Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For andre gang på kort tid stiller min kjæreste opp for sin eks uten å fortelle meg dette enda jeg spurte han. Fant det ut i ettertid og jeg ble skuffet fordi han igjen velger å gå bak ryggen min fremfor å være ærlig. 

Jeg har tidligere tatt det opp med han, at jeg synes de har alt for mye daglig kontakt, det er et hverdagsmønster som ikke bare er forstyrrende for oss som par, men også for barna hans som selvsagt håper de finner tilbake til hverandre igjen. Det er to år siden de ble skilt. 

Jeg er også skilt med barn, men har ikke unødvendig kontakt med far om små værdagslige ting. 

Min nye kjæreste viser at han er konfliktsky og velger altså å føye sin eks i hverdagen med å gjøre ting for henne. Nå var det å kjøpe en personlig ting hun ønsket seg og som hastet for henne å få. 

Da jeg fikk vite dette, ble jeg skuffet og sendte en ironisk melding til han, der jeg takker for at han «delte» dette med meg og at det var akkurat slik tilitten i et forhold bygges!  

Har verken sett eller hørt fra han på tre dager nå!  

Har han grunn til å være sur? Hva får en mann til å oppføre seg sånn? Bygges ikke et forhold på tillitt og troverdighet? 

Anonymkode: 82d7d...ee7

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Jo, et forhold bygges på tillit og troverdighet. Videre på ærlig kommunikasjon. Er det ikke bedre å skrive at du ble skuffet og at du kunne tenke deg at dere setter dere ned og snakker om grenser i forholdet. 

Hadde det vært mitt forhold tror jeg at jeg hadde spurt om han fremdeles hadde følelser for eksen eller hva som gjorde at han sto på tå for henne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For andre gang på kort tid stiller min kjæreste opp for sin eks uten å fortelle meg dette enda jeg spurte han. Fant det ut i ettertid og jeg ble skuffet fordi han igjen velger å gå bak ryggen min fremfor å være ærlig. 

Jeg har tidligere tatt det opp med han, at jeg synes de har alt for mye daglig kontakt, det er et hverdagsmønster som ikke bare er forstyrrende for oss som par, men også for barna hans som selvsagt håper de finner tilbake til hverandre igjen. Det er to år siden de ble skilt. 

Jeg er også skilt med barn, men har ikke unødvendig kontakt med far om små værdagslige ting. 

Min nye kjæreste viser at han er konfliktsky og velger altså å føye sin eks i hverdagen med å gjøre ting for henne. Nå var det å kjøpe en personlig ting hun ønsket seg og som hastet for henne å få. 

Da jeg fikk vite dette, ble jeg skuffet og sendte en ironisk melding til han, der jeg takker for at han «delte» dette med meg og at det var akkurat slik tilitten i et forhold bygges!  

Har han grunn til å være sur? Hva får en mann til å oppføre seg sånn? Bygges ikke et forhold på tillitt og troverdighet? 

Dette er ikke greit. Spesielt ikke det at han ikke lar høre fra seg på tre dager.. 

Det du kan forvente her er at hver gang du reagerer på noe han gjør nekter han høre etter og velger ignorere deg istedenfor. Ikke grei oppførsel av en voksen mann. 

Anonymkode: a835d...503

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis kjæresten min gjorde noe slikt og deretter ikke lot høre fra seg på tre dager ville jeg gitt han en uke på å gi lyd fra seg. Dersom han ikke gjorde det ville jeg ansett forholdet som over. 

• Liker 6
Skrevet

Han vil at du skal trygle og be om at du vågte å sette foten ned for hans dårlige oppførsel. Og så når han gir deg nåde, så sier han klart i fra at han ikke vet om han tåler mer fra din side, og at neste gang mister du han gjerne for godt. Kanskje han legger til at han kanskje ikke burde forlatt eksen sin, for hun er ihvertfall ikke så sjalu som deg.

Så går du på nåler resten av livet, livredd for å bli forlatt. Godtar at han bruker deg som dørmatte mens han varter opp eksen. Du ser ikke at du ville hatt det mye bedre som singel!

Anonymkode: 080db...c3f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han vil at du skal trygle og be om forgivelse for at du vågte å sette foten ned for hans dårlige oppførsel.

Rettelse

Skrevet

En mann som ikke hadde gitt lyd fra seg på flere dager hadde ikke hørt en lyd fra meg heller, om det så varte evig. Da hadde bare forholdet glidd ut i sanden. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rettelse

Tilgivelse - tror jeg du mener å skrive?

Anonymkode: 6d888...43c

• Liker 4
Skrevet

Hadde aldri orket å ha en mann med barn fra før som måtte forholde seg til en eks. Unnskyld meg

Anonymkode: 8e37b...482

• Liker 1
Skrevet

Dette hadde jeg ikke giddet. Hadde droppet en mann med slik oppførsel...

Anonymkode: 23718...d05

• Liker 2
Skrevet

Vel, kanskje han er dritt lei av av du forsøker å kontrollere livet hans og bestemme over hans forhold til sine barns mor.

jeg forstår ham godt. Dette er rett og slett ikke din sak, og det høres ut som om de setter barnas behov først. Du derimot, setter dine behov først. 

jeg hadde også tatt med tre dagers betenkningstid om jeg ville fortsatt mitt forhold med deg, og antageligvis ville jeg endt opp med å gjøre det slutt dersom du ikke respektere mitt forhold med min eks. 

Anonymkode: 40838...343

• Liker 5
Skrevet (endret)
3 hours ago, AnonymBruker said:

hun er tross alt mor til hans unger.

Du må bare finne deg i deg at dem har jevnlig kontakt. 

Det er ganske tydlig at du ikke har vokst opp i voksen livet og enda lever i ungdomslivet.

Helt ærligt så hadde jeg kutta kontakten med deg på stroppen med engang du hadde svara sånn som du gjorde.

Endret av Bamse20
Skrevet

Det er ikke farlig å dele. Det viser jo bare hvor god han er, og hvor god rollemodell han er for barna.  Barna er jo glad i moren sin også. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på at en mann stilte opp litt for moren til hans barn. Innen rimelighetens grenser såklart. Jeg hadde heller ikke akseptert at en ny mann hadde nektet meg å stille opp for min eks om det var behov for det. F eks handle inn noen matvarer eller gjøre andre småærend for ham om han var syk.

Og ville i alle fall ikke akseptert om det kom som spydige tekstmeldinger. Det fins nok drama i livet om man ikke skal omgi seg av de som skaper det i tillegg. Man kan kommunisere på en skikkelig måte i stedet. 

• Liker 3
Skrevet

Ts: Jeg har ikke nektet han å stille opp for mor til hans barn når det trengs! Men han er uærlig å skuler dette bak min rygg. Det er ikke ok. Mulig han er lei av at jeg bryr meg, fordi jeg synes det blir for mye av det gode. Men 20 + meldinger om dagen mellom dem -om pølser i matboksen osv er unødvendig. Han kan høre med barna sine hva de ønsker i matboksen -hun trenger ikke å fortelle han det. Slik småprat «stjeler» av vår tid sammen! Vi bor ikke sammen og møtes ca annenhver helg. Men jeg regner med samtalene på SMS et like aktive i hverdagen som når vi er sammen.... 

Jeg skulle ønske han ville prate med meg nå, men jeg har tidligere vært den som tar kontakt og prøver å reparere mellom oss. Jeg har tidligere vært tydelig på at jeg ønsker åpenhet og at tillitt bygges på den måten. 

At han trekker seg unna igjen nå, er mest sannsynlig fordi han synes alt blir så vanskelig. Han er konfliktsky og klarer ikke sette grenser for sin eks, og vil tilfredstille henne for å unngå konflik der. Men det eneste han oppnår er konflikt med meg. 

Skjønner ikke at å handle en klokke til henne handler om barna! Hun må da vel få handlet denne klokken til seg selv? Vi andre klarer vel stort sett det selv? Mulig hun måtte ha ventet noen dager på at den kom i posten! Men som unnskyldning til at jeg fikk vite om dette, så sa kjæresten min at han gjorde det fordi det hastet sånn! 

Skrevet

Etter tre dager, ble det til at jeg tok kontakt med han. Gjorde vel vondt til verre... Han ønsker ikke besøk av meg, men ønsker å være alene. Har ingen ting å gi til meg nå, han føler seg ikke som en mann og har nok med å følge opp unger og alt hjemme hos seg nå. «Grusomme» meg er det ikke plass eller rom for! Føler meg helt forferdelig, gråter og har vondt langt inni hjerte mitt!!!!!! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

han er uærlig å skuler dette bak min rygg.

AnonymBruker skrev (På 10.12.2020 den 19.48):

sendte en ironisk melding til han

Han unnlater å fortelle deg om dette fordi han vet hvor sint og passiv agressiv du blir. Det er faktisk din egen skyld at han ikke forteller deg dette, for du gir ham ikke rom til å fortelle det til deg.

Gå i deg selv, TS. Jobb litt med kommunikasjonen og forsøk å kvitte deg med denne passive agressiviteten din. Så kan dere gjør et nytt forsøk på forholdet deres når du har klart å gjøre de nødvendige endringer. 

Anonymkode: a135d...b27

• Liker 2
Skrevet

Det at han ikke har tatt kontakt på tre dager er jo ikke innafor i det hele tatt. 

Men det var slutt mellom meg og samboer i to år, vi er sammen igjen nå, men han stilte opp da det var slutt. Kjørte den nye vaskemaskinen hit, handla for meg da jeg var syk, sånne ting .. Vi var jo venner?! Man kan jo være det selvom det er slutt :) 

Anonymkode: 67cac...eff

Skrevet

Jeg ser ikke på meg selv som passiv aggressiv, men kan forstå at han ikke liker at jeg legger meg borti det livet han lever med sin eks og deres barn. Jeg er selv skilt, med barn i samme alder, men jeg og min eks har det virkelig ikke slik. Vi har kontakt om barna, ja, det er utrolig viktig! men vi chatter/deler ikke opplevelsen rundt et TV program eller at vi nå skal lage oss ostesmørbrød... 

Jeg føler meg ganske så oppegående som synes dette er å gå for langt med sin eks når man er i et nytt forhold. Ja, han velger å gå bak min rygg fordi han ønsker ikke konfrontasjoner fra meg. Er nok derfor han ikke ber om unnskylding for episoden heller... 

Jeg har fulgt et webinar med Frode Thune om skilsmissen sett fra et barns perspektiv. Han er kjent psykolog og skribent i Aftenposten. Han kom med mange gode refleksjoner. Spesielt om temaet foreldrerrollen, etter skilsmissen var interessant. Han anbefaler ikke at vi som foreldre er alt for gode venner. Slik som at vi omgås hverandre, spiser middag i uken sammen, drar på turer, handler sammen mm. Dette er fordi barn (naturlig nok) har et iboende ønske om at mor og far finner tilbake til hverandre igjen. Slike forhåpninger skaper unødvendige nedturer og skuffelser hos barnet, som igjen kan føre til ulik negativ adferd hos barnet i ulike sammensetninger. Enten det er på skolen, på fritidsaktiviteter eller hjemme. 

Frode Thune anbefaler skilsmisse foreldre å ha et godt kollegialt foreldre forhold, i forhold til sine barn. 

Der er ikke min kjæreste å hans eks. De har i mine øyne, alt for mye samvær og kontakt som jeg tror påvirker barna deres unødvendig negativt. Misforstå meg rett!!! Samarbeid om barna er super viktig men ikke slik.  Jeg blir et forstyrrende element inn i dette.  

Nå har det rett og slett blitt for mye krav for han, og hvem er da enklest å ekskludere? Jo meg!!! Hvem er jeg da? Nettopp: ingen ting!!! 

Takk for at du leste og for at du evt gir meg støtte og gode råd! De er kjærkommen nå, fordi jeg har så forferdelig vondt inni meg pga denne avvisningen fra han! 

Hva galt har jeg gjort? Poengtert at jeg ønsker åpenhet og at det skaper tillitt? Var tross alt jeg som var «idiot» nok til å ta kontakt igjen nå - og fikk avvisningen enda mer bekreftet og opp i tryne!! 

Fy fader så utrolig vondt og smertefullt dette er!! Og timene snegler seg heldigvis inn i natten igjen... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.12.2020 den 22.57):

Vel, kanskje han er dritt lei av av du forsøker å kontrollere livet hans og bestemme over hans forhold til sine barns mor.

jeg forstår ham godt. Dette er rett og slett ikke din sak, og det høres ut som om de setter barnas behov først. Du derimot, setter dine behov først. 

jeg hadde også tatt med tre dagers betenkningstid om jeg ville fortsatt mitt forhold med deg, og antageligvis ville jeg endt opp med å gjøre det slutt dersom du ikke respektere mitt forhold med min eks. 

Anonymkode: 40838...343

Akkurat dette tenkte jeg også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...