AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Hvilken avdeling er du ansatt på? Når begynner/slutter arbeidsdagen? Fleksitid? Kvelds og helgejobbing? Tar du arbeidsoppgaver med hjem, enten fysisk eller mentalt? Er det mye stress? Tid til en kaffepause og en luftetur i løpet av dagen? Kan du ha hjemmekontor? Hvor mange saker/klienter har du på en gang? Hva er best og verst med jobben? Hvordan er arbeidsmiljøet? +++ Anonymkode: 63797...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #2 Skrevet 11. desember 2020 Ekstremt stressende, ca 30 saker. Masse overtid og aldri tid til lunch. Kjeft fra ulike instanser og masse alvorlige skjebner. Aldri hjemmekontor (minus korona), og en vanvittig stressende hverdag. Og ja til både kveldsjobbing og helgejobbing. Helt forferdelige arbeidsvilkår. Derfor er det turnover på turnover. Det er ikke en jobb, men en livsstil. Si farvel til rolige ettermiddager med trening og venner. Si ja til jobbing fra tidlig morgen til sen kveld, tusen telefoner, masse møter, og en papirbunke du aldri kommer deg gjennom. Anonymkode: 2cfcf...657 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #3 Skrevet 11. desember 2020 Jobber kommunalt barnevern på avdeling for undersøkelse og tiltak i en stor kommune. Arbeidsdagen er 8-15.30 med betalt pause (må være tilgjengelig på telefonen). Lunsjen kan vare alt fra 15-60 min avhengig av hvor mange avtaler jeg har den dagen og ofte går vi en gjeng til butikken eller vi bestiller mat på fredager. Vi har stort sett også morgenkaffe og sitter å skravler en halvtimes tid på morgen når det er tid til det, også har vi fredagskaffe med noe god snacks☺️ Har fleksitid, og noen ganger må vi ha hjemmebesøk eller lignende på ettermiddag men styrer hverdagen og timeplanen min helt selv, og setter opp møter når det passer meg best. Jobber veldig sjeldent kveld, men det kan skje hvis vi har en akuttsak den dagen som ender med plassering. Jobber aldri helg. Så lenge man får inn en god rutine på møter og skriving så synes jeg det er helt topp å jobbe på den måten! Vi har også mye hjemmekontor, som gjør det enklere å sette av tid til å skrive! Har ca 15 saker som jeg jobber i, og har alltid med meg en fast toer i møter og hjemmebesøk. Noen møter/saker kan være tøffe, men stort sett er det ganske greit synes jeg. Klarer oftest å slappe av å ikke tenke jobb når jeg kommer hjem, selvom det er noen ting eller personer som fester seg litt mer enn andre! Det beste med jobben er arbeidstiden og fleksitiden, samt at det er mange fordeler og rettigheter med å jobbe i kommunen! Jeg kan styre ferien min mye selv, og kan bruke avspasering stort sett når jeg vil! Det er heller omtrent aldri noe problem å få fri i jula eller andre høytider! Vi har også kortere arbeidstider i jula, og fri med lønn enten julaften eller nyttårsaften. Jobber også med mange gode og flinke kollegaer, så arbeidsmiljøet er også noe av det beste med jobben synes jeg☺️ Det værste med jobben er nok at den kan være krevende og stressende til tider, og at man aldri egentlig føler at man er helt ajour😅 Men veldig spennende jobb☺️ Anonymkode: 16fff...a45 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Kan svare på litt for moren min som jobber i kommunal barneverntjeneste. Det er fleksitid, ikke helgejobbing med mindre det oppstår noe spesielt, kan ha hjemmekontor under korona og lignende. Har inntrykk av det er et godt arbeidsmiljø, mye sosialt opplegg. De rullerer på vakttelefon, da må man hele tiden være tilgjengelig (også helger), men som regel ringer den ikke. Anonymkode: ac424...8e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå