AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Fordi veldig mye av meg ønsker å mestre en fødsel igjen. Er bare redd fordi forrige fødsel tok evigheter - spesielt overgangsfasen før jeg kunne begynne å presse tok laaaang tid..og jeg fikk stor angst under fødselen. Men gikk nå greit til slutt, så kanskje jeg overdriver. Anonymkode: 3c87f...d97
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Hvis du sliter så er det jo bare å be om henvisning til forløsningssamtale? Det er ikke sånn at det kun er de som ønsker KS som blir henvist. Jeg hatt første samtale, og har aldri vært skråsikker på at jeg ønsker KS. Vil helst slippe. Men da er det fint å få samtaler på sykehuset for å snakke gjennom angsten og legge en plan Anonymkode: 994d1...3c6
lolady Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 I samme båt som deg.. Hadde egentlig rett til å få innvilget ks nå og men valgte vaginal fødsel da jeg trodde det kom til å bli så fint tross smertene.. En stund etter fødsel trøstet jeg meg med at jeg bare kunne ta ks neste gang😅 Men nå en måned etter fødsel begynner jeg alletede å innstille meg på vaginal fødsel ved en evt neste gang😊 Tanken på en så stor operasjon, muligens lavere apgar-score gjør at jeg vil ha naturlig fødsel en gang til. 10/10 på alle 3 apgar testene❤️
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 Å sitte og skryte av 10/10 på apgar er noget spesielt. Anonymkode: 8483b...4fb 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å sitte og skryte av 10/10 på apgar er noget spesielt. Anonymkode: 8483b...4fb Hun mente det vel ikke som skryt.. hvordan kan det være skryt? er vel bare en betegnelse på at barnet klarte seg bra i fødselsprosessen. Takk for svar. veldig bra tips å Be om samtale på sykehuset. Skal til første sv.skaps kontroll i morgen ( hos lege..) er litt sent ute - er i 12 uke, men håper ikke det er for sent å Bli henvist til en slik samtale Anonymkode: 3c87f...d97 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hun mente det vel ikke som skryt.. hvordan kan det være skryt? er vel bare en betegnelse på at barnet klarte seg bra i fødselsprosessen. Takk for svar. veldig bra tips å Be om samtale på sykehuset. Skal til første sv.skaps kontroll i morgen ( hos lege..) er litt sent ute - er i 12 uke, men håper ikke det er for sent å Bli henvist til en slik samtale Anonymkode: 3c87f...d97 Nei, det er heller for tidlig. De fleste sykehus tar ikke inn til samtale før etter 24 uker. Jeg var heller ikke inne til første kontroll før uke 13. Ble henvist med én gang, men fikk ikke innkalling før uke 24 Anonymkode: 994d1...3c6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 Du fikk angst fordi fødselen tok lang tid? Tror du KS er smertefritt? Anonymkode: bc570...094 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du fikk angst fordi fødselen tok lang tid? Tror du KS er smertefritt? Anonymkode: bc570...094 Ja det stemmer. Blant annet derfor ja. Hvorfor angst oppstår er ikke alltid så lett å sette fingeren på. Var vel hele totalopplevelsen og mangel på kontroll. Hvordan det? Nå var ikke ks i seg selv et tema i tråden Anonymkode: 3c87f...d97
myMa Skrevet 11. desember 2020 #9 Skrevet 11. desember 2020 ".. Jeg også" synes det virker veldig nedlatende måten du ordlegger deg på. Det er tøft å gjennomgå et keisersnitt. Jeg vil tro man har en særdeles god grunn om man skal "grine seg til det". 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #10 Skrevet 11. desember 2020 myMa skrev (2 timer siden): ".. Jeg også" synes det virker veldig nedlatende måten du ordlegger deg på. Det er tøft å gjennomgå et keisersnitt. Jeg vil tro man har en særdeles god grunn om man skal "grine seg til det". Ja det overrasker meg ikke at du/noen syns det. Man kan knapt skrive noe som helst her uten at en eller annen blir krenket. Poenget var at jeg tror at angsten min på dårlige dager tilsier at jeg ikke skulle hatt keisersnitt. Så om jeg hadde vært ærlig om angsten min på Disse dagene og grått som Man jo fort kan ende opp med å Gjøre når man har Angst så tror jeg at det kunne endt opp med keisersnitt ? Skjønner? Anonymkode: 3c87f...d97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå