AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Jeg har en personlighet som dessverre har hemmet meg mye opp igjennom årene. Blir oppfattet som mild, stille/ rolig på jobb. Jeg har likevel gode kommunikasjonsferdigheter, men forteller ikke andre mye om meg selv. Forteller selvsagt hvis det kommer opp naturlig i samtaler. Det som plager meg er at jeg alltid har ønsket å være motsatt, litt sjefete, «frekk», direkte og veldig utadvendt. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor min personlighet er som den er, utenom en delvis utrygg barndom. Jeg har som mål å jobbe hardt for å bli med sjefete og bestemt. Takler ikke å bli behandlet som dørmatte lenger. Det er sikkert ikke mange her inne med samme erfaring som meg, eller? Anonymkode: 40f82...2ec 1
little fairy Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Hvis ikke du er sjef, så skal du ikke oppføre deg sjefete. Det ville vært snålt. Men du kan øve deg på å bli mer bestemt. Ikke la deg pille på nesen. Tørre å si nei til ekstra oppgaver om du allerede har nok. Tørre å si i fra hvis du er uenig. Men det er en balansegang. Man skal ikke havne i konflikter, men holde det til konstruktive diskusjoner. Min erfaring er at man gir mer av seg selv når andre gjør det også. F.eks har jeg mye lettere for å ta opp ting med kollegaer jeg føler jeg kjenner litt mer personlig og fordi jeg vet litt mer hvordan de er. Type humor, kjenner de godt nok til å forstå om de er trøtt, stått opp med feil fot eller er i godt humør. Da kan også jeg tilpasse meg litt. Jeg kan kanskje være mer direkte om noen er i godt humør, men hvis de ikke er det så fungerer det ofte fint lite å si noe direkte som lett kan misoppfattes av en som har en litt gretten dag.
Gjest TheCatLady Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 (endret) Sjefete og ledertype, nei. Utadvendt, ja. Det er mitt inntrykk i hvert fall. I veldig mange stillingsannonser slenger de på 'utadvendt' tilsynelatende uten å ha tenkt gjennom om det virkelig er nødvendig i alle slags jobber. Jeg liker bedre 'gode kommunikasjonsferdigheter' fordi det virker litt mer inkluderende enn 'utadvendt' synes jeg. Enda verre er 'fremoverlent'. Lurer på hva slags arbeidsplasser de vil ha med alle disse utadvendte og fremoverlente menneskene. Jeg tror arbeidsplasser fungerer bedre med en blanding av ulike typer mennesker, men det kommer selfølgelig an på yrke. Søker de etter selgere så skjønner jeg hvorfor de bruker slike ord. Endret 10. desember 2020 av TheCatLady
Hannah80 Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 Det er en mellomting mellom den du er nå, og den du ønsker å være. Å være "sjefete" og "frekk" er ikke noe å trakte etter:)
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #6 Skrevet 11. desember 2020 Det er bra å være en lagspiller og bli godt likt. Gjør en god jobb, gi respekt og få respekt. Du trenger ikke sette deg selv over andre, hvertfall ikke hvis du ikke har en sånn posisjon uansett. Jeg tror jeg har jekka meg litt ned siden jeg starta arbeidslivet. Nå jobber jeg hardere og er mer vennlig, da får jeg også mer respekt av de rundt meg. Anonymkode: 1c42f...f92
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #7 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er bra å være en lagspiller og bli godt likt. Gjør en god jobb, gi respekt og få respekt. Du trenger ikke sette deg selv over andre, hvertfall ikke hvis du ikke har en sånn posisjon uansett. Jeg tror jeg har jekka meg litt ned siden jeg starta arbeidslivet. Nå jobber jeg hardere og er mer vennlig, da får jeg også mer respekt av de rundt meg. Anonymkode: 1c42f...f92 Takker for alle svarene her. Men det å være vennlig kan også oppfattes som beskjedenhet og dermed blir du «dritten» og «Dørmatta» og får bæsjen kastet i trynet, satt på spissen. Snakker av egen erfaring. Ts Anonymkode: 40f82...2ec
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #8 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takker for alle svarene her. Men det å være vennlig kan også oppfattes som beskjedenhet og dermed blir du «dritten» og «Dørmatta» og får bæsjen kastet i trynet, satt på spissen. Snakker av egen erfaring. Ts Anonymkode: 40f82...2ec Forskjell på å barbere seg og kutte av seg hodet. Jeg er vennlig, men aldri blitt behandling som hverken dritten eller dørmatta. Anonymkode: 1fdce...7ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå