GrønnNellik68 Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zg0kKw/nye-anbefalinger-for-julen-over-hele-landet-slik-haandterer-du-store-selskap-og-overnattinger kompliserte greier der blir det mange som ikke klarer😂 1
KvinneguidenBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Det enkleste er å bli i eget hjem med egen husstand alle dager? 3
Example Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 (endret) Problemet er at folk krever å få ting matet med teskje. Budskapet er enkelt: * Det går bra å feire jul med nær familie. Du kan gjerne ta flere juleselskap, men med så få forskjellige mennesker som mulig. * Ikke inviter flere enn du har plass til å ha god avstand mellom. * Unngå i så stor grad som mulig å havne i en situasjon der du møter flere folk enn nødvendig i forkant av julen. * Hold deg hjemme når du er syk. At regjeringen ser seg nødt til å hjelpe folk på vei med detaljråd fordi man "ikke forstår", er bare trist. Det hjelper lite. Og til slutt. Politiet kommer neppe til å stå på døra og foreta en sjekk av hvem som har vært på ett, to eller tre juleselskap. Bruk hodet, og feire med de nærmeste på en hyggelig, men rolig måte. Endret 10. desember 2020 av Example 15
Rosa Sitron Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 1 minutt siden, Example said: Problemet er at folk krever å få ting matet med teskje. Budskapet er enkelt: * Det går bra å feire jul med nær familie. Du kan gjerne ta flere juleselskap, men med så forskjellige mennesker som mulig. Bommet du her ? Ønsket er vel ikke så forskjellige som mulig? 1
Example Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 Rosa Sitron skrev (1 minutt siden): Bommet du her ? Ønsket er vel ikke så forskjellige som mulig? Manglet et ord. Personlig gleder jeg meg til jul. Så slipper jeg også kjedelige juleselskap på ulike kanter i svigerfamilien. En romjul med fotball foran TV-en i egen stue høres hyggelig ut etter en hyggelig julaften. 6
Rosa Sitron Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 Just now, Example said: Manglet et ord. Personlig gleder jeg meg til jul. Så slipper jeg også kjedelige juleselskap på ulike kanter i svigerfamilien. En romjul med fotball foran TV-en i egen stue høres hyggelig ut etter en hyggelig julaften. Tenkte det manglet et ord Jeg tror også dette kan bli en fin jul, skulle bare ønske vi hadde noen nærkontakter med barn. Blir fort kjedelig for de små.
GrønnNellik68 Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #7 Skrevet 10. desember 2020 Example skrev (14 minutter siden): Problemet er at folk krever å få ting matet med teskje. Budskapet er enkelt: * Det går bra å feire jul med nær familie. Du kan gjerne ta flere juleselskap, men med så få forskjellige mennesker som mulig. * Ikke inviter flere enn du har plass til å ha god avstand mellom. * Unngå i så stor grad som mulig å havne i en situasjon der du møter flere folk enn nødvendig i forkant av julen. * Hold deg hjemme når du er syk. At regjeringen ser seg nødt til å hjelpe folk på vei med detaljråd fordi man "ikke forstår", er bare trist. Det hjelper lite. Og til slutt. Politiet kommer neppe til å stå på døra og foreta en sjekk av hvem som har vært på ett, to eller tre juleselskap. Bruk hodet, og feire med de nærmeste på en hyggelig, men rolig måte. Den lista der ble jo enkel ... nei best å holde seg hjemme det er enklest 1
Example Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 Bente1234 skrev (Akkurat nå): Den lista der ble jo enkel ... nei best å holde seg hjemme det er enklest Ja, hvis dette blir for vanskelig, er det kanskje like greit. 6
GrønnNellik68 Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #9 Skrevet 10. desember 2020 (endret) Example skrev (3 minutter siden): Ja, hvis dette blir for vanskelig, er det kanskje like greit. Orker ikke lese om når du har brukt opp kvota hvis en overnatter eller ikke samme folk i samme selskap... er d to mennesker i kvota du ikke har brukt kan du invitere 2 til and so it Go... hvem fører protokoll hele jula på det der?? etter noen akevitter er 1 m borte for mange Endret 10. desember 2020 av Bente1234
reiseglad Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 Bente1234 skrev (5 minutter siden): Orker ikke lese om når du har brukt opp kvota hvis en overnatter eller ikke samme folk i samme selskap... er d to mennesker i kvota du ikke har brukt kan du invitere 2 til and so it Go... hvem fører protokoll hele jula på det der?? VG var jo ikke kjempegod på å forklare enkelt og tydelig da.... Kvota har du vel unngått i år så lenge det ikke har vært mulig å reise utenlands. Protokollen må du holde styr på selv. Husk dobbel signatur i den! 😏
Gjest Tutte Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 Bente1234 skrev (5 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zg0kKw/nye-anbefalinger-for-julen-over-hele-landet-slik-haandterer-du-store-selskap-og-overnattinger kompliserte greier der blir det mange som ikke klarer😂 Prøvde å lese, men nå begynner det å bli litt for sent med matematiske gåter merker jeg😂 Spesielt den der med at en familie på fire kan ha en familie på syv på besøk. Er det plutselig greit å være 11 da?
marita31 Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 Er glad jeg slipper dette problemet i år.
Example Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 Bente1234 skrev (9 minutter siden): Orker ikke lese om når du har brukt opp kvota hvis en overnatter eller ikke samme folk i samme selskap... er d to mennesker i kvota du ikke har brukt kan du invitere 2 til and so it Go... hvem fører protokoll hele jula på det der?? etter noen akevitter er 1 m borte for mange Derfor jeg skrev som jeg skrev. Møt få, hold avstand og vær frisk når du møter folk. Er i grunn ikke verre enn det. Alt annet er rør, fordi folk på død og liv skal strekke strikken og lese rådene som en slags oppslagsbok. 8
Gjest theTitanic Skrevet 10. desember 2020 #14 Skrevet 10. desember 2020 Tutte skrev (1 minutt siden): Prøvde å lese, men nå begynner det å bli litt for sent med matematiske gåter merker jeg😂 Spesielt den der med at en familie på fire kan ha en familie på syv på besøk. Er det plutselig greit å være 11 da? 10 gjester kan man ha leste jeg i en avis for en tid siden. Dvs en familie på 6 pluss gjester blir 16.
Gjest Tutte Skrevet 10. desember 2020 #15 Skrevet 10. desember 2020 theTitanic skrev (1 minutt siden): 10 gjester kan man ha leste jeg i en avis for en tid siden. Dvs en familie på 6 pluss gjester blir 16. Så hvor kom 7+4 som blir totalt 11 i fra?
Gjest theTitanic Skrevet 10. desember 2020 #16 Skrevet 10. desember 2020 Tutte skrev (4 minutter siden): Så hvor kom 7+4 som blir totalt 11 i fra? Den kom du med. Men det blir det samme. Kan du ha ti gjester så er det da selvsagt også ok med syv.
Gjest Tutte Skrevet 10. desember 2020 #17 Skrevet 10. desember 2020 theTitanic skrev (44 minutter siden): Den kom du med. Men det blir det samme. Kan du ha ti gjester så er det da selvsagt også ok med syv. Ja, jeg bare tulla litt. Alt ble bare litt komisk der jeg leste fort igjennom. Og fikk litt assosiasjoner til denne😄
KvinneguidenBruker Skrevet 11. desember 2020 #18 Skrevet 11. desember 2020 Bente1234 skrev (7 timer siden): Orker ikke lese om når du har brukt opp kvota hvis en overnatter eller ikke samme folk i samme selskap... er d to mennesker i kvota du ikke har brukt kan du invitere 2 til and so it Go... hvem fører protokoll hele jula på det der?? etter noen akevitter er 1 m borte for mange Å drikke alkohol sosialt i år kan gi en ekstra lei bakrus i respirator. Ikke verdt det. 2
KvinneguidenBruker Skrevet 11. desember 2020 #19 Skrevet 11. desember 2020 Example skrev (6 timer siden): Derfor jeg skrev som jeg skrev. Møt få, hold avstand og vær frisk når du møter folk. Er i grunn ikke verre enn det. Alt annet er rør, fordi folk på død og liv skal strekke strikken og lese rådene som en slags oppslagsbok. Tutte skrev (6 timer siden): Prøvde å lese, men nå begynner det å bli litt for sent med matematiske gåter merker jeg😂 Spesielt den der med at en familie på fire kan ha en familie på syv på besøk. Er det plutselig greit å være 11 da? Dette er bare provokasjoner fra VG.
GrønnNellik68 Skrevet 11. desember 2020 Forfatter #20 Skrevet 11. desember 2020 KvinneguidenBruker skrev (2 timer siden): Å drikke alkohol sosialt i år kan gi en ekstra lei bakrus i respirator. Ikke verdt det. Fryktelig mange som ligger i respirator nå da i Norge d er jo sprengt sikkert.
Anbefalte innlegg