AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Så jeg var sykemeldt tidligere i år pga ødelagt skulder. De tre siste lønnsslippene før sykemeldingen, hadde jeg inntekt på 190000 (hvorav 53000,- var feriepenger). Likevel har jeg kun fått utregnet sykepenger utifra fastlønnen som er 42000,- pr mnd. Jeg kontaktet nav, og de bekreftet av overtid ikke blir medregnet. Likevel står det på sidene deres at tillegg for ubekvem arbeidstid og andre tillegg skal medregnes. Hva er det jeg ikke forstår? Nå har jeg hørt fra flere som har fått utregnet både sykepenger og pappapermisjonspenger at de får utbetalt gjennomsnittet utifra sine siste tre lønninger, og de kommer jo opp i helt vanvittige summer. Der blir altså alle tillegg og overtid medregnet. Så hvorfor får ikke jeg det jeg tydeligvis har rett på? Anonymkode: 71d04...1dc
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Tillegg skal medregnes, men ikke overtid. Fast overtid, som er avtalt i arbeidsavtalen, skal medregnes. Det følger av ftrl paragraf 8-29. Men det er så og si ingen som har avtalt fast overtid Anonymkode: 7b16d...5f1 1
Gidavmeg Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 Det er tillegg for å jobbe helg og kveld (usikker på helligdagstillegg) som utbetales, ikke overtid. Du får altså din faste, avtalte lønn 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #4 Skrevet 11. desember 2020 Det blir jo litt rart om man skal kunne jobbe masse overtid i en periode for så å sykemelde seg og få overtiden innregnet i sykepengegrunnlaget, det skjønner du nok. Andre tillegg er nok innregnet i fastlønnen din. Anonymkode: b9e4a...a7f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå