Gå til innhold

Hans syke julegavebudsjett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg har vært sammen i noen måneder, kjenner hverandres familie og venner. Vi skal feire jul hos hans familie i år, pga korona får ikke jeg dratt hjem til jul. Mitt gavebudsjett er beskjedent, få å kjøpe til så totalt ikke mer enn et par tusen kanskje. Kjæresten min har STOR familie, og han lurer på om vi skal gi gaver fra oss siden vi er et par. Min halvdel av gavene kommer da på 9000..!! Jeg sa at det klarer jeg ikke, jeg har ikke mulighet. Han forstår det og setter likevel opp fra oss. 

Men hvordan gjør dere andre dette? Der den ene gir til mange og det er dyrt?

Anonymkode: 62c12...c7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han kjøper til sin familie, jeg kjøper til min, begges navn på gavene. 

Anonymkode: 07b1d...6af

Vi gjør det også sånn

Anonymkode: d0597...2b0

• Liker 14
Skrevet

Hvor mange er det snakk om? Synes beløpet var veldig høyt, så skjønner du reagerer.

Anonymkode: e562a...667

• Liker 1
Skrevet

Vi også gjør det sånn at han kjøper til sine, jeg kjøper til mine, og så skriver vi bare navnet til den andre på. Selvsagt skal du ikke bruke 9 000 på gaver til svigers (og spesielt ikke når dere knapt er blitt sammen!)

Anonymkode: eb61c...efc

• Liker 21
Skrevet

Jeg gir til mange flere, og dyrere gaver. Jeg betaler for dem, og setter begges navn på gavene. Han betaler for sine gaver og setter begges navn på kortet.

Anonymkode: 419fd...a0d

• Liker 4
Skrevet

Bruker han 18 000 på gaver? Hvor mange gaver? Hva får de i gave?

Anonymkode: 4313b...5e0

• Liker 9
Skrevet

Jeg handler omtent alle gavene, men overfører fra felleskontoen så jeg ikke ender opp med å betale alt. Jeg har størst familie, og min blir dyrest, men vi får jo gaver tilbake også, så jeg tenker det blir feil at "jeg betaler for mine" og han sine. Da deler vi heller også er begge fornøyd :)

• Liker 1
Skrevet

Vi også har det slik at han handler til sine og jeg til mine og med begges navn på alle. Han har også vært ganske syk på å kjøpe dyre gaver, altså type iPad til nevøer osv og jeg har mine egne nevøer og nieser og jeg kunne rett og slett ikke få til det samme. Han har heldigvis landet litt mer de to siste årene og begynt å kjøpe litt mer normale gaver 😅 

Anonymkode: d4c5a...788

• Liker 2
Skrevet

Han betaler alle gavene til min familie og til hans. Han tjener mye mer enn meg og gjør det med glede.

Anonymkode: 6c371...e0d

• Liker 2
Skrevet

Jeg er vant med at begge kjøper gaver til sin familie, og så skriver man at det er fra begge.

Kjenner riktignok igjen fortvilelsen over hvordan dette gave-hysteriet tar helt av. Det er vel en av de tingene jeg skiller meg mest ut fra egen familie. Har etter hvert bare bestemt meg for å go with the flow, og ikke tenke for mye på det. Om ikke annet, så er de blitt svært flinke til å skrive ønskelister, slik at jeg vet de får noe de behøver, og vice versa.

• Liker 2
Skrevet

Høres helt hinsides ut. Jeg og samboer har også helt ulikt gavebudsjett. Mens jeg handler på salg og aldri går over 300 PR gave, punger han gjerne ut 800 til hver nevø. Jeg mener han heller kunne spart disse pengene. Vi har mange barn å handle til + egne barn og besteforeldre. Han handler gaver til sin side av familien og jeg til mine. Sånn sett går det ikke utover min økonomi. Må også nevne at han handler til barn som ikke har så mye fra før. Han er veldig generøs og det er jo en god egenskap 

Anonymkode: 4f2b2...897

• Liker 2
Skrevet

Wow, 9000 på gaver.. nei det blir for mye. Hadde skjønt det om man var rik og kjøpte en bra Pc til sin elskede mor, men 9000 sånn uten videre? Nei, ass.

Når jeg tenker meg om har jeg ikke tatt meg råd til noen julegaver i år. Bortsett fra en jakke til meg selv til 17 000 😂 Ops!

Min konklusion: bruk pengene på deg selv 😩😂

Anonymkode: dbeaf...9c3

Skrevet

Hvor mange er det han skal gi gave til? Skal dere feire med alle disse menneskene?

litt rart å skrive navnet ditt på en gave til tante Olga som dere ikke feirer jul med, når dere ikke har vært sammen lenge 

hva med å bare skrive navnet sammen tl de dere feirer med ? :) så kan du kjøpe en vin og litt sjokolade som vertinne gave?

Anonymkode: 468ba...ac0

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper til min og han til sin familie. Selv får jeg ca 5000 ekstra når der er halv skatt. Har ca 8 gaver som koster mellom 300-1000kr. Resten av pengene brukes til f.eks julemat. Vi skriver fra begge to selv om det er den ene som betaler for gaven. Vært sammen i 5år. 

Anonymkode: 4cbe4...dbb

• Liker 1
Skrevet

Vi har et budsjett. Vi setter opp hva og hvor mye til hver. 40.000,- til barna, 10-15.000,- til venner og familie. Siden jeg er hjemme gjør jeg alle innkjøpene, og mannen gir meg kortet sitt. Vi har vært gift i 22 år. 

Anonymkode: 4caf0...dbc

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi har et budsjett. Vi setter opp hva og hvor mye til hver. 40.000,- til barna, 10-15.000,- til venner og familie. Siden jeg er hjemme gjør jeg alle innkjøpene, og mannen gir meg kortet sitt. Vi har vært gift i 22 år. 

Anonymkode: 4caf0...dbc

😂😂😂

Anonymkode: d67e0...e63

• Liker 14
Skrevet

Dere har vært kjærester i kun kort tid. Navn på kortet hadde ikke vært ok for meg. Jeg ville kjøpt med litt vin eller noe til vertskapet som takk for at jeg fikk feire jul med dem 

Anonymkode: 49bb3...a8e

• Liker 1
Skrevet

Han kjøper og betaler for sin familie/venner, og jeg kjøper og betaler for min familie (gir ikke til venner). Vi skriver begges navn på de som det er naturlig at begge gir til, og alle som er med på feiringen. Da kan vi selv fortsette slik vi gjorde før forholdet uten at den andre trenger å få dårlig råd eller føle at de er kjipe på prisen.

Anonymkode: 9f1ae...947

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker felleskontoen, men kjøper bare noen få gaver, så det er helt uproblematisk. 

Men jeg vil kommentere dette med å skrive begge navnene på kortene. Det høres uproblematisk ut, men det kan sette mottakeren i en litt kjedelig situasjon. Hvis jeg får en gave av noen, vil jeg gjerne gi noe tilbake. Så hvis jeg kjøper en personlig gave til Ola - for eksempel en genser - er det leit å finne ut at gaven jeg får tilbake både er fra Ola og Kari. Jeg hadde følt meg forlegen som ikke hadde gitt noe til Kari.

Jeg støtter derfor forslaget om å bare ha med noe til de man feirer med. 

Anonymkode: 076b0...2cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...