Gå til innhold

Gir dere videre gaver dere selv ikke liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg,  er så sær på lukter.  Har gitt videre noen ganske dyre dusj og badeprodukter videre til folk jeg vet liker de. 

Anonymkode: b1290...514

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne lett gitt gaver videre forutsatt at jeg visste at mottakeren faktisk ville like dem og at det ikke bare var for å bli kvitt dem. 

• Liker 8
Skrevet

Eneste jeg kommer på jeg har gitt videre, er et sengetøysett som hadde målene til Ikea-dyner/-puter, så det passet ikke noen av våre dyner her hjemme. 

Ellers har det vært noen bodylotions med en parfyme jeg ikke har tålt, de har dattera mi fått bruke. 

Giver kan ha funnet gave i god mening selv om den ikke trengs/passet/falt i smak. Jeg syns det da er bedre å gi det bort til noen som trenger/ønsker seg denne tingen enn å stappe det innerst i et skap. Man kan takke pent gir gaven og sørge for at giver ikke finner ut at den er videreformidlet. 

• Liker 4
Skrevet

Dette året blir det faktisk mange "re-gifts"  Har bursdag tidlig i Desember og får alltid litt ymse som jeg ikke liker eller har fra før. Må bare huske å holde tunga rett i munnen og ikke gi det tilbake til giveren😂

Rødvin er jeg ikke så glad i, svigerfar elsker det, så da er hans gave i boks. Rituals produkter lukter for sterkt, så det får alltid tenårings niesene mine og de liker dem.

Anonymkode: 053d5...391

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Andre kan jo like ting jeg ikke liker, så ja jeg gir gaver jeg selv ikke liker. 

Skrevet

Bedre at de blir gitt til noen som forhåpentligvis vil like det, enn at det skal støve ned her hos meg. 

Skrevet

Sharing is caring. 

Anonymkode: ffcad...b8b

• Liker 2
Skrevet

Har vel gjort det med vinflasker som ikke faller i smak her.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det har jeg gjort dersom jeg tror det vil falle i smak til den jeg gir det videre til😊

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er noe jeg har fra før kan jeg jeg gjerne gi det videre forutsett at jeg tror mottakeren vil like gjenstanden. Men liker å legge omtanke i gaver. 

Anonymkode: 25f6b...c4f

Skrevet

Ja, jeg regifter. Har en samling av gaver i en boks. Blanding av ting jeg har kjøpt for å gi i gave og ting jeg har fått men ikke har behov for. 

Leter alltid i boksen for å se om det er noe jeg kan gi videre til jul, bursdager eller andre anledninger. Mye bedre å gi tingene ett hjem der de blir satt pris på. (Noen ting blir liggende i boksen år etter år da jeg ikke finner en passende mottager, feks ett sett med kjøkkenkniver. Fin gave, men de jeg gir gave til har som oss allerede knivsett i andre merker) 

Anonymkode: 32982...457

• Liker 1
Skrevet

Men hva med bytteretten? Da kan andre bli støkk med noe de kanskje også kunne tenkt seg å bytte

Anonymkode: 6d37f...bae

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men hva med bytteretten? Da kan andre bli støkk med noe de kanskje også kunne tenkt seg å bytte

Anonymkode: 6d37f...bae

Man har ikke lovfestet rett til å bytte julegaver som ikke faller i smak. Mange butikker er likevel greie og lar folk bytte. 

• Liker 2
Skrevet

Ja. I år fikk vi en dyr gave fra arbeidsgiver som jeg har gitt videre. Mannen og jeg har samme arbeidsgiver, så det ble to «gratis» gaver i år. Ganske greit egentlig. 

Anonymkode: 8ce0f...35e

Skrevet

Jeg kunne fint gjort det om jeg hadde fått noe som ikke passet/falt i smak, men visste om noen andre som likte det. Men jeg får så få julegaver at det er en rent hypotetisk problemstilling. Det jeg får kan som regel brukes av meg selv. 

Skrevet

Ja har gjort det flere ganger, eller ting jeg har mye av som jeg har gitt bort. Gir bort noe jeg fikk til jul i fjor i år, men med god samvittighet, da jeg vet at vedkommende liker den tingen. Og jeg bruker den ikke. koster og et par hundrelapper.

Anonymkode: 42dad...83c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...