AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Besteforeldre har vippset penger. De er uengasjerte, alltid vært lite tilstede men selvsagt hyggelig at de vil jeg skal kjøpe gave til 7-åringen på deres vegne. Men de aner ikke hva han ønsker seg og snakker aldr på telefonen. Barnet har ett stort ønske. På en side vil jeg gjøre opp for besteforeldres utilstrekkelighet ved å skrive at denne gaven er fra dem. Så han føler at de bryr seg (selv om de ikke gjør det). På den annen side, vil jeg gjerne gi denne gaven selv. Oppleve takknemligheten og begeistringen rettet mot meg. Det er jeg som har klart å finne gaven og må leve med å ha den i hus. 😅 De andre gavene er mer «kjipe» som ski, klær og litt småleker. Hva er riktig å gjøre? Skal julaftens store gave komme fra uengasjerte besteforeldre eller overengasjert mor? Anonymkode: 589ca...f2c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Gi drømmegaven fra deg❤️ Men kanskje finne en litt mindre kjip gave fra besteforeldrene? Anonymkode: a3671...b99 28
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 Gaven er fra deg Anonymkode: 5edec...c99 3
Muskath Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 Jeg synes du skal gi den fra besteforeldrene. Det blir fint for barnet også, å tenke at han fikk noe bra fra bestemor og bestefar. 8
SoWhat? Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 Gi gaven fra besteforeldrene. Din kjærlighet og oppmerksomhet får han jo uansett. La han føle at besteforeldrene vil gi han noe flott også! Og ikke stjel pengene fra dem som er beregnet på han. Ikke gjør det. Må jo bli en bismak når du gir en gave hvor du har stjålet penger? 8
Arkana Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 (endret) Selvsagt kan du gi drømmegaven fra deg selv (forutsatt at det er du som betaler den og ikke bruker besteforeldrenes penger under ditt navn), men det går an å gjøre det uten å samtidig gi den kjipeste gaven fra besteforeldrene. Jeg ser ikke poenget med å drive med hevn på den måten, særlig når den eneste det går ut over er sønnen din. Endret 10. desember 2020 av Arkana 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Gi gaven fra besteforeldrene. Din kjærlighet og oppmerksomhet får han jo uansett. La han føle at besteforeldrene vil gi han noe flott også! Og ikke stjel pengene fra dem som er beregnet på han. Ikke gjør det. Må jo bli en bismak når du gir en gave hvor du har stjålet penger? Stjålet penger? Anonymkode: 0c366...da5 19
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 Gi ski fra besteforeldre Anonymkode: 0c366...da5 3
SoWhat? Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stjålet penger? Anonymkode: 0c366...da5 Ja? Hun vil bruke pengene fra besteforeldrene til å kjøpe gave fra seg selv. Eller misforsto jeg noe her?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Ja? Hun vil bruke pengene fra besteforeldrene til å kjøpe gave fra seg selv. Eller misforsto jeg noe her? Jeg tror du misforsto Anonymkode: 0c366...da5 29
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Ja? Hun vil bruke pengene fra besteforeldrene til å kjøpe gave fra seg selv. Eller misforsto jeg noe her? Alt går til barnet, er bare spørsmål om hvilke penger for hvilken gave. Anonymkode: d6c25...aae
SoWhat? Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror du misforsto Anonymkode: 0c366...da5 Å. Da må jeg be TS om unnskyldning! Da kan hun gi den gjeveste gaven fra seg, men ville finnet en fin ting fra besteforeldrene også. Ikke lett dette, men omtenksomt av TS!
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 Jeg vil råde TS å følge magefølelsen sin, gjør det som føles godt og riktig for deg mtp deg, din sønn og besteforeldrene. Anonymkode: a95a3...360 1
Kvalitet Skrevet 10. desember 2020 #14 Skrevet 10. desember 2020 Ååh... mulig jeg hadde gitt beste gaven fra besteforeldre. Antagelig vil det ha stor emosjonell betydning for barnet å tro at de bryr seg om han og at han er viktig for dem 😊 4
Luckiness Skrevet 10. desember 2020 #15 Skrevet 10. desember 2020 Gi gaven fra både deg og besteforeldrene. Da blir han takknemlig ovenfor både deg og besteforeldrene. Så bruker du resten på å kjøpe noe mer nytting. Forslaget ditt om ski er en super gave. Kan ikke forstå at du mener ski, klær og småleker er kjipe gaver. 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #16 Skrevet 10. desember 2020 Jeg hadde gitt ski fra besteforeldre. En fin besteforeldregave. Anonymkode: e19bf...b30 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #17 Skrevet 11. desember 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: De andre gavene er mer «kjipe» som ski, klær og litt småleker Er ski en kjip gave? Anonymkode: f59fa...c16 11
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #18 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Besteforeldre har vippset penger. De er uengasjerte, alltid vært lite tilstede men selvsagt hyggelig at de vil jeg skal kjøpe gave til 7-åringen på deres vegne. Men de aner ikke hva han ønsker seg og snakker aldr på telefonen. Barnet har ett stort ønske. På en side vil jeg gjøre opp for besteforeldres utilstrekkelighet ved å skrive at denne gaven er fra dem. Så han føler at de bryr seg (selv om de ikke gjør det). På den annen side, vil jeg gjerne gi denne gaven selv. Oppleve takknemligheten og begeistringen rettet mot meg. Det er jeg som har klart å finne gaven og må leve med å ha den i hus. 😅 De andre gavene er mer «kjipe» som ski, klær og litt småleker. Hva er riktig å gjøre? Skal julaftens store gave komme fra uengasjerte besteforeldre eller overengasjert mor? Anonymkode: 589ca...f2c Selv om de er uengasjerte og utilstrekkelige så er de barnets besteforeldre og for barnet kan det bety veldig mye inni hjertet å få den fine tingen som besteforeldrene har vippset penger til fra sine besteforeldre for selv om de er fraværende i hverdagen så får barnet en god og varm følelse inni hjertet sitt om at de bryr seg på sin måte likevel og at han ikke er ubetydelig for dem. Ellers føler han nok at han betyr ikke en skit for dem og det er mye viktigere hva følelse han sitter med i hjertet sitt enn hva som føles mest rett for deg fordi det er ungens følelser som det skal vernes om og da er det ikke rett å ta fra barnet denne muligheten. Dessuten så er det jo noe som heter "æres den som æres bør". Ikke bli grådig på å motta gode følelser fra barnet fordi selv om det føles rett for deg så er det ikke rett for barnet fordi barnet trenger kanskje å få den lille følelsen av at selv om de er fraværende så driter de ikke fullstendig i ham likevel. Jeg ville vernet barnets selfølelse og gitt gaven fra besteforeldrene som er besteforeldrene til ungen enten de er sånn eller sånn og som det betyr noe for en liten syv åring om de har gitt ein gave eller ei og når barnet ikke har så god kontakt så kan det gjerne bety ekstra mye å få en bekreftelse på at barnet er verdt NOE for sine besteforeldre. Hvis du skjønner hva jeg prøver å få frem...... Mener ikke noe stygt med det langt i fra bare prøver å se dette fra barnets behov. Anonymkode: 31f40...239 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #19 Skrevet 11. desember 2020 Kvalitet skrev (3 timer siden): Ååh... mulig jeg hadde gitt beste gaven fra besteforeldre. Antagelig vil det ha stor emosjonell betydning for barnet å tro at de bryr seg om han og at han er viktig for dem 😊 ❤️ Nettopp det var det jeg ville frem til. Anonymkode: 31f40...239 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #20 Skrevet 11. desember 2020 "Drømmegaven" har jeg aldri sett poenget i. Gi noe ungen har bruk for på lang sikt, sett opp fond han ikke kan røre før han er 25 og sett alt av gaver inn der. Anonymkode: 8dbcc...c5e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå