AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Jeg har av diverse årsaker pådratt meg stor gjeld de siste årene, og jeg har de siste månedene prøvd å få orden på livet og en oversikt. Og i dag fant jeg ut at lønningskontoen min rett og slett er sperret 😶 jeg googlet meg frem til at Namsmannen kan gjøre dette om en har gjeld. Jeg har gått å telt ned dager og snudd på krona de siste ukene, og gledet meg så til at pengene endelig var inne. Jeg får penger inn på regningskonto, og førte over 5000 av de for å betale regninger fra lønnskonto med kort. Men betalingen gikk ikke igjennom til tross for flere forsøk. Så jeg overførte de 5000,- tilbake til regningskonto, for jeg liker ikke å ha tilgang til så mye med kortet. Da sto det at de ikke kunne overføres, da kontoen var sperret. Jeg har grått og grått og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det noen mulighet til å få pengene tilbake overført? Ellers klarer jeg meg ikke med 100% sikkerhet denne jula. Anonymkode: a7322...fbc
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Det høres veldig rart ut at de kan sperre konto.. banken kan hvis du har overtrekk? Anonymkode: 715a0...e93
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 Ring banken og sjekk hvorfor den er sperret. Mulig namsmannen kan sperre kontoen din, men da må det ha kommet varsel om det først. Åpner du posten din? Anonymkode: 224e1...cff 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det høres veldig rart ut at de kan sperre konto.. banken kan hvis du har overtrekk? Anonymkode: 715a0...e93 Namsmannen kan, men ikke banken.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 De sperrer vel ikke kontoen, det kan jeg ikke tro at de har lov til. De vil vel heller sette igang lønnstrekk. Anonymkode: b5c1f...269 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ring banken og sjekk hvorfor den er sperret. Mulig namsmannen kan sperre kontoen din, men da må det ha kommet varsel om det først. Åpner du posten din? Anonymkode: 224e1...cff Dævendøtte skrev (5 minutter siden): Namsmannen kan, men ikke banken. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De sperrer vel ikke kontoen, det kan jeg ikke tro at de har lov til. De vil vel heller sette igang lønnstrekk. Anonymkode: b5c1f...269 Jeg har ikke fått noe varsel på post, men har flyttet - så da må det i såfall ha kommet bort i posten. Så det er ingen mulighet til å få åpnet kontoen eller få tilbake de 5000,-? Dette er den eneste kontoen som er tilknyttet et kort, så jeg aner ikke hva jeg kan eller skal gjøre. Har hatt overtrekk på den kontoen en stund, men dette fikk jeg betalt med for 3 uker siden. Trodde ikke banken sperret kontoer? Anonymkode: a7322...fbc
anonym 4545 Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 Ring banken først slik at du finner ut årsaken. Deretter kan du få gode råd om hva du skal gjøre. 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 De eneste som kan svare på dette er banken, ta kontakt med dem. Det kan være ulike grunner til at en konto er sperret, men det er egentlig svært sjeldent det blir gjort. Og da må det være en årsak og det skal være dokumentert. Hvis du har ordnet opp i tidligere overtrekk et det mest sannsynlig ikke derfor. Kan det være at du ikke har respondert på varsel om å levere (lovpålagt) informasjon som legitimasjon og/eller egenerklæring? Det kan være en årsak. I så fall vil en telefon til banken ordne opp i det 😊 I motsetning til hva mange her på KG tror er ikke bankansatte følelsesløse, kaldhjertede blodsugere 😊 Mange av oss jobber hver dag for å hjelpe våre kunder på den aller beste måte. Det blir nok jul på deg skal du se ❤️ Anonymkode: e717f...43a 2
Jens1968 Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 Hvor mye penger er det totalt du har i gjeld? Hva er din månedlige inntekt? Hvorfor har du ikke oppfylt lånebetingelsene du har skrevet under på? Du kan ikke stikke av fra gjeld
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har av diverse årsaker pådratt meg stor gjeld de siste årene, og jeg har de siste månedene prøvd å få orden på livet og en oversikt. Og i dag fant jeg ut at lønningskontoen min rett og slett er sperret 😶 jeg googlet meg frem til at Namsmannen kan gjøre dette om en har gjeld. Jeg har gått å telt ned dager og snudd på krona de siste ukene, og gledet meg så til at pengene endelig var inne. Jeg får penger inn på regningskonto, og førte over 5000 av de for å betale regninger fra lønnskonto med kort. Men betalingen gikk ikke igjennom til tross for flere forsøk. Så jeg overførte de 5000,- tilbake til regningskonto, for jeg liker ikke å ha tilgang til så mye med kortet. Da sto det at de ikke kunne overføres, da kontoen var sperret. Jeg har grått og grått og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det noen mulighet til å få pengene tilbake overført? Ellers klarer jeg meg ikke med 100% sikkerhet denne jula. Anonymkode: a7322...fbc Hva mener du med at du overførte pengene fra regningskontoen til lønnskontoen for å betale regninger? Hvorfor betaler du ikke regningene fra regningskontoen? Anonymkode: 15fd6...e89 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 Nå har jeg lest litt. Men dette kan de ikke gjøre med mindre du har en del sparepenger? Anonymkode: 715a0...e93
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du med at du overførte pengene fra regningskontoen til lønnskontoen for å betale regninger? Hvorfor betaler du ikke regningene fra regningskontoen? Anonymkode: 15fd6...e89 Rett og slett fordi regningen jeg skulle betale var på nett, og kunne betales med kort. Derfor. Jens1968 skrev (3 minutter siden): Hvor mye penger er det totalt du har i gjeld? Hva er din månedlige inntekt? Hvorfor har du ikke oppfylt lånebetingelsene du har skrevet under på? Du kan ikke stikke av fra gjeld Dette er veldig irrelevant til hva jeg egentlig spør om. Jeg har søkt om verge. Jeg stakk av fra gjeld før, nå prøver jeg å rydde opp. Men takk for innspill. Ts Anonymkode: a7322...fbc 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå har jeg lest litt. Men dette kan de ikke gjøre med mindre du har en del sparepenger? Anonymkode: 715a0...e93 Jeg har NULL sparepenger. Alle mine kontoer er rett og slett tomme ved slutten av måneden. Denne måneden var det igjen 30,- til sammen på alle kontoene 😶 Ts Anonymkode: a7322...fbc
wahaj Skrevet 10. desember 2020 #14 Skrevet 10. desember 2020 Hvis du ofte har hatt overtrekk på kontoen, eller lignende kan det være derfor banken har sperret kortet ditt. Ring banken du, så får du svar.
