig byttedag eller om det ble først julaften. Da hadde jeg jo bestilt billetter for 2 mnd siden mens det enda kostet 2000 kr bare. Han får dekt alle reiseutgifter gjennom jobben og reiser sånn sett gratis hver gang han besøker meg (annenhver uke når han ikke har barna). Mens jeg har besøkt han annenhver måned hjemme hos han og tatt fly for ca 15 000 bare i år. Jeg spurte flere ganger i høst hvordan vi skulle gjøre det i julen, men han måtte se hvordan det ble med barna og jobb bilen. Men han ville veldig gjerne at jeg kom på besøk. Føler meg skuffet men sikkert kravstor også. Er det så vanskelig å planlegge litt mer enn to uker før jul.. Anonymkode: 88e44...5b5 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 Kan ikke du betale 2000 for flybilletten og han resten? Siden det er hans skyld at det ble sånn samt at han er i jobb så er det rimelig at han betaler. Han får vel flybilletten dekt av jobb, så såpass spandabel burde han være. Håper det ordner seg for deg! Anonymkode: cb590...f46 15
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan ikke du betale 2000 for flybilletten og han resten? Siden det er hans skyld at det ble sånn samt at han er i jobb så er det rimelig at han betaler. Han får vel flybilletten dekt av jobb, så såpass spandabel burde han være. Håper det ordner seg for deg! Anonymkode: cb590...f46 Mente altså at han får dekt sin egen billett hjem av jobb Anonymkode: cb590...f46
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Ja han burde steppe opp og hjelpe deg. Veit ikke hva det betyr at han er så likegyldig. Så klart er jo barne en prioritet men hans burde gjort det klart for deg i det minste om du skulle feire med dem eller ikke, og hjulpet deg om det er pengene det står på. Anonymkode: bde68...5f4 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #5 Skrevet 11. desember 2020 Hadde dette vært min mann så hadde han hjulpet meg med penger til billetten uten å nøle 🙄 Anonymkode: 92f24...b57 25
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #6 Skrevet 11. desember 2020 La mannen betale halvparten minst! Hva er det med menn i dag.. jeezes! Det er mulig jeg er litt gammeldags selvom jeg er i 20 årene, men menn har plikt til å etterstrebe å levere økonomisk! Anonymkode: 18c8a...af6 11
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #7 Skrevet 11. desember 2020 Han får dekt alle reiser gjennom året via jobben. Også hjem til jul og sånn sett har det ikke kostet han noe å besøke meg annenhver uke i ett år. Han nevnte kjapt på telefon at han kunne kanskje sponse billett, så sa jeg bare at han behøvde nå ikke det. Så svarte han bare kjapt ok. Og begynt å snakke om noe annet. Sikkert min feil som sa at han ikke behøvde det, men det sier man jo litt på reføeks, men det tok lang tid før han foreslo å betale for billett så virket som han ble litt lettet da jeg sa han skulle slippe det. Er mest følelsen av at han ikke prioriterte det mere for å få det i orden, som skuffer meg. Enn det at vi faktisk må være fra hverandre i juledagene. Resten av året har vi bare annenhver søndag der vi begge har fri hele dagen og kan være sammen. Siden han jobber mandag til lørdag når han er her annenhver uke. Anonymkode: 88e44...5b5 1
Dankert Skrevet 11. desember 2020 #8 Skrevet 11. desember 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: La mannen betale halvparten minst! Hva er det med menn i dag.. jeezes! Det er mulig jeg er litt gammeldags selvom jeg er i 20 årene, men menn har plikt til å etterstrebe å levere økonomisk! Anonymkode: 18c8a...af6 Hva har kvinner "plikt" til? 4
Sunnivaha Skrevet 11. desember 2020 #9 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): La mannen betale halvparten minst! Hva er det med menn i dag.. jeezes! Det er mulig jeg er litt gammeldags selvom jeg er i 20 årene, men menn har plikt til å etterstrebe å levere økonomisk! Anonymkode: 18c8a...af6 Eventuelt den som stiller sterkest økonomisk burde stille opp 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #10 Skrevet 11. desember 2020 Dankert skrev (1 minutt siden): Hva har kvinner "plikt" til? Se pene ut Anonymkode: 18c8a...af6 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #11 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han får dekt alle reiser gjennom året via jobben. Også hjem til jul og sånn sett har det ikke kostet han noe å besøke meg annenhver uke i ett år. Han nevnte kjapt på telefon at han kunne kanskje sponse billett, så sa jeg bare at han behøvde nå ikke det. Så svarte han bare kjapt ok. Og begynt å snakke om noe annet. Sikkert min feil som sa at han ikke behøvde det, men det sier man jo litt på reføeks, men det tok lang tid før han foreslo å betale for billett så virket som han ble litt lettet da jeg sa han skulle slippe det. Er mest følelsen av at han ikke prioriterte det mere for å få det i orden, som skuffer meg. Enn det at vi faktisk må være fra hverandre i juledagene. Resten av året har vi bare annenhver søndag der vi begge har fri hele dagen og kan være sammen. Siden han jobber mandag til lørdag når han er her annenhver uke. Anonymkode: 88e44...5b5 Skjønner at du er skuffa. Har du møtt barna hans før eller ville det vært første gang? Anonymkode: bde68...5f4 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #12 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner at du er skuffa. Har du møtt barna hans før eller ville det vært første gang? Anonymkode: bde68...5f4 Har møtt dem flere ganger når jeg har vært der før på langhelg og i sommer var vi på bilferie sammen. Kjæresten var tidlig ivrig på at jeg skulle møte dem. Anonymkode: 88e44...5b5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #13 Skrevet 11. desember 2020 Har du sjans til å reise hjem til egen familie og feire? Det var jo dumt at du sa nei når han tilbød seg å sponse flybilletten du ikke har råd til. Så at du ikke får feiret med kjæresten er jo 100% din egen feil. Anonymkode: 68aea...b33 4
ItchyBitchySpider Skrevet 11. desember 2020 #14 Skrevet 11. desember 2020 Dankert skrev (7 timer siden): Hva har kvinner "plikt" til? Jeg har en samboer som bodde i et annet land det første året. Han hadde svært dårlig økonomi dette året fordi han ikke fikk fulltidsstilling, han planla flytting til Norge osv. Jeg sponset gladelig flybilletter på ham slik at vi kunne sees. Det spiller ingen rolle hvilket kjønn det er, den som sitter best i det bør bidra. I vårt tilfelle var det meg (dama) som hadde høyest lønn og best mulighet til å delta. 7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #15 Skrevet 11. desember 2020 Dette var dårlig gjort av han, burde ta litt mer hensyn til din situasjon, han høres tafatt ut. Om det er han som ble forlatt, så må du huske at det er en grunn til at en kvinne med barn går fra en mann, mest sannsynlig fordi han er tafatt og aldri så eller møtte henne på hennes behov. Aldri bli sammen med en mann med barn som har blitt forlatt av dama. Anonymkode: f76f3...2ea 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #16 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette var dårlig gjort av han, burde ta litt mer hensyn til din situasjon, han høres tafatt ut. Om det er han som ble forlatt, så må du huske at det er en grunn til at en kvinne med barn går fra en mann, mest sannsynlig fordi han er tafatt og aldri så eller møtte henne på hennes behov. Aldri bli sammen med en mann med barn som har blitt forlatt av dama. Anonymkode: f76f3...2ea Ja, det var dama som forlot han. Godt mulig en av grunnene var at han var så treg med alt og det ble bare snakk og ikke handling. Slik er det med det meste han planlegger.. 😕 ItchyBitchySpider skrev (35 minutter siden): Jeg har en samboer som bodde i et annet land det første året. Han hadde svært dårlig økonomi dette året fordi han ikke fikk fulltidsstilling, han planla flytting til Norge osv. Jeg sponset gladelig flybilletter på ham slik at vi kunne sees. Det spiller ingen rolle hvilket kjønn det er, den som sitter best i det bør bidra. I vårt tilfelle var det meg (dama) som hadde høyest lønn og best mulighet til å delta. Så flott at du bidro når det var vanskelig for motparten en periode! Det er jo slike ting man får igjen for senere som regel:) i mitt tilfelle lever jeg på studielån og deltidsjobb og kjæresten har 900 000 i året. Har aldri bedt han om penger og han har bodd gratis hos meg annenhver uke i snart ett år. Jeg får feiret jul med familien min så det er blir ikke ensomt sånn sett. Men litt synd at han ikke prøvde hardere å planlegge jula når jeg var på tilbudsfronten og vi snakket om å feire hos han siden han har barna i år. Men at vi måtte finne ut av det tidlig mens flybillettene enda var normalt priset. Anonymkode: 88e44...5b5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #17 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har du sjans til å reise hjem til egen familie og feire? Det var jo dumt at du sa nei når han tilbød seg å sponse flybilletten du ikke har råd til. Så at du ikke får feiret med kjæresten er jo 100% din egen feil. Anonymkode: 68aea...b33 Men man tar da ikke i mot 5000 kr ? Han har sikkert nok utgifter med barn og boliglån. Han ble lettet når jeg sa han ikke trengte sponse. Så virket som han håpte jeg skulle si nei. Men hadde vi kjørt dit eller bestilt billetter i god tid for 2 mnd siden så hadde hele saken vært løst. Men han klarte jo ikke finne ut av når barna skulle komme eller ikke. Bare så det an hele tiden. Anonymkode: 88e44...5b5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #18 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men man tar da ikke i mot 5000 kr ? Han har sikkert nok utgifter med barn og boliglån. Han ble lettet når jeg sa han ikke trengte sponse. Så virket som han håpte jeg skulle si nei. Men hadde vi kjørt dit eller bestilt billetter i god tid for 2 mnd siden så hadde hele saken vært løst. Men han klarte jo ikke finne ut av når barna skulle komme eller ikke. Bare så det an hele tiden. Anonymkode: 88e44...5b5 Da han sa ok til at du ikke ville han skulle betale og så begynte han snakke om noe annet. Du kan ikke ha mistolket? At han egentlig ble skuffet over at du ikke ville ta imot og dermed ikke kommer til jul? Anonymkode: cb590...f46 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #19 Skrevet 11. desember 2020 Min lærdom med menn som det er å anta at det ikke blir noe når det tar så lang tid. Anonymkode: 4153d...47c 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #20 Skrevet 11. desember 2020 Tror du må ta en generell prat med ham om hvor mye utgifter du har med dette forholdet sammenliknet med hans utgifter, og at det ikke står i stil med inntektene deres og at du ønsker at han bidrar mer til at dere kan være sammen - både økonomisk og praktisk (med planlegging osv). Folk som er sånn og utsetter og ser an og ikke kan bare spørre feks konkret om hvilken dag barna kommer må pushes og få klare beskjeder om at nå må du finne ut x, nå må vi ordne y før da ellers blir det ikke noe av osv. Anonymkode: 2b2a9...b97 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå