Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De første mnd av graviditeten var veldig bra. Jeg har vært heldig med formen og syns det har vært så koselig å kjenne bevegelser i magen. Men i det siste har dette endret seg.. og jeg føler meg så fæl når jeg tenker sånn

Den siste uken har jeg sovet dårlig og det blir man jo veldig sliten av. Bevegelsene til baby er også sterkere og oftere (er i uke 30 nå). Dette øker ofte på når jeg skal legge meg. Noen av bevegelsene er så bråe at jeg syntes nesten det er vondt, hvertfall veldig ubehagelig.. og det syntes jeg de fleste bevegelser er nå. Det kjennes også ut som om det er tre babyer som hopper og åler seg rundt inni der (selvom det bare er en baby). Hvis jeg tar meg på siden av magen sparker han hardt hver gang, 30/45 spark i timen noen ganger. Og det er ikke koselig lenger, jeg kan ikke noe for det men ååh det er så fælt å føle det sånn. Jeg er så lei av å være gravid MEN gleder meg selvsagt til baby blir født og vi får han i armene våre. Men det er så fælt å si høyt at det ikke er noe koselig lenger.. baby sparker hele kvelden og ofte om nettene, det er slitsomt og ubehagelig. Mye!!

Misforstå meg rett, så fort det er stille i magen blir jeg veldig redd og bekymret for at noe er galt. Jeg gleder meg til å bli mamma. Men trodde som alle andre sier at det å gå gravid er sååååå koselig. Dessverre føler ikke jeg det sånn😭

Anonymkode: 6be17...dd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Atte hæ? Hvorfor synes du det er så fælt å tenke sånn? Det er vel ingen som synes det er KOSELIG å bli utsatt for en innvendig boksekamp som høygravid? Hva hadde du forventet? 
Nå er du altfor streng med deg selv. Dette er jo helt vanlige tanker i svangerskapet, særlig når man er sliten, lei og har vondt. Jeg kjenner ingen som har gått gjennom et helt svangerskap og BARE syntes det har vært fryd og gammen. Leser ingenting fælt eller unormalt i det du beskriver; som sagt helt vanlige tanker når man er sliten i svangerskapet. Senk forventningene dine litt, når babyen kommer er det slett ikke sikkert tankene dine er 100% «riktige» og positive hele tiden (kan nesten garantere deg at det ikke vil skje). Vær snill med deg selv. Tanker er nettopp det, bare tanker. 

Anonymkode: 8e006...85b

• Liker 4
Skrevet

Gråt masse av smerter og ekstrem søvnløshet de siste månedene, han sparket så jeg ble kvalm og.

Ble noen morsomme historier når han nå er eldre, og jeg ser jo på sovestilen og  den tidligere babysparkinga hvorfor det gjorde så kvalmende vondt. 

Om jeg lå på den ene siden dunket han hissig i madrassen til jeg snudde meg 😂😒😂

Han synes det er voldsomt festlig nå at han som baby inni magen klarte å mose med sånn kraft. 

Og hyle/sovenekthistorier er og gøy (for ham), type «du hylte i 3 timer - og så hørte du en vannkoker og ble helt stille, du våknet i alle lyskryss, tisset deg selv i øyet og bæsjet på pappa» 😆 Stor underholdning, ja 🙈😒🙈

Blir gøy for noen til slutt :P 

Anonymkode: 96cbf...527

• Liker 1
Skrevet

Jeg var så drita lei av å være gravid etter hvert at jeg mot slutten flere ganger gikk ut i skogen og vrælte 😅

Helt normalt, altså :)

Anonymkode: 2a551...0ad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...