AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Fikk en melding fra Post Nord idag, hvor de skriver: Levering på veg til deg. Vennligst ta kontakt so snart du kan. M.v.h. Post Nord Når jeg søker opp nr mld er skrevet fra får jeg opp navnet til en mannsperson. Jeg venter riktignok en pakke, men kan dette virkelig være fra Post Nord? Anonymkode: 1943b...b0b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Kan være sjåføren 🤷🏼♀️ Anonymkode: 571a2...033
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan være sjåføren 🤷🏼♀️ Anonymkode: 571a2...033 Kanskje, men adressen til mannen var på en helt annen kant av landet. Anonymkode: 1943b...b0b
Heihola Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 Har det samme nummeret ringt deg? Postnord pleier å ringe når de enten er på tur sånn typ rett før de kommer, eller evt når de står utenfor døren din. De pleier ikke å sende melding lang tid i forkant. Om du skal ta kontakt, foreslår jeg at du ringer Postnord direkte og spør om meldingen er legit. Ikke svar på den meldingen eller ring dit uten at du vet sikkert at det er Postnord, kan også være svindel.
solmåneogstjerner Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 Bare ring da, så finner du ut av det.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 Var det en link i meldinga? Har du et ubesvart anrop fra samme nummer? Anonymkode: 10c0e...092
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 Det kan være legit, og det kan være svindel. Det er ikke umulig at det er noe med pakken/leveringsadressen sjåføren må ha svar på. Jeg ville ha ringt nord direkte og hørt med de om dette er normalt, og om navnet/nummeret stemmer overens med en av sjåførene deres. Anonymkode: 10c0e...092 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var det en link i meldinga? Har du et ubesvart anrop fra samme nummer? Anonymkode: 10c0e...092 Ingen link. Sjekket nå og jammen har jeg et ubesvart anrop fra samme nummer. Da stemmer det nok at det er fra Post Nord. Anonymkode: 1943b...b0b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 Heihola skrev (6 minutter siden): Har det samme nummeret ringt deg? Postnord pleier å ringe når de enten er på tur sånn typ rett før de kommer, eller evt når de står utenfor døren din. De pleier ikke å sende melding lang tid i forkant. Om du skal ta kontakt, foreslår jeg at du ringer Postnord direkte og spør om meldingen er legit. Ikke svar på den meldingen eller ring dit uten at du vet sikkert at det er Postnord, kan også være svindel. Sjekket nå og ja de har ringt. Jeg må visst begynne å svare på ukjente nummer. Anonymkode: 1943b...b0b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sjekket nå og ja de har ringt. Jeg må visst begynne å svare på ukjente nummer. Anonymkode: 1943b...b0b Jepp, det bør du og jeg og mange andre i disse tider, f.eks pga. smittesporing👍 Anonymkode: 906d7...17d 5
SamusAran Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jepp, det bør du og jeg og mange andre i disse tider, f.eks pga. smittesporing👍 Anonymkode: 906d7...17d Smittesporingsteamet må oppdatere seg om de skal basere seg på å ringe folk i 2020.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 Synes det er så utrolig irriterende med folk som av prinsipp ikke tar telefoner fra ukjent nummer. Er tiden din virkelig SÅ viktig at du ikke kan høre hva det gjelder en gang? Synes det er en litt arrogant holdning. Jobber selv med å levere pakker, og pleier å ringe. Når de ikke tar telefonen skriver jeg sms med at jeg forsøkte å levere pakken, og at jeg leverer den på pick up pointet deres siden jeg ikke fikk kontakt. Og DA får de helt plutselig tid til å ringe å prate med meg 🙄 Anonymkode: a8a36...460 2
SamusAran Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Synes det er så utrolig irriterende med folk som av prinsipp ikke tar telefoner fra ukjent nummer. Er tiden din virkelig SÅ viktig at du ikke kan høre hva det gjelder en gang? Synes det er en litt arrogant holdning. Jobber selv med å levere pakker, og pleier å ringe. Når de ikke tar telefonen skriver jeg sms med at jeg forsøkte å levere pakken, og at jeg leverer den på pick up pointet deres siden jeg ikke fikk kontakt. Og DA får de helt plutselig tid til å ringe å prate med meg 🙄 Anonymkode: a8a36...460 Fordi 9 av 10 samtaler fra ukjent nummer er telefonselger eller undersøkelse. Hvorfor må du ringe noen for å levere en pakke? Er jo bare å ringe på døra/ringeklokka. 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #14 Skrevet 10. desember 2020 SamusAran skrev (6 minutter siden): Fordi 9 av 10 samtaler fra ukjent nummer er telefonselger eller undersøkelse. Hvorfor må du ringe noen for å levere en pakke? Er jo bare å ringe på døra/ringeklokka. Noen ganger er ikke døra merka med navn/leilighetsnummer, noen ganger er pakken merket med ufullstendig adresse, noen ganger er det ingen hjemme, og så videre. Anonymkode: a8a36...460 1
SamusAran Skrevet 10. desember 2020 #15 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen ganger er ikke døra merka med navn/leilighetsnummer, noen ganger er pakken merket med ufullstendig adresse, noen ganger er det ingen hjemme, og så videre. Anonymkode: a8a36...460 Høres ut som dårlige unnskyldninger. Ringeklokka mi er godt merka. Postbudet ringer likevel alltid på telefon mens de står utenfor porten. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #16 Skrevet 10. desember 2020 SamusAran skrev (1 minutt siden): Høres ut som dårlige unnskyldninger. Ringeklokka mi er godt merka. Postbudet ringer likevel alltid på telefon mens de står utenfor porten. Dårlige unnskyldninger? Unnskyldning for hva? Jeg skulle helst sluppet å ringe, det tar jo bare ekstra tid... Anonymkode: a8a36...460 1
SamusAran Skrevet 10. desember 2020 #17 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dårlige unnskyldninger? Unnskyldning for hva? Jeg skulle helst sluppet å ringe, det tar jo bare ekstra tid... Anonymkode: a8a36...460 Virker som en arbeidsvane veldig mange av kollegaene dine har i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #18 Skrevet 10. desember 2020 SamusAran skrev (2 minutter siden): Virker som en arbeidsvane veldig mange av kollegaene dine har i hvert fall. Okei, beklager at jeg ikke kan svare for dem iallefall. 🙄 Anonymkode: a8a36...460 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #19 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det er så utrolig irriterende med folk som av prinsipp ikke tar telefoner fra ukjent nummer. Er tiden din virkelig SÅ viktig at du ikke kan høre hva det gjelder en gang? Synes det er en litt arrogant holdning. Jobber selv med å levere pakker, og pleier å ringe. Når de ikke tar telefonen skriver jeg sms med at jeg forsøkte å levere pakken, og at jeg leverer den på pick up pointet deres siden jeg ikke fikk kontakt. Og DA får de helt plutselig tid til å ringe å prate med meg 🙄 Anonymkode: a8a36...460 For meg handler det ikke om tid, men angst. Blir ofte så stresset at jeg f.eks. kjøper alt en tlf selger tilbyr. Krever også veldig mye energi pga angsten, så den energien vil jeg helst bruke på de tlf jeg må ta... Anonymkode: ae9fc...3c1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå