AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Hvordan er arbeidsdagene deres, er det stressende og vanskelig å legge fra seg på fritiden, eller er det en ok jobb? Anonymkode: 87eb9...1d6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Det spørs sikkert på hvilken type saksbehandler man er? Jeg pleide å jobbe som byggesaksbehandler, det var en rolig jobb. Men jobbet i en mellomstor kommune, tror det hadde vært verre i en liten eller veldig stor kommune. Anonymkode: cf9af...a2a 1
Gidavmeg Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 Jeg jobbet en periode som saksbehandler for helse og omsorgstjenester i en bitteliten kommune. Det var veldig greit.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er arbeidsdagene deres, er det stressende og vanskelig å legge fra seg på fritiden, eller er det en ok jobb? Anonymkode: 87eb9...1d6 Jobber 8-15.30. Barneverntjenesten. Ikke spesielt stressende, kan dog være stressende i noen ytterst få tilfeller. Ikke vanskelig å legge fra seg på fritiden, men mange kolleger sliter med det. Anonymkode: b822b...a3a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 Kommer veldig an på hvilken kommune og hvor i kommunen. Jeg jobber i sentraladministrasjonen i en stor kommune. Vi har stort arbeidspress og må ofte jobbe på kvelden, men siden det er det offentlige er det alltid rom for å hente i bhg til fornuftig tid. Anonymkode: bcd71...532 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 Har en samboer som er byggesaksbehandler. Han har mye å gjøre på jobb i perioder, han er byggesaksbehandler i hyttekommune så tidvis er det et lass med papirarbeid fordi alle skal gjøre ting på hyttene samtidig. Han får ikke jibbet hjemme uten at det er avtalt med sjefen, men det hender seg at han gjør det for å få unna så mye som mulig. Anonymkode: a369c...66a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 Saksbehandler for helse- og omsorgstjenester. VELDIG mye å gjøre men jeg klarer nå å legge fra meg jobben på kontoret når jeg drar hjem. Anonymkode: 5c1db...f66
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 Jeg er byggesaksbehandler i en mindre kommune, jobber effektivt og får ting unna. Ellers så er det ikke stress og jeg kan legge bort jobben etter arbeidstid, får også ha hjemmekontor innimellom. Anonymkode: 9662a...5e0
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 Jobber som saksbehandler/rådgiver i kommunen. Har fleksitid, kjernetid 9-15. Ellers mulighet for hjemmekontor både nå i koronatid og ellers. Lite stressende jobb, selv om jeg har mer enn nok arbeidsoppgaver og tidsfrister. Var lærer før, som jo er en ganske stressende jobb, så spørst vel hva man sammenligner med😅 Anonymkode: d84a1...fce 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 Byggesaksbehandler i en mellomstor kommune som ligger relativt sentralt til, og i et område med mye utbygging. Høyt arbeidspress og travelt. Store og tunge saker. Enda mer å gjøre nå under koronatiden fordi "alle" er hjemme og skal gjøre ting på eiendommene sine, eller krangle med naboene om gjerder/hekker/veier/garasjer/det meste mellom himmel og jord. Og da ringer de kommunen som skal fikse "alt". Begynner å lure på hva som går av folk noen ganger (men off topic). Anonymkode: c253d...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #11 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jobber 8-15.30. Barneverntjenesten. Ikke spesielt stressende, kan dog være stressende i noen ytterst få tilfeller. Ikke vanskelig å legge fra seg på fritiden, men mange kolleger sliter med det. Anonymkode: b822b...a3a Da er du unik. Ingen andre jeg kjenner i bv , inkl meg selv, jobber fra 8-15.30. Det er overtid nesten hver dag og en ufattelig arbeidsmengde. Enten gjør du mindre enn andre, eller så jobber du på et sted der det ikke er mange folk. Kjenner et hundretalls bvpedagoger, og alle har samme opplevelse som meg. Rolige dager er det ikke!! Anonymkode: 63ad8...106
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #12 Skrevet 11. desember 2020 Tror mye er person- og kommuneavhengig. Er eneste saksbehandler på planavdeling og har tidvis mye å gjøre. Er lite effektiv på jobb da jeg har vanskelig for å konsentrere meg om en ting av gangen. Så surrer ofte bort tiden og må jobbe overtid for å rekke frister. Kan heldigvis jobbe hjemmefra ved behov. Anonymkode: 36bd4...9e8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #13 Skrevet 11. desember 2020 Saksbehandler her også, men i staten. Jeg legger fra meg alt arbeid presis når jeg stempler meg ut, og prøver å tenke så lite som mulig på jobb ellers. Jeg tjener rett og slett altfor dårlig til å gjøre noe mer enn det jeg MÅ. Men det er fint med fleksitid, slik at man i travle perioder kan jobbe slik at man får gjort unna oppgavene, og da heller gå tidlig i rolige perioder. Anonymkode: 632c3...01d 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #14 Skrevet 11. desember 2020 Varierer. Jeg er i en virksomhet i Oslo kommune, og det har i laaaaange perioder vært så mye å gjøre at det bare aldri tar «slutt». Om det skal til politisk behandling må man levere uansett frist, og uansett mengde oppgaver. Jeg ble faktisk syk av det over tid, selv om jeg synes oppgavene i seg selv var interessante. Opplevde ikke at arbeidsgiver respekterte eller klarte tenke fornuftig på å prioritere. ALT skulle saksbehandles, uansett (det var ikke lovpålagt). Så kunne det i perioder plutselig være roligere, men da fikk en jo andre oppgaver. Jeg er ganske effektiv, men ser at mange kollegaer i andre virksomheter sliter med det samme. Spesielt type Plan- og bygg har jo hatt medieoppmerksomhet fordi de hadde mye sykemeldinger pga høyt arbeidspress. Andre igjen har det helt vanlig. Veldig avhengig av kommune og sted tenker jeg. Anonymkode: 2bf33...bd2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #15 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da er du unik. Ingen andre jeg kjenner i bv , inkl meg selv, jobber fra 8-15.30. Det er overtid nesten hver dag og en ufattelig arbeidsmengde. Enten gjør du mindre enn andre, eller så jobber du på et sted der det ikke er mange folk. Kjenner et hundretalls bvpedagoger, og alle har samme opplevelse som meg. Rolige dager er det ikke!! Anonymkode: 63ad8...106 Hvem sa at jeg er bvpedagog? Anonymkode: b822b...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #16 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvem sa at jeg er bvpedagog? Anonymkode: b822b...a3a Ikke personen du siterte hvertfall. Personen sa bare at h*n kjenner mange. Anonymkode: a369c...66a 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #17 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke personen du siterte hvertfall. Personen sa bare at h*n kjenner mange. Anonymkode: a369c...66a Vel, det er jo irrelevant hva de hundretalls bvpedagoger måtte oppleve i sin hverdag. Jeg er ikke bvpedagog og har følgelig en helt annen hverdag innen barnevern. Ikke det at jeg tror vedkommende faktisk kjenner hundretalls bvpedagoger heller. Anonymkode: b822b...a3a 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #18 Skrevet 11. desember 2020 Politisk sekretariat. Ganske hektisk før og etter de politiske møtene, veldig hektisk i valgår. Ellers lungt, og enkelt å avtale avspasering og ferier. Anonymkode: 10c9f...ace
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #19 Skrevet 12. desember 2020 Tusen takk for alle svar! Jeg spør fordi det er en stilling ledig som saksbehandler i helse-og sosial i en kommune med over 100 000 innbyggere. Usikker på om det bare er å be om overtid og stress🙈 TS. Anonymkode: 87eb9...1d6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #20 Skrevet 12. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for alle svar! Jeg spør fordi det er en stilling ledig som saksbehandler i helse-og sosial i en kommune med over 100 000 innbyggere. Usikker på om det bare er å be om overtid og stress🙈 TS. Anonymkode: 87eb9...1d6 Det er det jeg jobber med. Svarte over her. Overtid er helt opp til oss selv, men slikt vil i stor grad avhenge av leder og miljøet. Det er ingen som forventer overtid, men det er definitivt nok saker og henvendelser til at jeg kan jobbe overtid daglig. Vi har en leder som er god på å fortelle oss at h@n vet vi gjør så godt vi kan og at vi gjør det bra, så da føles det ikke som noen plikt å jobbe over hele tiden. Det er også lav terskel for å ha kortere dager, vi flekser mye. Jeg elsker det! Men jeg måtte komme til et punkt der jeg godtok inni meg at jeg aldri vil være ajour. Anonymkode: 5c1db...f66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå