Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby som er 3 måneder. Jeg og faren til barnet er ikke sammen, men han er innom noen ganger per uke på samvær. Babyen fullammes og har sitt når jeg har vært på besøk hos familien min at baby gråter etter en stund når andre holder, og det er kun jeg som klarer å roe ned. Når faren har samvær, er det hjemme hos meg og i trygge omgivelser så det pleier stort sett gå bra.

Barnefar har ett ønske om å ta med seg babyen til sin familie 2 av dagene nå i julen. Jeg er usikker på om jeg er klar til å være borte fra baby, men kjenner og at jeg er usikker på om baby er klar til å reise bort med barnefar, og i tilegg være med andre fremmede folk. Hva tenker dere? Noen som har vært i lignene situasjon selv? Hvordan løse dette på best mulig måte

Anonymkode: b0ddb...b99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en mulighet for at du kan være med? Jeg ville nok ikke sendt en så liten baby ut alene med noen han/hun ikke bor sammen med, men jeg kan forstå fars ønske om å ta baby med til sin familie. 

Anonymkode: cb894...e01

• Liker 6
Skrevet

Si du må være med pga amminga. Si at du får brystbetennelse når du pumper deg. Å tilby henne mme er uaktuelt da amming er det beste for barnet. Alle med vett i skolten, forstår at mtp amminga, kan ikke du være langt unna. Hun er 3 mnd, da er det pupp som gjelder. 

Anonymkode: 02cfe...df3

• Liker 5
Skrevet

En baby som fullammes skal ikke tas med bort fra mor, så enkelt er det. Spesielt når de er så små, går som oftest ikke mange timene mellom hver amming da. 

Anonymkode: 3cb11...8ce

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det en mulighet for at du kan være med? Jeg ville nok ikke sendt en så liten baby ut alene med noen han/hun ikke bor sammen med, men jeg kan forstå fars ønske om å ta baby med til sin familie. 

Anonymkode: cb894...e01

Ja det er det kansje. Jeg foreslo det en gang, men han svarte bare at han ikke tror jeg hadde kost meg. Dette er sikker pga. Jeg tok med babyen bare noen dager etter fødsel for å hilse på foreldrene hans. Det var første gang jeg hadde sitt de etter det ble slutt, og jeg har ikke hørt noe fra de. Jeg var veldig hormonell og lei, og syns ikke det var noe koselig besøk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Si du må være med pga amminga. Si at du får brystbetennelse når du pumper deg. Å tilby henne mme er uaktuelt da amming er det beste for barnet. Alle med vett i skolten, forstår at mtp amminga, kan ikke du være langt unna. Hun er 3 mnd, da er det pupp som gjelder. 

Anonymkode: 02cfe...df3

Ja erstatning er ikke aktuelt så lenge jeg har nok melk. Han vet jeg har pumpe, og han vet jeg pumper og gir noen ganger på kveldstid vis baby er urolig.. så tror ikke han kommer til å gå på den😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En baby som fullammes skal ikke tas med bort fra mor, så enkelt er det. Spesielt når de er så små, går som oftest ikke mange timene mellom hver amming da. 

Anonymkode: 3cb11...8ce

Nei jeg er enig. Han tror det bare er og ta mrd melk på flaske. Men amming er både mat, nærhet og trygghet for baby, men opplever ikke at han forstår det..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei jeg er enig. Han tror det bare er og ta mrd melk på flaske. Men amming er både mat, nærhet og trygghet for baby, men opplever ikke at han forstår det..

Da må han lese litt da. Drikke bare å pumpe i to dager heller. Er en stor forskjell på kveldspumping og full todagers pumping, så den må han faktisk gå med på. 

Nei, jeg kunne kanskje vurdert i fars favør om barnet var flaskebarn, mer samvær og han hadde en litt bredere forståelse av hva tilknytning er.

Barnet er også på ca 12 uker så midt i mellom itviklingssprang og kan bli veldig utrygg. 

Jeg ville sagt nei. Eller blitt med. 

Anonymkode: 4784c...399

• Liker 2
Skrevet

Flere som har noen tips og komme med her? Tilbudde å invitere foreldrene hans bort under det ene samværet, men det ville han ikke. Hvordan kan jeg forklare dette til han at han ikke bare kan ta med seg baby alene??

Skrevet (endret)

Vanskelig situasjon, men er fullt mulig at babyen kan vær alene med far så lenge hen er trygg på han. 

Ellers får du bare bli med ☺️

Edit: Du kan alltid pumpe på forhånd og legge det på kjøl? Så få far tatt med morsmelk på flaske? 

Endret av Kenelz
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Flere som har noen tips og komme med her? Tilbudde å invitere foreldrene hans bort under det ene samværet, men det ville han ikke. Hvordan kan jeg forklare dette til han at han ikke bare kan ta med seg baby alene??

Er det snakk om at baby skal overnatte der i to dager? Det er veldig lenge for en fullammet 3 mnd gammel baby. Du trenger kanskje ikke å forklare så veldig, men bare si at sånn blir det. Du blir med i besøket, baby er for liten til å være fra deg så lenge. Hvis han sier at du ikke vil kose deg der, så høres det ut som at han er redd for at du skal være sur og lei som du sier du var sist. Du må jo gjøre en innsats for å være hyggelig og imøtekommende i besøket, selvfølgelig. Dette gjør du for barnet, og du må nok regne med å svelge mange kameler i årene som kommer med tanke på å få til et godt samarbeid

Lykke til😊

Anonymkode: 6d3fb...79b

Skrevet

Jeg er veldig for samvær til far og alt det der. Men ikke når baby er så liten. Si at enten blir du med, eller så blir det ikke. Jeg har en datter på samme alder, og jeg hadde ikke latt faren ta med henne bort to dager nå (han ville heller ikke foreslått det). Og vi fortsatt sammen og hun tar flaske da jeg kun delammer. 

Anonymkode: 16a1d...a4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...