Jens1968 Skrevet 10. desember 2020 #15 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Rett og slett fordi regningen jeg skulle betale var på nett, og kunne betales med kort. Derfor. Dette er veldig irrelevant til hva jeg egentlig spør om. Jeg har søkt om verge. Jeg stakk av fra gjeld før, nå prøver jeg å rydde opp. Men takk for innspill. Ts Anonymkode: a7322...fbc Lykke til
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #16 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rett og slett fordi regningen jeg skulle betale var på nett, og kunne betales med kort. Derfor. Dette er veldig irrelevant til hva jeg egentlig spør om. Jeg har søkt om verge. Jeg stakk av fra gjeld før, nå prøver jeg å rydde opp. Men takk for innspill. Ts Anonymkode: a7322...fbc Siden du prøvde gang på gang å betale med kortet på nett kan de ha blitt tolket av systemet som forsøk på å tappe kontoen din og da ble kontoen sperret av den grunn. Altså kontoen med kortet, ikke regningskontoen. Anonymkode: 15fd6...e89
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #17 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De eneste som kan svare på dette er banken, ta kontakt med dem. Det kan være ulike grunner til at en konto er sperret, men det er egentlig svært sjeldent det blir gjort. Og da må det være en årsak og det skal være dokumentert. Hvis du har ordnet opp i tidligere overtrekk et det mest sannsynlig ikke derfor. Kan det være at du ikke har respondert på varsel om å levere (lovpålagt) informasjon som legitimasjon og/eller egenerklæring? Det kan være en årsak. I så fall vil en telefon til banken ordne opp i det 😊 I motsetning til hva mange her på KG tror er ikke bankansatte følelsesløse, kaldhjertede blodsugere 😊 Mange av oss jobber hver dag for å hjelpe våre kunder på den aller beste måte. Det blir nok jul på deg skal du se ❤️ Anonymkode: e717f...43a Det var et koselig svar ❤️ Jeg har hatt en god dialog med banken da det var overtrekk, og fikk betalt ned det for to uker siden. Namsfogden fikk jeg brev av sist i oktober at utifra min nåværende økonomiske situasjon ikke har grunnlag for utleggstrekk eller utleggspant. Så synes det er veldig vondt om de bestemmer seg for å sperre et par måneder etter 😶 wahaj skrev (6 minutter siden): Hvis du ofte har hatt overtrekk på kontoen, eller lignende kan det være derfor banken har sperret kortet ditt. Ring banken du, så får du svar. Jeg har sjeldent overtrekk, da har det vært snakk om et par kroner som har blitt betalt med en gang. Jeg har aldri hatt noe større beløp annet enn den ene gangen. Jeg må ringe banken, ja. Allerede sendt de melding. Ts Anonymkode: a7322...fbc
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #18 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Siden du prøvde gang på gang å betale med kortet på nett kan de ha blitt tolket av systemet som forsøk på å tappe kontoen din og da ble kontoen sperret av den grunn. Altså kontoen med kortet, ikke regningskontoen. Anonymkode: 15fd6...e89 Jeg prøvde tre ganger før jeg skjønte at det var noe galt. Trodde de ikke gjorde det så fort? Ts Anonymkode: a7322...fbc
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #19 Skrevet 10. desember 2020 Bare et spørsmål, siden dere tydeligvis kan dette.. Hvordan er det mulig å få overtrekk på kontoen/kortet? Jeg fikk avvist kort i butikken, fordi gebyret på kortet fra banken ble trukket uten forvarsel (hvem pokker husker eksakt dato som kommer 1 gang i året!) og da manglet jeg 40 øre! Fikk ikke brukt kortet, og dette har skjedd 3 år på rad nå. Regninger med automatisk trekk på forfall har også blitt stoppet fordi jeg manglet en krone eller to, fordi de har gått opp uten at jeg har merket det. Og det er ikke på brukskonto men regningkonto som ikke er knyttet til noe kort. Så hvordan er det mulig å få overtrekk egentlig? Anonymkode: 17581...1bd
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #20 Skrevet 10. desember 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg prøvde tre ganger før jeg skjønte at det var noe galt. Trodde de ikke gjorde det så fort? Ts Anonymkode: a7322...fbc Oppdater oss når du får svar jeg er sikker på det er banken og ikke kreditor siden du ikke har sparepenger da er det ikke vits å sperre konto fra deres side når der ikke er penger på det Anonymkode: 715a0...e93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå