Litenlinerle Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Er SÅ lei av å høre alt naboen min over gjør! Hører når de nyser, snakker høyt, roper, drar ting over gulvet og alt mulig anna jeg ikke vil høre. Er det normalt med så mye lytt i veggene i leilighetskomplekser?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Der hvor jeg bodde før var det samme som hos deg. Blokk fra 1980. Bør nå i enebolig. HERLIGHET! Anonymkode: 3d7d5...cbc
Karve Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 Nyere blokker er ikke nødvendigvis noe særlig bedre. Vi slet noe jævlig i vår leilighet, som ble kjøpt som nybygg. Leiligheten var fra 2018 og selve blokka fra 2014. Underetasjen var i utgangspunktet tiltenkt næringsbygg, men ingen ville drive butikk der og styret nektet en kebabsjappe å starte opp, så utbygger gjorde etasjen om til leiligheter. Fordi det fra starten av var meningen at det skulle være næringsbygg, var det sabla godt lydisolert nedenfra og opp. De over oss hørte ingenting. Men ovenfra og ned var det godt lytt, og fra naboene vegg i vegg var det grusomt lytt. Etter å ha kunnet sove til maks 5 hver dag (de over oss hadde alarm som gikk av 5 og våknet ikke før den hadde ringt i minst en halvtime) i et år, hatt VIP plasser til sidenaboens hjerteinfarkt, våknet om nettene av at en eller annen i etasjen over spyr, sunget med til musikken i leiligheten 5 dører fra oss hver helg og fått TV/radio/musikk overdøvet hver gang en sidenabo tissa, fikk vi nok og solgte leiligheten.
Litenlinerle Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2020 Karve skrev (1 time siden): Nyere blokker er ikke nødvendigvis noe særlig bedre. Vi slet noe jævlig i vår leilighet, som ble kjøpt som nybygg. Leiligheten var fra 2018 og selve blokka fra 2014. Underetasjen var i utgangspunktet tiltenkt næringsbygg, men ingen ville drive butikk der og styret nektet en kebabsjappe å starte opp, så utbygger gjorde etasjen om til leiligheter. Fordi det fra starten av var meningen at det skulle være næringsbygg, var det sabla godt lydisolert nedenfra og opp. De over oss hørte ingenting. Men ovenfra og ned var det godt lytt, og fra naboene vegg i vegg var det grusomt lytt. Etter å ha kunnet sove til maks 5 hver dag (de over oss hadde alarm som gikk av 5 og våknet ikke før den hadde ringt i minst en halvtime) i et år, hatt VIP plasser til sidenaboens hjerteinfarkt, våknet om nettene av at en eller annen i etasjen over spyr, sunget med til musikken i leiligheten 5 dører fra oss hver helg og fått TV/radio/musikk overdøvet hver gang en sidenabo tissa, fikk vi nok og solgte leiligheten. OI, dette hørtes ille ut! 😮
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 Vår blokk er fra 1970, men vi hører egentlig aldri noe med mindre noen pusser opp. Aldri hørt noe hverken fra siden eller over. Anonymkode: 06fbb...fcb 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 Blokka min er fra 2012 og jeg hører ingenting hverken fra sidene eller over. Bortsett fra hvis noen borer i murveggen. Anonymkode: 6d532...1cc
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 Har kun en over meg og en under meg. Hører aldri noe. Anonymkode: 6a054...056
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 Jepp, er en grunn til at vi endelig fikk oss enebolig. Og vi var enderekke, naboene var veldig høylytte... Anonymkode: 73728...0d0
Brimi Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 Eneste jeg hører er slamring med dørene, snakking utenfor utgangsdøren og hvis det er stille kan jeg høre støvsugeren til naboen over. I tillegg hører jeg gressklipperen noen ganger om sommeren, men ellers hører jeg ingenting. Leiligheten er bygd i 2004.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 Kommer an på når den er bygget. Min mor bor i blokk fra 70-tallet og nyser naboen, så hører du det. Setter de på oppvaskmaskinen eller startet støvsugeren, så hører du det. Du hører at de snakker i telefonen:P Jeg bor i et sameie, fire leiligheter i ett hus, bygd midt på 80-tallet. Ikke spesielt lytt, betong og gipsvegger. Eneste jeg hører er naboen oppe med stasjonær sykkel men han kunne syklet midt på natta og jeg kunne likevel sovet. Anonymkode: e7d2f...f53
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 Jeg hører naboen snakke, knulle kona, smelle med døra og gå i oppgangen. Huset er fra 1923 og delt i fire leiligheter. Gleder meg til jeg skal kjøpe bolig. Anonymkode: a5552...685
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #12 Skrevet 11. desember 2020 Vet ikke helt når byggeåret er fra, men det er et eldre bygg. Hører alt hva naboen gjør oppe. Hører de går, snakke, åpner skuffer. Blir gal. Skal snart flytte, gleder meg!! Anonymkode: 8b8d6...efb
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #13 Skrevet 11. desember 2020 Bor i nybygg, og til min forundring kan jeg høre TV´n til naboen under. Jeg tror det må være fordi de har den festet til veggen, og lyden forplanter seg oppover. Eller så har de den på ekstremt høyt. Heldigvis er de av den eldre garde, og går og legger seg tidlig..... Noen få ganger har jeg hørt musikk, men det er udefinerbart hvor den kommer ifra. Men jeg vet at det er en del som er plaget av både trinnlyd og musikk daglig, så nybygg er ikke nødvendigvis bedre enn eldre bygg. Til syvende og sist tror jeg det kommer an på naboen. Er de høylytte (eller som i mitt tilfelle, tunghørte), så blir det lyd. Anonymkode: 1dc11...9ff
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #14 Skrevet 11. desember 2020 Jeg bor i blokk fra 1970-tallet, vi hører aldri naboene med mindre de borrer i murveggen. Det er imidlertid ganske lytt fra utsiden av blokka og inn, så jeg vekkes klokken 06 hver gang søppebilen kommer. Men ellers er det ganske stille. Anonymkode: 7dfcb...8b9
GammelKaktus Skrevet 11. desember 2020 #15 Skrevet 11. desember 2020 Bor i blokk som er bygget etter 2000, hører ikke en lyd, helt fantastisk.
CrystalGold Skrevet 11. desember 2020 #16 Skrevet 11. desember 2020 Bor i en studentbolig, hører absolutt alt naboene foretar seg. Det hjelper heller ikke at det er en barnehage vegg i vegg... Aner ikke byggets alder, men vet at det har vært studentbolig siden 1970 tallet.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #17 Skrevet 11. desember 2020 Bor i blokk fra midten av femtitallet. Hører han ved siden av når han har fest, ellers aldri. Hører han over meg ganske ofte, om han snakker høyt (hjemmekontor-møter f.eks), spiller musikk eller støvsuger. Men har jeg min tv/musikk på, på relativt normalt nivå, så hører jeg ikke han. Anonymkode: 1838c...0e9
Ereschkigal Skrevet 11. desember 2020 #18 Skrevet 11. desember 2020 Vi bodde i en helt ny leilighet, og hørte veldig godt vaskemaskina til naboen gjennom stueveggen. Det var også lytt på det ene soverommet.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #19 Skrevet 11. desember 2020 Bor i nybygg - ikke lytt i det hele tatt. Vanlige brl fra eldre dager....åh herrejesus så lytt. Rekkehus også. Anonymkode: c9f8f...2cc
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #20 Skrevet 11. desember 2020 Men det handler vel egentlig om naboen? Der jeg bodde før, hadde jeg de første årene en eldre dame over meg. Jeg hørte henne omtrent aldri. Så flyttet en mor med to barn inn, og verden endret seg totalt. Plutselig var det tramping, løping og hopping morgen og kveld, og moren selv gikk som en elefant. På ene siden av meg hadde jeg også en mor med to barn - de spilte fotball inne!!! På andre siden, et eldre par, hørte de aldri. Likeså de under - stille. Men når vi først snakker om lyd. Noen som har et godt tips til et teppe som vil dempe lyden nedenfra? Anonymkode: 1dc11...9ff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå