Swoosh Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Jeg er frivillig for Hvit jul, og deler ut flyers med info og en refleks. Er det innafor å spørre læreren til ungen om de vil dele ut til barna i klassen? 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Personlig så syns jeg ikke det hadde vært innafor om en av de andre foreldrene i klassen til barna mine hadde gjort det. Like lite som jeg hadde likt at de delte ut flyers for et politisk parti eller en menighet. Klasserommet skal ikke være en arena der enkeltforeldre får kjørt sine kampanjer. Anonymkode: 70b21...7ff 24
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 Jeg kan ikke huske sist gang det var skikkelig snø på julaften her hvor jeg bor. Det må har vært over 10 år siden, minst. Klimaendringene har virkelig ødelagt for oss. Anonymkode: 85ad8...048 14
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 Nei, det er faktisk ikke innafor. Anonymkode: acd5d...b7e 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 Nei, du får heller gå rundt og levere i postkasser. Anonymkode: c5632...ddb 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 Swoosh skrev (50 minutter siden): Jeg er frivillig for Hvit jul, og deler ut flyers med info og en refleks. Er det innafor å spørre læreren til ungen om de vil dele ut til barna i klassen? Vi fikk sånne hvit jul ting på skolen engang, synes det var kult jeg. Skal nevnes at jeg enda som 38åring har hvit jul. Anonymkode: 40068...ae8 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg kan ikke huske sist gang det var skikkelig snø på julaften her hvor jeg bor. Det må har vært over 10 år siden, minst. Klimaendringene har virkelig ødelagt for oss. Anonymkode: 85ad8...048 Hvit jul video om hvit jul Anonymkode: 40068...ae8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 Synes ikke noe om det. Potensielt gjør man barn oppmerksomme og utrygge på noe som ikke de har opplevd som et problem tidligere. Skal man drive den slags kampanje bør det gjøres utenfor barnas rekkevidde. Anonymkode: e6c4c...0ad 20
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 Jeg håper også på litt snø i jula. Men den må gjerne forsvinne igjen en av de første dagene på nyåret Anonymkode: 215e5...f8b 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 Nei virkelig ikke Anonymkode: 884fa...f35 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvit jul video om hvit jul Anonymkode: 40068...ae8 Ja, det er synd at det skal få sånne konsekvenser. Jeg blir også deprimert og får lyst til å drikke når vi ikke har hvit jul og dermed ser konsekvensene av klimaendringene. Jeg tror det ville vært mye mindre alkoholforbruk på julaften, hvis det var snø. Anonymkode: 85ad8...048 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 Personlig synes jeg det er en fin kampanje, men samtidig tenker jeg at det ikke fungerer. De som vil drikke, drikker. Dessverre. Jeg synes ikke klasserommet er en god arena å dele ut slike på, mange barn vil oppleve at foreldrene ikke bryr seg om det uansett. Legg det heller i postkassene til folk, så får foreldre muligheten til å tenke gjennom det. Anonymkode: 0821c...58a 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #14 Skrevet 10. desember 2020 Jeg og vil ha hvit jul og nyttårsaften, men er sjelden her i Bergen dessverre. Men husker det ofte var hvit jul da jeg var barn på 80 tallet. Jeg får mer julestemning med snø, og dessuten så er det alltid snø i julefilmer. Er så koselig. Men ikke kos å få snø så regner det dagen etterpå. Anonymkode: 0e509...37b 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #15 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ja, det er synd at det skal få sånne konsekvenser. Jeg blir også deprimert og får lyst til å drikke når vi ikke har hvit jul og dermed ser konsekvensene av klimaendringene. Jeg tror det ville vært mye mindre alkoholforbruk på julaften, hvis det var snø. Anonymkode: 85ad8...048 Enig. Anonymkode: 57c12...5b3
minister-mio Skrevet 10. desember 2020 #16 Skrevet 10. desember 2020 Jeg liker ikke den kampanjen, da jeg liker å drikke alkohol. 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #17 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ja, det er synd at det skal få sånne konsekvenser. Jeg blir også deprimert og får lyst til å drikke når vi ikke har hvit jul og dermed ser konsekvensene av klimaendringene. Jeg tror det ville vært mye mindre alkoholforbruk på julaften, hvis det var snø. Anonymkode: 85ad8...048 "Hvit jul er en underskriftskampanje. Vi oppfordrer voksne til å skrive under på at de vil velge alkoholfritt når de er sammen med barn i julen. hvitjul.no" Anonymkode: 40068...ae8
Bernardette Skrevet 10. desember 2020 #18 Skrevet 10. desember 2020 Anstendige voksne klarer å nyte alkohol uten at det er til sjenanse og bry for andre, inkludert barn. 13
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #19 Skrevet 10. desember 2020 Utrolig utidig! Dersom noen hadde delt ut dette som ranselpost i mitt barns klasse, så ville jeg faktisk ha laget en sak ut av det. For det første er det sånn at barn IKKE skal måtte oppleve at de gjøres «ansvarlige» for å få foreldrene sine til å ha en bestemt type atferd. Dette er dypt skadelig for barn, fordi barn generelt oppfatter altfor mye som både sitt ansvar og sin feil. For det andre er det, slik enkelte alt har påpekt, slik at ikke bare vil barn med foreldre som drikker for mye oppleve dette som noe de må ta ansvar for, men barn med foreldre som rett og slett bare nyter BITTELITT alkohol til maten i julen vil også ende opp med å tro at dette er farlig og ikke ønskelig/normalt/trygt. For bittelitt er jo ikke innafor det heller, liksom. Og DA gjør kampanjen også skade. Du kan bare våge å gjøre barn utrygge på oss voksne pga en praksis som hvertfall vi i vår slekt har bedrevet på 100% trygt vis i generasjoner, og som aldri har ført til hverken engstelige barn eller berusede voksne! Anonymkode: 74cba...73d 14
Swoosh Skrevet 11. desember 2020 Forfatter #20 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Utrolig utidig! Dersom noen hadde delt ut dette som ranselpost i mitt barns klasse, så ville jeg faktisk ha laget en sak ut av det. For det første er det sånn at barn IKKE skal måtte oppleve at de gjøres «ansvarlige» for å få foreldrene sine til å ha en bestemt type atferd. Dette er dypt skadelig for barn, fordi barn generelt oppfatter altfor mye som både sitt ansvar og sin feil. For det andre er det, slik enkelte alt har påpekt, slik at ikke bare vil barn med foreldre som drikker for mye oppleve dette som noe de må ta ansvar for, men barn med foreldre som rett og slett bare nyter BITTELITT alkohol til maten i julen vil også ende opp med å tro at dette er farlig og ikke ønskelig/normalt/trygt. For bittelitt er jo ikke innafor det heller, liksom. Og DA gjør kampanjen også skade. Du kan bare våge å gjøre barn utrygge på oss voksne pga en praksis som hvertfall vi i vår slekt har bedrevet på 100% trygt vis i generasjoner, og som aldri har ført til hverken engstelige barn eller berusede voksne! Anonymkode: 74cba...73d Du kan bare våge?? Haha slapp av da! Det var ett spørsmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå