Gjest Nattegjesten Skrevet 7. august 2005 #1 Skrevet 7. august 2005 Hei, jeg er sammen med ei jente som er ganske "rund", 168 cm og oppunder 80 kg. Vi har det flott sammen på mange områder, men jeg sliter med både å "venne meg til" og snakke om vektproblemet hennes. Hun har vært enda tykere før, og hun har selv fortalt meg at hun har blitt "droppet" av partnere pga overvekt før. Hun har slanket seg mange ganger tidligere, vært nede i ca 65 kg, men sier hun ikke kledde det....... Men det er tydelig at hun kan om hun vil.... Det siste året har hun slanket seg, gått ned noen kilo og opp igjen like mange. Vi bor ikke sammen så jeg vet ikke nok om matinntaket er for stort, eller om aktiviteten er for liten. Jeg tror faktisk begge deler er tilfeller....... Hun "spiser godt" når vi er sammen, og trener ca 2 ggr i uka, men lite variert (spinninng). Jeg er veldig glad i henne, men har i det siste begynt å merke at jeg rett og slett ikke tenner på henne som før, og det har nok med kroppsstørrelsen. Hva gjør jeg nå? Hun liker ikke at jeg nevner slanking (men hun kan gjerne selv snakke om det...). Tror dette kan bli et enda støre problem om vi flytter sammen..... Pr dd er lengselen/lidenskapen så sterk både fordi forholdet bare er ca ett år, og fordi vi stort sett bare ser hverandre i helgene, og dermed har vi hatt et bra sex-liv. Noen som har noen gode råd??
Nella Skrevet 7. august 2005 #2 Skrevet 7. august 2005 Jepp Finn på ting sammen. Planlegg aktiviteter av fysisk art, pakk med niste (sunne sorten) og dra på tur. Laaang sykkeltur f eks, siden hun liker å sykle. Dessuten de helgene dere er sammen så har du jo stor innvirkning og kan påvirke både mat og gjøremål. Ofte er det ikke hverdagen som er problemet, men helga. Og flytter dere sammen har du enda mer innvirkning. Men... Dersom hun liker seg selv som hun er så kan du ikke forvente at hun går ned i vekt, misstrives med seg selv bare for at du skal være fornøyd. Med den vekten og høyden ligger hun heller ikke så høyt oppe på stigen at det klasifiseres som fedme. Jeg ville aldri slanka meg for en gutt. Kan han ikke ta meg for den jeg er så får det bare være. Eneste grunn til at jeg gjør det nå er av egne hensyn. Har samboer og han elsker meg akkurat som jeg er Men sier hun selv at hun vil ned i vekt da? For gjør hun ikke det så er det bare å legge om litt vaner du kan bidra med.
Gjest Photogirl Skrevet 8. august 2005 #3 Skrevet 8. august 2005 Begynn å ta bilder av henne når dere gjør ting. Det pleier ofte å hjelpe på å se seg selv utenfra i litt andre sammenhenger enn et speil. Har du digitalkamera kan du ta masse bilder, og når du viser henne bildene så sørg for at det kommer med noen med litt ugunstig vinkel hvor det er lett å se for henne selv at hun har for mange kilo. Hvis dere ser på bildene sammen på en pc, så kan du hvis hun ikke sier det selv, foreslå å slette et bilde, og si "det var vel litt uheldig vinkel" hvis det er et bilde hvor det kommer fram at hun er skikkelig feit.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2005 #4 Skrevet 8. august 2005 Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, men sjansen er liten for at hun, hvis hun sliter med vekten nå, kommer til å bli så mye slankere om noen år. Noe å tenke på?
Nabodama Skrevet 8. august 2005 #5 Skrevet 8. august 2005 Da du ble sammen med henne var hun vel noenlunde samme størrelse? Var det ok for et år siden at hun var stor? Og nå tenner du plutselig ikke lenger? Hmmm, merkelig!
Gjest Gjesta Skrevet 8. august 2005 #6 Skrevet 8. august 2005 Jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre med det. Hun må jo ønske å slanke seg selv Men om dere flytter sammen kan jo du foreslå mange turer og lage sunne middager og sånn?
Gjest Svigerinne63 Skrevet 8. august 2005 #8 Skrevet 8. august 2005 Krev at hun slanker seg, ellers kommer du til å dumpe henne. Gi stikk som 'nå har du jaggu blitt brei over ræva' eller 'Vi bruker alt for mye penger på å kjøpe større og større klær til deg' eller 'Du ruller så mye frem og tilbake i senga. Nei, ikke snur deg, ruller.' eller 'Nå veier du snart et kvart tonn' osv.
Gjest filosofia Skrevet 8. august 2005 #9 Skrevet 8. august 2005 Et barn eller to gjør nok underverker for figuren...hvis man har lett for å være litt større enn idealet. Tsk tsk. Vær glad i jenta som hun er, eller finn ei annen jente!
Gjest Stamfar Skrevet 8. august 2005 #10 Skrevet 8. august 2005 Sett ut et rykte om at hun er gravid. Og fortell det til små barn som hun kan treffe. Små barn spør alltid rett ut. Når mange nok plumper ut med linja "Nei, så fint at du er gravid!" mens de ser på magen hennes, så bør det ringe ei bjelle hos henne hvis hun har antennene i orden.
Brunhilde Skrevet 8. august 2005 #11 Skrevet 8. august 2005 Jeg er veldig glad i henne, men har i det siste begynt å merke at jeg rett og slett ikke tenner på henne som før, og det har nok med kroppsstørrelsen. Hva gjør jeg nå? Noen som har noen gode råd?? ← La henne gå! Du kommer sannsynligvis aldri til å bli fornøyd med henne uansett! Om du ikke tenner på henne lenger er du vel ikke glad i henne, da er det dårlig gjort å bruke størrelsen hennes som vikarierende motiv! Begynn å ta bilder av henne når dere gjør ting. Det pleier ofte å hjelpe på å se seg selv utenfra i litt andre sammenhenger enn et speil. Har du digitalkamera kan du ta masse bilder, og når du viser henne bildene så sørg for at det kommer med noen med litt ugunstig vinkel hvor det er lett å se for henne selv at hun har for mange kilo. Hvis dere ser på bildene sammen på en pc, så kan du hvis hun ikke sier det selv, foreslå å slette et bilde, og si "det var vel litt uheldig vinkel" hvis det er et bilde hvor det kommer fram at hun er skikkelig feit. ← Tror du virkelig at hun ikke vet at hun veier for mye? Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, men sjansen er liten for at hun, hvis hun sliter med vekten nå, kommer til å bli så mye slankere om noen år. Noe å tenke på? ← Hvordan vet du det? Gjem sjokoladen. ← Uhyre enkel løsning! Nøkkelen til ALL overvekt er sjokolade. Eller kanskje ikke? Sett ut et rykte om at hun er gravid. Og fortell det til små barn som hun kan treffe. Små barn spør alltid rett ut. Når mange nok plumper ut med linja "Nei, så fint at du er gravid!" mens de ser på magen hennes, så bør det ringe ei bjelle hos henne hvis hun har antennene i orden. ← Din j**** drittsekk!
Hannemor Skrevet 8. august 2005 #12 Skrevet 8. august 2005 La henne gå! Du kommer sannsynligvis aldri til å bli fornøyd med henne uansett! Om du ikke tenner på henne lenger er du vel ikke glad i henne, da er det dårlig gjort å bruke størrelsen hennes som vikarierende motiv! Tror du virkelig at hun ikke vet at hun veier for mye? Hvordan vet du det? Uhyre enkel løsning! Nøkkelen til ALL overvekt er sjokolade. Eller kanskje ikke? Din j**** drittsekk! ←
smil Skrevet 11. august 2005 #13 Skrevet 11. august 2005 Når hun veier såpass mye så er det jo ikke bare av kosmetiske grunner hun bør slanke seg. Du kan jo bruke det argumentet at du har lyst til å beholde henne så lenge som mulig og at du ønsker at hun skal ha en så god helse som mulig. Tipset om å ta bilder, var bra synes jeg. Hun vet helt sikkert at hun veier for mye, men det er ikke sikker hun har et klart bilde av hvordan hun selv ser ut. Det beste hadde vel vært om hun hadde blitt superinteressert i en eller annen form for idrett, f.eks. løping eller sykling. Kanskje dere kunne begynt med det sammen, og så kunne dere hatt en slags konkurranse om hvem som forbedrer seg mest på så så langt tid. F.eks hvor fort dere kan sykle en bestemt strekning. Konkurranseinstinket kan gjøre mye bra for figuren Det er også viktig at du spiser sunt når dere er sammen. Kutt ut fete middager, godteri osv. Server henne god og sunn mat, og spis bare det selv også. Finn på ting morsomme ting sammen. Gå lange turer i skogen (ta med ordentlig nistemat, ikke kjeks og sjokolade). Men for all del: La henne ikke tvile på at du er glad i henne! Hvis hun tror at hun må slanke seg for å beholde deg, blir alt helt feil. Du risikerer at hun vil trøstespise i stedet for å gå ned i vekt. Trå varsomt...
smil Skrevet 11. august 2005 #14 Skrevet 11. august 2005 Det at hun sliter med vekta nå, behøver ikke bety at hun kommer til å gjøre det for alltid. Det handler om å skifte livsstil, men hun må jo ønske det selv da.
Gjest synseren Skrevet 11. august 2005 #15 Skrevet 11. august 2005 Begynn å ta bilder av henne når dere gjør ting. Det pleier ofte å hjelpe på å se seg selv utenfra i litt andre sammenhenger enn et speil. Har du digitalkamera kan du ta masse bilder, og når du viser henne bildene så sørg for at det kommer med noen med litt ugunstig vinkel hvor det er lett å se for henne selv at hun har for mange kilo. Hvis dere ser på bildene sammen på en pc, så kan du hvis hun ikke sier det selv, foreslå å slette et bilde, og si "det var vel litt uheldig vinkel" hvis det er et bilde hvor det kommer fram at hun er skikkelig feit. ← Dette her minner om psykisk terror.
Kittykat Skrevet 11. august 2005 #16 Skrevet 11. august 2005 Krev at hun slanker seg, ellers kommer du til å dumpe henne. Gi stikk som 'nå har du jaggu blitt brei over ræva' eller 'Vi bruker alt for mye penger på å kjøpe større og større klær til deg' eller 'Du ruller så mye frem og tilbake i senga. Nei, ikke snur deg, ruller.' eller 'Nå veier du snart et kvart tonn' osv. ← Ja, det gjør jo virkelig saken mye bedre, ikke sant? Det vil istedet føre til at hun blir veldig lei seg og sint og kanskje trøstespiser fordi han er en så jævla drittsekk. Er man glad i personen, så sier man ikke noe sånt! Sett ut et rykte om at hun er gravid. Og fortell det til små barn som hun kan treffe. Små barn spør alltid rett ut. Når mange nok plumper ut med linja "Nei, så fint at du er gravid!" mens de ser på magen hennes, så bør det ringe ei bjelle hos henne hvis hun har antennene i ordenBegynn å ta bilder av henne når dere gjør ting. Det pleier ofte å hjelpe på å se seg selv utenfra i litt andre sammenhenger enn et speil. Dette er noe av det verste jeg har lest. Går det virkelig an å være så kald?? Begynn å ta bilder av henne når dere gjør ting. Det pleier ofte å hjelpe på å se seg selv utenfra i litt andre sammenhenger enn et speil. Har du digitalkamera kan du ta masse bilder, og når du viser henne bildene så sørg for at det kommer med noen med litt ugunstig vinkel hvor det er lett å se for henne selv at hun har for mange kilo. Hvis dere ser på bildene sammen på en pc, så kan du hvis hun ikke sier det selv, foreslå å slette et bilde, og si "det var vel litt uheldig vinkel" hvis det er et bilde hvor det kommer fram at hun er skikkelig feit. Hallo?? Det vil definitivt gjøre saken verre. Jeg kan ikke fatte og forstå dere som foreslår disse tingene. Dere bryr dere tydeligvis ikke om andres følelser. Er dere sånn i virkeligheten også? Kalde og hjertesløse?
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2005 #17 Skrevet 12. august 2005 Du fortjener henne ikke, rett og slett.
Gjest BeatrixKiddo Skrevet 12. august 2005 #18 Skrevet 12. august 2005 Du fortjener henne ikke, rett og slett. ← HAHAHAHA feite folk sier alltid slikt! Overvekt er hverken pent, sunt eller behagelig. Hvorfor kan dere ikke prøve å skjerpe dere istedetfor å late som om dere er fornøyd med å se slik ut?
Tusenfryd Skrevet 12. august 2005 #19 Skrevet 12. august 2005 Det er jammen ikke mange jenter som faktisk er glade i seg selv og fornøyde med hvordan de ser ut (mye pga kommentarer som over) - sånn sett har du funnet deg en unik perle! (andre kommentarer til det som står over, må jeg bare la ligge, ellers må jeg sikkert sensureres. Så onde og repsektløse mennesker kan være, jeg slutter aldri å forundre meg)
Gjest jente19aar_ Skrevet 12. august 2005 #20 Skrevet 12. august 2005 begyn å lag masse sund mat til henne og sånn ;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå