Gå til innhold

Samboer som spiser mindre og mindre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som spiste normalt før. Men hun har begynt å spise mindre og mindre.  Hun har endret litt av humøret sitt også.. Begynner å bli bekymret. Spurte henne her om dagen om hvorfor hun spiser så lite. Til svar så fikk jeg med at hun var «mett.». 

Noen tips til hvorfor hun helt har endret humøret og begynt å spise mindre? 

Anonymkode: 6c33b...f8c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er vekten hennes? Har hun en grunn til å ville gå ned i vekt? Har hun historie med spiseforstyrrelser? Har dere det ellers bra? 

• Liker 2
Skrevet

Er hun normalvektig?  
Er det noe som kan tyde på at hun er deprimert? 

Anonymkode: 726ce...165

Skrevet

Hun slanker seg , og da er humøret dritt også fordi man ikke er fornøyd med utseendet. 

Anonymkode: 73e99...7b5

Skrevet
Tvist skrev (10 timer siden):

Hvordan er vekten hennes? Har hun en grunn til å ville gå ned i vekt? Har hun historie med spiseforstyrrelser? Har dere det ellers bra? 

Hun er normalvektig. Ingen tidligere spiseforstyrrelser. Jeg får heller ikke noe ordentlig svar fra henne heller om hvorfor hun spiser så lite. Hva burde jeg gjøre? 

Anonymkode: 6c33b...f8c

Skrevet

Så bra, da sparer dere penger på matbudsjettet.

Anonymkode: 940bd...6bf

Skrevet

Ta kontakt her og hør hva du bør gjøre 😊

Skrevet

Om det ikke har vart lenge og hun er normalvektig, ville jeg sett det litt an til etter jul. 

Skrevet

Spør henne om humøret hennes heller enn om maten til å begynne med i hvertfall. Finn ut hva hun er deppa for. Kanskje det er en vinterdepresjon eller noe sånt? 

Anonymkode: 9c712...7ca

Skrevet

Jeg personlig har slitt med perioder hvor jeg rett og slett er så sliten og stresset at jeg ikke vil ha mat, men spiser kun litt for å få næring og holde med oppegående.
Da blir stort sett humøret deretter også, med lavt blodsukker og stress. 

Ellers har jeg også perioder hvor mat IKKE frister i det hele tatt, da er jeg bare ekstremt matlei og ingenting frister :-)

Sett deg ned med henne og spør om det går bra/om hun er stresset eller om hun kanskje er matlei. Spør om det er noe du kan gjøre for å hjelpe henne, og at du er bekymret :-)

Anonymkode: 9af8d...9f6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...