AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Jeg og mannen min har ikke brukt gifteringer ordentlig noen gang tror jeg😅 Særlig ikke nå i koronatider. Tar den på i helt spesielle situasjoner som selskap, fest etc. Skulle ønske vi brukte de daglig, men alt for mye styr mtp jobb og korte hverdager. Hvordan gjør dere andre det? Anonymkode: e00a8...cb8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Helse er ikke urent. Helse er rent. Det ligger i ordet. Anonymkode: 0f0ec...98e 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 Vi tok av oss gifteringene da koronaen kom, og har på en måte glemt å bruke dem igjen. Samma det, etter 15 år vet vi at vi er gift 😄 Anonymkode: 694da...e56 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 Om du ønsker å bruke gifteringen daglig, må du jo bare gjøre det. Anonymkode: 77d12...a5c
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 Ringene ligger i smykkeskrinet. Pleide å ta de av og på hver dag før og etter jobb. Ble veldig tungvindt, og var redd for å miste gifteringen og forlovelsesringen. Helt greit å ikke ha de på jobb. Vil ikke risikere å dra med noe hjem, eller på jobb. Følte ekstra på det nå i koronatiden. Legger seg mye dritt under ringene. Så nå får de ligge der. Anonymkode: 583cd...2df 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du ønsker å bruke gifteringen daglig, må du jo bare gjøre det. Anonymkode: 77d12...a5c I helsevesenet kan man ikke det. Anonymkode: c2572...f63 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helse er ikke urent. Helse er rent. Det ligger i ordet. Anonymkode: 0f0ec...98e Når man jobber i helse må hendene vaskes/sprites konstant pga pasientkontakt. Pasienter = urene. Bakteriene rundt og under forsvinner ikke. Uaktuelt å bruke på jobb! Det er ekkelt. Anonymkode: e00a8...cb8 6
Siggen Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 Bruker den ikke på jobb, er spl. Pleier å bruke den ellers, men pga korona velger jeg å ikke bruke smykker på fritiden heller. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 Mannen min bruker det men jeg får helt nåja av å tenke på alle bakterier som samler seg iløpet av en dag så den ligger i smykkeskrinet. 😂 Anonymkode: 40572...f40
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og mannen min har ikke brukt gifteringer ordentlig noen gang tror jeg😅 Særlig ikke nå i koronatider. Tar den på i helt spesielle situasjoner som selskap, fest etc. Skulle ønske vi brukte de daglig, men alt for mye styr mtp jobb og korte hverdager. Hvordan gjør dere andre det? Anonymkode: e00a8...cb8 Har jobbet både i psykiatri, fengsel og nå politi. Alltid på ringen min. Anonymkode: 0a1d2...b60
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 Jobber i institusjon og bruker verken ringer, klokke eller armbånd. Jeg har shellack og litt lende på neglene så det får holde. Men mange bruker både ringer og puls/smartklokker. Er ikke så strengt. Anonymkode: 7dd1b...5d8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 Mannen min jobber på sykehus, tar på seg tingen etter endt vakt. Anonymkode: d0ee5...2bd
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man jobber i helse må hendene vaskes/sprites konstant pga pasientkontakt. Pasienter = urene. Bakteriene rundt og under forsvinner ikke. Uaktuelt å bruke på jobb! Det er ekkelt. Anonymkode: e00a8...cb8 Nope. Håper seriøst du ikke jobber i helsevesenet med det synet på pasienter. Pasienter er ikke urene, de er målet for omsorgen man utøver. Er enig i at man ikke går med ringer og smykker, men ditt syn på pasienter og på hva som er urent, er jo helt på styr! Har riktignok jobbet sammen med mange innen helse som har merkelig syn på ting. Jeg synes det er trist. Anonymkode: 0f0ec...98e 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #14 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mannen min jobber på sykehus, tar på seg tingen etter endt vakt. Anonymkode: d0ee5...2bd Ja, den samler nok støv og skitt. Best å legge «tingen» fra seg mens man er på jobb Anonymkode: 0f0ec...98e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #15 Skrevet 10. desember 2020 Man kan ikke utøve god håndhygiene med ringer på, og det gjelder for oss alle nå i coronatiden, ikke bare helsevesenet. Anonymkode: 6969b...b09 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #16 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Nope. Håper seriøst du ikke jobber i helsevesenet med det synet på pasienter. Pasienter er ikke urene, de er målet for omsorgen man utøver. Er enig i at man ikke går med ringer og smykker, men ditt syn på pasienter og på hva som er urent, er jo helt på styr! Har riktignok jobbet sammen med mange innen helse som har merkelig syn på ting. Jeg synes det er trist. Anonymkode: 0f0ec...98e Ja men kjære deg. Barnet mitt er også urent, mannen min er uren, dørhåndtak er urent, alle mulige overflater er urene. Jeg kan få mange bakterier fra dem/dette under ringen min! Jeg sier ikke akkurat at pasientene mine er skitne griser. Men jeg vet jo ikke hvor de har vært, hva de har tatt på, om de vasker hendene skikkelig. Alt som er ukjent, er urent. Det bør du vite om du har jobbet innen helse! Vasking/spriting er ikke noe nytt som har dukket opp pga korona, det har vi gjort hele veien. Anonymkode: e00a8...cb8 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #17 Skrevet 10. desember 2020 Bruker ikke forlovelsesringen på jobb - jobber i bhg. Anonymkode: d7876...311
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #18 Skrevet 10. desember 2020 Er sykepleier. Bruker den hjemme på frihelger. Anonymkode: ba82b...5ce
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #19 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja men kjære deg. Barnet mitt er også urent, mannen min er uren, dørhåndtak er urent, alle mulige overflater er urene. Jeg kan få mange bakterier fra dem/dette under ringen min! Jeg sier ikke akkurat at pasientene mine er skitne griser. Men jeg vet jo ikke hvor de har vært, hva de har tatt på, om de vasker hendene skikkelig. Alt som er ukjent, er urent. Det bør du vite om du har jobbet innen helse! Vasking/spriting er ikke noe nytt som har dukket opp pga korona, det har vi gjort hele veien. Anonymkode: e00a8...cb8 Nei, de er IKKE urene. Helt utrolig for et syn du har på bakterier og mennesker. Mennesker kan bli møkkete, men de er ikke urene i seg selv. Bakterier er en betingelse for at vi kan leve. Anonymkode: 0f0ec...98e 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #20 Skrevet 10. desember 2020 Bruker forlovelsesringen hele tiden. Vi har begge hjemmekontor. Når vi får gifteringer kommer mannen til å ta den av når han jobber med noe praktisk (helserisiko), og jeg tar den av når jeg baker. Man må følge regler for helse og risiko, hadde mannen vært skogsarbeider eller lege hadde jeg ikke forventet at jeg brukte den på jobb. Anonymkode: d592f...92f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå