Gå til innhold

Hvor mange pakker er «passe» for barn i alderen 5-10 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere er ett greit antall pakker per barn?

Anonymkode: c8dfa...193

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Barn får altfor mange pakker for tiden. Voksne også. 

6 pakker burde være nok. 1 fra mor og far. 1 fra hvert søsken. 1 fra hver besteforeldre par. 1 fra tante og onkler. 

Voksne burde få 2/3 pakker hver. 1 fra foreldre/søksen, 1 fra kjæresten/barna, 1 fra svigers. 

😄 

Skrevet

Her får barnet ca 20 gaver, og det er passe.

Anonymkode: 8d1bf...4e9

• Liker 2
Skrevet

Fra foreldrene er den vanlige etiketten 12 pakker per barn. En for hver av årets måneder.

Anonymkode: c59c3...4b9

• Liker 1
Skrevet

Så mange som det får, for et merkelig spørsmål 

Anonymkode: d1bbb...771

• Liker 3
Skrevet

Det er da ganske umulig å svare på..kommer jo an på både størrelsen på pakkene og pris. 

Anonymkode: 1b77f...8d8

• Liker 1
Skrevet

Barna mine får ca 25 gaver hver på julaften. 

Anonymkode: ae493...3b8

Skrevet

Det er vanskelig å svare på for det kommer jo mye an på hvor mange som gir barnet gaver, men jeg tenker at om man har stor familie er det unødvendig å gi mer enn én gave hver. Når jeg hører om barn som sitter med 20-30 gaver eller enda verre tenker jeg at giverne har overdrevet litt. 

Skrevet
Arkana skrev (5 minutter siden):

Det er vanskelig å svare på for det kommer jo mye an på hvor mange som gir barnet gaver, men jeg tenker at om man har stor familie er det unødvendig å gi mer enn én gave hver. Når jeg hører om barn som sitter med 20-30 gaver eller enda verre tenker jeg at giverne har overdrevet litt. 

Hvorfor det? Stor familie betyr jo mange gaver, helt uten st flere av de gir mer enn en 

• Liker 2
Skrevet

ts her:

Syns ikke det handler så mye om stor/liten familie. Vi har liten familie, det betyr at jeg kjøper ekstra mange. Hadde jeg vist barna fikk 20 gaver av andre ville jeg slappet mere av. Mitt spørsmål handler mer om hvor mange gaver er «passe» for å få en fin kveld. Tenker en 15 åring vil bli glad for en veldig dyr ting han har ønsket seg, mens for en 5 åring vil antallet og relevant innhold ha noe mer å si. Forventningen om å få mange gaver. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ts her:

Syns ikke det handler så mye om stor/liten familie. Vi har liten familie, det betyr at jeg kjøper ekstra mange. Hadde jeg vist barna fikk 20 gaver av andre ville jeg slappet mere av. Mitt spørsmål handler mer om hvor mange gaver er «passe» for å få en fin kveld. Tenker en 15 åring vil bli glad for en veldig dyr ting han har ønsket seg, mens for en 5 åring vil antallet og relevant innhold ha noe mer å si. Forventningen om å få mange gaver. 

Jeg tenker at selv for en 5 åring er det vikstigste hva man får og ikke hvor mange 

• Liker 4
Skrevet

Mine barn, som nå er 9 og 11, har aldri hatt forventninger om MANGE pakker. De har ønsket seg tre, fire, fem leker, og fått det de har ønsket seg. Pga familie på begge sider får de kanskje 10 pakker til sammen, og det har holdt i massevis. I år vet jeg at de kun får penger fra øvrig familie, og det synes de selv er greit. 

Anonymkode: 1b86a...f5e

Skrevet

Her har barna alltid hatt oversikt over sine tanter og onkler og besteforeldre og vet hvem de får gaver av. Dermed er antallet "satt" og de har aldri forventet å få flere gaver fra samme giver.. Rar problemstilling. 

Anonymkode: dc9d6...eb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...