AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Argh! Samboeren min har jobbet borte i lang tid fra mandag til torsdag. Den siste måneden har han begynt å jobbe borte fra mandag til fredag, så han kommer hjem sent fredag kveld og drar tidlig mandag morgen. I helgene er han helt utslitt etter vaktene og orker ikke mye. Jeg rekker nesten ikke å gjøre noe i huset! Det er fire barn og en hund i dette huset her. Barna skal mates, det skal gjøres lekser, kjøres til treninger, pakkes sekker osv. Jeg er i seng nå, og må opp igjen kl 6. Jeg har ikke rukket å vaske gulvene, kun støvsuge. Hvordan rekker dere i samme situasjon noe som helst? Sover dere ikke? Anonymkode: 56e68...d36
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Er ikke i samme situasjon, men hva med vaskehjelp? Anonymkode: 30443...5b5 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Argh! Samboeren min har jobbet borte i lang tid fra mandag til torsdag. Den siste måneden har han begynt å jobbe borte fra mandag til fredag, så han kommer hjem sent fredag kveld og drar tidlig mandag morgen. I helgene er han helt utslitt etter vaktene og orker ikke mye. Jeg rekker nesten ikke å gjøre noe i huset! Det er fire barn og en hund i dette huset her. Barna skal mates, det skal gjøres lekser, kjøres til treninger, pakkes sekker osv. Jeg er i seng nå, og må opp igjen kl 6. Jeg har ikke rukket å vaske gulvene, kun støvsuge. Hvordan rekker dere i samme situasjon noe som helst? Sover dere ikke? Anonymkode: 56e68...d36 Jeg gjør alt, jobber fullt og har to små. Sover 7t nettene. Anonymkode: 28c8f...4dc
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Regner med at ikke alle 4 ungene skal mates. Kan de eldste hjelpe mer til? Slik du forteller, så har dere ikke tid til å ha hus og 4 unger. Kan dere få vaskehjelp, eller at du jobber redusert? Hvis mannen din jobber lange skift, har han ikke perioder med fri da, hvor han kan ta i et tak? Etter en uke med langvakter skjønner jeg at han ikke orker noe. Tror dere må senke kravene, ha mer ferdigmiddager, restemiddager og halvfabrikata og at ungene må bli mer selvstendige. Begynte han i denne jobben etter tredje barnet? Tenker jo at dere må ha hatt mye overskudd og ledig tid siden dere valgte å få fjerde barnet. Anonymkode: 94c43...0c5 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #5 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Regner med at ikke alle 4 ungene skal mates. Kan de eldste hjelpe mer til? Slik du forteller, så har dere ikke tid til å ha hus og 4 unger. Kan dere få vaskehjelp, eller at du jobber redusert? Hvis mannen din jobber lange skift, har han ikke perioder med fri da, hvor han kan ta i et tak? Etter en uke med langvakter skjønner jeg at han ikke orker noe. Tror dere må senke kravene, ha mer ferdigmiddager, restemiddager og halvfabrikata og at ungene må bli mer selvstendige. Begynte han i denne jobben etter tredje barnet? Tenker jo at dere må ha hatt mye overskudd og ledig tid siden dere valgte å få fjerde barnet. Anonymkode: 94c43...0c5 Barna er mine særkullsbarn, så jeg hadde allerede disse barna da han kom inn i bildet. I begynnelsen jobbet han vanlige skift fra 7 til 16 her i kommunen, men så fikk de oppdrag et annet sted, og han begynte å jobbe mandag-torsdag. Kom da hjem torsdag kveld og hvilte seg halve fredag, så kunne han ta i et tak hjemme resten av helga. Nå kommer han hjem fredag kveld og er helt utslitt resten av helga før han fyker av gårde igjen på mandag morgen. Jeg hater husarbeid generelt og synes det er tungt å alltid gjøre alt selv. De eldste to hjelper til, men de har mye skole, jobb og treninger, så blir begrensa da også. Jobbe redusert har jeg ikke råd til, dessverre. Anonymkode: 56e68...d36
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #6 Skrevet 11. desember 2020 Så han er ikke far til noen av barna? Altså ikke for å være slem, men jeg synes ikke du kan kreve eller forvente for mye av han da. Det er ikke han som har satt de barna til verden. De er til syvende sist ditt ansvar, og det er rotet deres også Anonymkode: b939a...28f 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #7 Skrevet 11. desember 2020 De eldste to er gamle siden du skriver de jobber, ergo klarer vel de seg godt selv - så de trengs ikke mates som du skriver. Hund er et valg. Betal for å få noen til å vaske så slipper du det siden du skriver at du hater det? Og det er vel en far i bildet til disse barna, er de aldri med han så du får litt pause? Forstår godt han du er sammen med er sliten, men det er igjen et valg han har tatt. Jeg hadde nok neppe blitt sammen med en fyr med fire barn fra før, hund og hus og jobbet borte mandag til fredag 😕 Eier han huset bør du forvente at han også tar ansvar for huset. Hadde han bodd på en hybel måtte han tatt klesvask, husvask, middagslaging etc selv. Så ikke gjør han en bjørnetjeneste. Anonymkode: d9aa0...b48
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #8 Skrevet 11. desember 2020 Du klarer det vel på samme måte som du klarte å ta deg av de fire barna dine før du fikk ny samboer...? Anonymkode: 93686...7ad 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #9 Skrevet 11. desember 2020 Hvem sin hund er det? Hvis det er hans, må han ta ansvar for den, eller omplassere den. Selv om han er sliten etter jobb, så må han kunne gjøre noe i huset når han er hjemme. Han kan ihvertfall ikke forlange at du skal rydde etter han, vaske klærne hans og lage voldsomme middager til han. Det er ikke bare han som er sliten. Du har IKKE 4 unger å ta deg av. Er de voksne nok til å jobbe, så er de voksne nok til å vaske klær, rydde og vaske etter seg, lage mat, bytte på å lage middag. Er de opptatt med å jobbe? Ja, det er du også. Ting må likevel gjøres når dere ikke bor i et kongelig slott. Hvor mange % har far ungene? Ikke stress med å vaske gulvet ofte. Støvsug, vask flekker, og vask når svigermor kommenterer det. Du kommer til å ta knekken på deg selv om du ikke senker kravene. Anonymkode: 94c43...0c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå