Gå til innhold

Holder denne årsinntekten med store barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren er i tjueårene. To barn i barnehagealder. Samboeren har 1mill i boliglån. Jeg har ikke boliglån igjen. Bil som er nedbetalt. Vi tjener tilsammen 1,2, men jeg vurderer nå og bytte yrke som gjør at jeg vil gå ned til ca. 400 000 i året. Da vil totalinntekten vår være på 1,1 i året.  Fortsetter jeg i nåværende jobb vil inntekten vår øke til 1,3-1,4 i løpet av neste år, men ønsker å bytte jobb. 

Er likevel usikker da jeg hører barn vil bli dyrere med årene. Redd for å ikke ha råd til fritidsaktiviter og alt det barna etterhvert trenger, spesielt i tenårene når det klær blir enda dyrere f.eks. Noen som har tilsvarende inntekt som det går greit med? Evt. ikke går greit med? 

Anonymkode: c29a4...0f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lurer på om dere klarer dere med en inntekt over gjennomsnittet...?

Anonymkode: 11fc8...5a4

• Liker 11
Skrevet

Er dette en tulletråd? Selvfølgelig klarer dere det! Dere har en bra inntekt.

Anonymkode: b761e...488

• Liker 4
Skrevet

Ts 

Jeg vurderer som sagt å gå ned til 400 000. Det vil jeg tro er langt under snittet? Vet ikke hva store barn vil koste, syns det er mye snakk om at det blir dyrere og dyrere.. 

Skrevet

Jeg har to tenåringer og 300,000 i året. Ene ungen driver med en av de dyreste idrettene som finnes. Så ja, det er mulig.

For øvrig har det mer å si hvilke utgifter du har enn hvilke inntekter du har.

Anonymkode: 1ad2d...7c0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har to tenåringer og 300,000 i året. Ene ungen driver med en av de dyreste idrettene som finnes. Så ja, det er mulig.

For øvrig har det mer å si hvilke utgifter du har enn hvilke inntekter du har.

Ts 

Syns du det går bra eller er det en belastning? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts 

Syns du det går bra eller er det en belastning? 

Det går veldig bra. Men har lave bokostnader. Eier heldigvis eget hus, har avdragsfrihet på lånet (betaler stort sett avdrag, fulle avdrag) så dersom det er ekstra utgifter en mnd så kan jeg droppe avdraget og ha en normal måned likevel.

Jeg er altså bare meg, så min inntekt er den eneste. 

Se hva dere kan kutte av kostnader. 

Og husk, når barna blir større så har man ikke utgifter til barnepass. Barnehage og SFO kan jo fort vekk utgjøre 4-6000 i mnd. Sånn sett ble barnepass byttet med fritidsaktiviteter for min del. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts 

Jeg vurderer som sagt å gå ned til 400 000. Det vil jeg tro er langt under snittet? Vet ikke hva store barn vil koste, syns det er mye snakk om at det blir dyrere og dyrere.. 

Medianlønnen i Norge er vel på ca. 500.000,-?En butikkarbeider tjener gjennomsnittlig 380.000,- og jeg kjenner mange par i butikkyrket som har hus og barn og drar på ferie og lever helt vanlige liv. Hvis de får det til da får du også det til. :)

Jeg tjener selv knapt over 400.000 i året og min mann tjener litt mindre. Vi kommer aldri til å bo i en villa og kjøpe boblebad men jeg er 100% sikker på at vi skal klare å oppdra en familie. I værste fall får vi litt mindre bortskjemte barn som ikke får det de peker på. Tror bare det er sundt.

Anonymkode: b761e...488

• Liker 2
Skrevet

Det er jo veldig avhengig av hvordan dere disponerer pengene deres. 

Vi har barn 7, 11 og 14 år gamle og har en samlet inntekt på litt under 1,1mill nå (jeg er student og kommer til å stige om et år). 
vi har 3,2 mill i boliglån, 2 biler uten lån, vi reiser på flere dyre ferier hvert år og har mer enn rikelig. Vi sparer 10-20k hver måned. 

Barna er på flere fritidsaktiviteter og har det de ønsker og trenger mtp mote, teknologi, etc. 

Det at barna blir dyrere i drift etterhvert er ikke jeg heeelt enig i. Da de var små så brukte vi 3500kr i mnd på barnehage/sfo, de vokste raskt ut av klær og sko. Nå har vi ikke utgiften til barnehage/sfo, kjøper 3-4 gensere, bukser, en jakke og sko så har de opptil flere sesonger. Selv med lommepenger kommer vi ikke i nærheten av 3500kr per barn i mnd som vi brukte da de var små.

Anonymkode: dd120...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...