Gå til innhold

Lyd fra selvlukkende dør - er det mulig å gjøre noe med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i et borettslag. 

Rett utenfor leiligheten min er det en selvlukkende tung metalldør (sannsynligvis en branndør) mot bod- og fellesarealer. Naboene passerer mange ganger om dagen, og døra lager et høyt drønn hver gang den lukkes.

Av ren nysgjerrighet - er det noe som kan gjøres for å utbedre dette?

Vet selvsagt at jeg må involvere styret + regne med å ta utgiften selv. Men vil gjerne bli kvitt lyden. Skvetter høyt hver gang den døra smeller...

Anonymkode: 8ccae...44e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er en slik dørpumpe, så kan den justeres så døra lukker mykere og uten smell. 

Det er noe en vaktmester bør kunne ordne på få minutter. 

• Liker 2
Skrevet
stan skrev (10 minutter siden):

Hvis det er en slik dørpumpe, så kan den justeres så døra lukker mykere og uten smell. 

Det er noe en vaktmester bør kunne ordne på få minutter. 

Takk for konstruktivt og fint svar!

Tror at det er en dørpumpe. Dette har plaget meg i årevis, så dersom det er en «easy fix» for vaktmesteren er det kjempegode nyheter! 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tror at det er en dørpumpe. Dette har plaget meg i årevis, så dersom det er en «easy fix» for vaktmesteren er det kjempegode nyheter! 😀

Dørpumpen kan stilles inn slik at døren lukkes mer dempet. Om det ikke lar seg gjøre, hør med styret om de kan spandere på en ny dørpumpe. Ingen skal måtte høre på høye smell hele dagen. Bor selv i ett sameie hvor dene døren in til garasjeanlegget smeller noe helt ekstremt.

Anonymkode: 68670...c37

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dørpumpen kan stilles inn slik at døren lukkes mer dempet. Om det ikke lar seg gjøre, hør med styret om de kan spandere på en ny dørpumpe. Ingen skal måtte høre på høye smell hele dagen. Bor selv i ett sameie hvor dene døren in til garasjeanlegget smeller noe helt ekstremt.

Anonymkode: 68670...c37

Tusen takk for tips! 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bor i et borettslag. 

Rett utenfor leiligheten min er det en selvlukkende tung metalldør (sannsynligvis en branndør) mot bod- og fellesarealer. Naboene passerer mange ganger om dagen, og døra lager et høyt drønn hver gang den lukkes.

Av ren nysgjerrighet - er det noe som kan gjøres for å utbedre dette?

Vet selvsagt at jeg må involvere styret + regne med å ta utgiften selv. Men vil gjerne bli kvitt lyden. Skvetter høyt hver gang den døra smeller...

Uansett så er den døra på fellesområdet, så det skal aldri du tilby deg å betale,det må borettslaget bekoste.Du skal ikke bruke penger utenfor dine fire vegger,og du kan kreve at døra fikses så lenge den er til sjenanse for deg.

Anonymkode: 34353...cea

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har stort sett ordnet det selv. Det er to eller tre skruer som må justeres. 

Sjekk hvilken modell og søk på nettet. 

Eller få vaktmesteren til å gjøre det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...