Gå til innhold

Lue for nybegynner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er relativt ny i strikke-gamet, og har nå kjøpt meg refleks-garn og vil strikke en lue. 

Er det noen som vet om en enkel oppskrift å anbefale for en ganske basic lue?

Jeg har prøvd å begynne på September-luen fra Petit Knit med garnet, men pinnene stemmer ikke med oppskrift og garn. Er usikker, men tror dette er grunnen til at jeg ikke får luen til å stemme. 

Skrevet

Du må først finne ut av strikkefastheten din, slik at du kan finne en oppskrift som passer til den. Strikk en prøvelapp, og mål hvor mange masker du får i bredden på 10 cm. 

Anonymkode: a3ab8...a31

Skrevet

Takk for svar! 

Ja, kanskje det er på tide å strikke prøvelapp :)  Er normalt sett alt for ivrig for å komme igang med prosjekter :P 

Skrevet

Ville gått på f. Eks drops sine Sider og funnet en oppskrift som egner seg til garn og tykkelse. 

Hvordan garn er det? 

Anonymkode: 39c44...10d

Skrevet

Google navnet på refleksgarnet du har kjøpt + lue oppskrift.

Tror de fleste produsentene har lagt ut oppskrift :) 

Hva heter garnet du har kjøpt? Hvilken produsent?

De finnes i ulike varianter/tykkelser. For å anbefale en oppskrift som kan passe må en vite ca hvor tykt garnet ditt er

Anonymkode: 978a6...bbb

• Liker 1
Skrevet

Septemberluen strikkes i patent, så det er ikke det jeg ville begynt med hvis jeg var fersk strikker ;)

Enig med de andre over her, google navet på garnet + lue, så finner du sikkert noe. Søk også opp taggen på Instagram, så får du inspirasjon. 

Anonymkode: dbd7a...e33

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...