Gå til innhold

Sa nei til å la familiemedlem få låne leiligheten - slemt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et familiemedlem spurte om å få låne leiligheten min sammen med en venn, og jeg sa ja. Men nå sier personen at hunden deres også skal være med. Dette er ingen vanlig hund, men en gigantisk hund. Når jeg sier gigantisk hund mener jeg gigantisk hund, jeg har aldri sett en så stor hund før. Folk snur seg på gata for de kan ikke tro sine egne øyne når de ser den. Jeg ønsker ikke å ha denne hunden i leiligheten min som er ny, og sa dette til familiemedlemmet. Nå er det litt dårlig stemning mellom oss, og jeg har dårlig samvittighet. Har ikke lyst å være kjip, men det er jo min leilighet som jeg har brukt masse penger på og som er ny. Redd for at hunden skraper opp gulvet, hundehår overalt, lukt eller at den bjeffer inne og naboene klager.

Var det slemt av meg å si nei? Ville dere sagt ja? Er altså ikke snakk om en hund av vanlig størrelse. I tillegg har jeg kjempeliten leilighet, blir trangt med to voksne mennesker og en gedigen hund.

Anonymkode: 85628...cb9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et familiemedlem spurte om å få låne leiligheten min sammen med en venn, og jeg sa ja. Men nå sier personen at hunden deres også skal være med. Dette er ingen vanlig hund, men en gigantisk hund. Når jeg sier gigantisk hund mener jeg gigantisk hund, jeg har aldri sett en så stor hund før. Folk snur seg på gata for de kan ikke tro sine egne øyne når de ser den. Jeg ønsker ikke å ha denne hunden i leiligheten min som er ny, og sa dette til familiemedlemmet. Nå er det litt dårlig stemning mellom oss, og jeg har dårlig samvittighet. Har ikke lyst å være kjip, men det er jo min leilighet som jeg har brukt masse penger på og som er ny. Redd for at hunden skraper opp gulvet, hundehår overalt, lukt eller at den bjeffer inne og naboene klager.

Var det slemt av meg å si nei? Ville dere sagt ja? Er altså ikke snakk om en hund av vanlig størrelse. I tillegg har jeg kjempeliten leilighet, blir trangt med to voksne mennesker og en gedigen hund.

Aldri i livet om du burde slippe inn hunden i leiligheten. Det er direkte ufint av de å spørre deg uten å nevne hunden samtidig. En hund vil ødelegge leiligheten og det vil du akseptere?

• Liker 31
Skrevet

Jeg ville sagt blankt nei uavhengig av hunden. Veit ikke om de er litt fornærma på hunden sine veiene 😅 men synes ikke de skal bli sur på deg for dette. Skjønner det er kjipt om de må betale for et sted i stedet, men dette er ikke noe du må si ja til i min mening. 

Anonymkode: b2ddc...097

• Liker 10
Skrevet

Jeg har hund og har full respekt for at ikke alle ønsker å han i sitt hjem. Du trenger ikke føle deg dårlig.

Anonymkode: 09300...122

• Liker 29
Skrevet

Skjønner deg godt. Som hundeeier selv (ikke gigantisk hund da), så kan jeg skrive under på at hundehår havner over alt, også i møbler selv om hunden bare er på gulvet, og det blir riper i parkett om de løper og «sklir» rundt. 
Jeg leier selv ut en leilighet, og der tillater jeg ikke dyrehold nettopp fordi det blir så mye mer slitasje. 

Anonymkode: 1f80f...63d

• Liker 8
Skrevet

Helt innafor å si nei!

Anonymkode: 66f70...5ac

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde også sagt nei. Utrolig frekt å forvente at det er ok. 

• Liker 6
Skrevet

Overhodet ikke slemt å si nei. Synes det er mer slemt av henne å ikke gi beskjed om hunden da hun først spurte. 

• Liker 8
Skrevet

Jeg har vært i nesten nøyaktig situasjon! Bare at de hadde en liten hund. Jeg hater hunder og vil ikke ha de i leiligheten min. Sa blankt nei. Dette ble respektert. Veldig rart å ikke nevne det når de spurte, må jo ha vært med vilje :P 

Anonymkode: 9e819...f25

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hund og han lager riper, han røyter og han lukter hund. Noen hundeeiere mangler gangsyn. 

Han er aldri med meg i besøk med mindre han er spesifikt invitert og jeg ville aldri forventet at han kunne bli med på overnatting. Han er med til venner som ønsker ham der.

For meg er han et kjært familiemedlem, men jeg har ingen problemer med å forstå at for andre er han intet mer enn en hund. Jeg ville ikke hatt besøk av katten til noen av vennene mine fordi jeg ikke liker katter. Det burde ikke være så vanskelig å forstå. 

Si nei med god samvittighet. Problemet ligger ikke hos deg

• Liker 10
Skrevet

Det er ingen selvfølge at man kan ha med seg hunden hjem til folk.

• Liker 3
Skrevet
Jens1968 skrev (3 timer siden):

Aldri i livet om du burde slippe inn hunden i leiligheten. Det er direkte ufint av de å spørre deg uten å nevne hunden samtidig. En hund vil ødelegge leiligheten og det vil du akseptere?

Bare tull. En hund ødelegger ikke leiligheter så lenge eieren har dressert den og sørger for at behov og aktivisering er dekket. Blir så irritert over hvor dømmende folk er mot store hunder. Det er faktisk de minste hundene som er verst og de får bjeffe høl i huet på folk, tygge istykker ting etc. her om dagen kom det en mann gående med en liten hund i flexibånd og denne hunden vimset skikkelig og de var ganske nære bilen min, den var også aggressiv og bjeffete. Har så lyst til å sparke til sånne små krek som ikke oppfører seg og kjefte ihjel eieren som ikke evner å kontrollere og ivareta rotta si! Kan ikke anmelde eller kontakte mattilsynet heller da jeg ikke vet hva de heter! Men ganske åpenbart så er det mange dyremishandlere der ute som ingen bryr seg om. Også folk går løse med hundene sine mitt i byen på trafikkerte områder uten lys og refleks på hundene sine i mørket! På Østlandet er det mange hjerneskada folk👹 

Anonymkode: 8d51a...46d

• Liker 2
Skrevet

Kan også nevne det at katter er mye verre, de klorer istykker ting, klorer ihjel folk og river ned tver og det som er. En hund kan man dressere og er mer lydig og stabil. 

• Liker 1
Skrevet

Slemt av deg å si nei? Nei.

Om jeg ville sagt ja? Ja.

Din leilighet, ditt valg. Fins ikke noe slemt med det. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan også nevne det at katter er mye verre, de klorer istykker ting, klorer ihjel folk og river ned tver og det som er. En hund kan man dressere og er mer lydig og stabil. 

Katten min må være et unikum den da? Ikke klorer hun på noe annet en stolpene sine, fordi vi har nokk av dem. Ikke er hun lei mot folk, har sine egne plasser å sove på, og er lydig. Hun slutter med det hun gjør bare jeg sier «nei» rolig. Har foresten bare hatt katter som er godt oppdratt, nettop fordi jeg kjenner kattens behov, så katten trenger faktisk ikke å få utløp for ting andre steder. Du har ikke katt skjønner jeg. 

Anonymkode: 2a18f...c64

• Liker 4
Skrevet

Bare tull. En hund ødelegger ikke leiligheter så lenge eieren har dressert den og sørger for at behov og aktivisering er dekket. Blir så irritert over hvor dømmende folk er mot store hunder. Det er faktisk de minste hundene som er verst og de får bjeffe høl i huet på folk, tygge istykker ting etc. her om dagen kom det en mann gående med en liten hund i flexibånd og denne hunden vimset skikkelig og de var ganske nære bilen min, den var også aggressiv og bjeffete. Har så lyst til å sparke til sånne små krek som ikke oppfører seg og kjefte ihjel eieren som ikke evner å kontrollere og ivareta rotta si! Kan ikke anmelde eller kontakte mattilsynet heller da jeg ikke vet hva de heter! Men ganske åpenbart så er det mange dyremishandlere der ute som ingen bryr seg om. Også folk går løse med hundene sine mitt i byen på trafikkerte områder uten lys og refleks på hundene sine i mørket! På Østlandet er det mange hjerneskada folk👹 

Høres ut som du bor på Østlandet ja........😏

Anonymkode: 6ac81...cff

• Liker 2
Skrevet

For å ikke snakke om hester med isbrodder, de ødelegger parketten og driter på gulvet.

Anonymkode: 6ac81...cff

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du burde vel kanskje ikke snakke så høyt om dyremishandling hvis du har lyst til å sparke hunder du treffer på gata?

Anonymkode: e2aba...234

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja, det er jo stadig vekk førsteside-oppslag i VG om folk som er klort ihjel av katter 🤣🤣🤣

Anonymkode: 27540...717

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.12.2020 den 23.16):

Hadde sagt nei med stor hund, så jeg synes ikke at du er slem, det er jo hjemmet ditt :)

Anonymkode: b60a5...431

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...