Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kan ikke for det, men jeg blir litt irritert når folk skriver inn og lurer på om de er gravide når de ikke en gang har tatt en test. Vond i magen, gråter lett, ømme bryster, sulten osv. Det er jo bare å ta en tast, da får man jo svar på ett minutt. Er dere enige eller???? :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig, ta en test istedet for å gå rundt å bekymre seg :blunke:

Gjest Mortitia (ikke innlogget)
Skrevet

Dersom dere to bruker hue litt så finner dere kanskje ut at en test ikke alltid slår ut med en gang selv om man er gravid :roll:

Dette er et graviditets forum og man har nå lov til å lure. Hvem gjorde dere to til dommere her ?

Hilsen

Mortitia som JA har snev av PMS i dag :-)

Skrevet

Enig med Mortitia!!!! Det er jo ikke akkurat bestandig sånn at man kan ta en test med en gang, og da er det jo greit å snakke litt med andre her! Kanskje få bekreftet/avkreftet mistanker man har! Så dropp heller å les disse inleggene her dere!!! :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

men linnie, vi kan ikke avkrefte eller bekrefte om en person er gravid!

Det er det bare en test som kan! og alle jenter burde vite at uansett hvilke signaler kroppen gir en, kan ikke vi her inne avkrefte eller bekrefte noe som helst! personen som lurer, kommer ikke ett eneste steg lengre!

Men å diskutere hvor fint det passer å bli gravid, eller når man skal ta test, er en fornuftig ting å diskutere synes jeg.

Jeg selv opplevde at mensen var over en uke forsinket og trodde at jeg var gravid, m en jeg gikk da ikke rundt og spurte alle og enhver om de trodde at jeg var gravid.

Man kan tidligst ta en test ca. 20 dager etter ubeskyttet samleie, før en test gir utslag. Har alle fått det med seg nå? :roll:

Gjest Mortitia (ikke innlogget)
Skrevet

:roll: Guuuuuri blir oppgitt av disse gjestene som hele tiden skal komme med sure oppstøt. Husker i begynnelsen når jeg sluttet med pillen - fant hele tiden symptomer selv - man har lov til å sammenlikne symptomer med gravide.

Fatter ikke at folk gidder irritere seg over at slike spørsmål blir stillt. Da begynner man å lure på hva i granskauen enkelte gjør inne på slike forum.

Og til siste gjest. Bar fordi du ikke gikk rundt og spurte når din mens var forsinket betyr ikke at alle andre må gjøre det heller. Guri blir helt tragisk dette :roll:

Mortitia (som ikke er innlogget)

Skrevet
:roll: Guuuuuri blir oppgitt av disse gjestene som hele tiden skal komme med sure oppstøt. Husker i begynnelsen når jeg sluttet med pillen - fant hele tiden symptomer selv - man har lov til å sammenlikne symptomer med gravide.

Kan ikke se at det forrige innlegget var noe surt oppstøt!!!!!! da syns jeg heller at ditt innlegg var det Mortitia-..

Er faktisk helt enig med forige gjest jeg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fatter ikke at folk må henge seg så mye opp i hvorfor folk må bli så irriterte over at noen undrer. Akuratt i sånne faser er det ganske sårt når man blir latterliggjort over at man undrer seg over diverse symptomer. Synes det er helt feil at folk skal latterliggjøre dette og irritere seg over det.

Det er ingen som ber om bekreftelse på at man er gravid.

Goshameg.

Om jeg har hatt sure oppstøt selv så beklager jeg Viwi.

Skrevet

huff da dette ble kanskje feil...Beklager det Mortitia! :oops:

Men jeg syns ikke at en siste gjesten kom med noe sure oppstøt jeg. Hun bare sa hva hun mente.

Jeg vet at man er i en fryktelig utsatt og sårbar periode akkurat når man går rundt og lurer på om man er gravid.

Har opplevd det selv.

Men for å være helt ærlig tror jeg det blir verre om man analyserer og sammenlikner med andre som er gravide. Tror nemlig det kan gjøre at du blir mer fortvila om man ikke er gravid.

Jeg ville foretrukket å heller vente på den testen jeg- men vi er jo forskjellige.

KG er jo her for at vi skal kunne dele opplevelser og meninger med hverandre,

Må jo si meg enig i at det er MYE drittkasting her inne på forumene.

SYND fordi det er jo meningen at vi skal bruke disse forumene på en nyttig måte.

Jeg tror at vi alle må tenke oss litt om før vi slenger ut dumme kommentarer her inne :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Er helt enig med deg Viwi. Jeg vet at jeg ikke vil kvie meg for å stille noen spørsmål i frykt for at folk synes det er toskete og dumt. Når folk en gang føler at de må stille spørsmål om symptomer kan man heller gi litt konstruktive og gjennomtenkte svar i stedet for at man skal kommentere det ene og det andre.

Jeg har selv gitt opp å stille spørsmål i hytt og pine vær da jeg helst ikke vil lete etter dem lenger i frykt for å bli skuffet hver eneste mnd. slik som det har vært i snart et år nå.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes også at det er gørrkjedelig med snørrogførti tråder om "brystene mine er så ømme; kan jeg være gravid???". Alle vet at ømme bryster kan være et tegn på at man er gravid, men det hjelper da for fa.. ikke å spørre andre mennesker om dette! Når man spør så dumt, får man jo ikke noen smartere svar enn at "det kan jo hende du er gravid, ta en test". Det er bare en test som kan bekrefte/avkrefte en graviditet!

Gjest Ellen(ikke innlogget)
Skrevet

Enig med Mortitia.

Det er utrolig mye man kan lure på og gjerne bare vil få luftet når man går og prøver å bli gravid. Blir så utrolig spent og usikker og leter etter alle mulige tegn til at man kan ha klart det denne gang.. Er kanskje ikke så lett å forstå om man ikke har vært i den situasjonen selv. Synes man kan være litt overbærende og ikke slenge sure kommentarer til folk som spør. Det er jo en grunn til at man spør, det er (mest sannsynlig) ikke for å irritere andre!

Dessuten så er gravitester temmelig dyre, og det er ikke bare å "ta en test" .

Hilsen Ellen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Til gjest: Ja ta en test hele tiden. Hvorfor gidder enkelte å lese innleggene dersom dem er så himla irriterende. Hopp over dem - det er vel ikke så vanskelig er det. Det er noe som heter å ignorere dem og man trenger ikke absolutt å gi et svar heller da.........

Er enig med Ellen jeg det koster å kjøpe inn tester. Nei la folk stille de spørsmålene de måtte ha. :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis man lurer fælt på om man er gravid må man selvfølgelig ta en test, Ellen! Det er ingen andre måter å få svar på. Og ikke si at det kanskje ikke er så lett å forstå for andre som ikke har vært i en sånn situasjon. Jeg har nemlig vært det, men jeg var da ikke en sutrete, tiltaksløs ku for det!

Gjest Anonymous
Skrevet

Så alle som stiller slike spørsmål er sutrete og tiltaksløse kuer. Jaja det sier jo litt om deg det da. Du sutrer jo bare over at folk stiller spørsmål her inne - synes ikke akuratt det er så mye bedre jeg........

Gjest Anonymous
Skrevet

Men i himmelens navn da! Det er INGEN her på KG som kan svare på om andre er gravide!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jada Gjest vi har hørt det nå - gosh. Dersom du ikke har noe mer saklig å komme med så la være.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hopp over det du ikke er interessert i å lese da, det var det du anbefalte meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

En gravidtest koster ikke all verden. Det hadde jeg tatt meg råd til om mistanken var der... Og nei: ingen her inne kan bekrefte om en annen er gravid. De som ikke vet hva symptomene er; det skader ikke å spørre folk her inne. De fleste er behjelpelige. Men spør du meg, så vet vel de fleste hva symtomene er. Har man ømme bryster, har man gått over tida - ja sjansene er der! :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Gjest Adrienne offline
Skrevet

Nei, det er ingen her inne på KG som kan si om en annen er gravid eller ikke, det er da selvsagt.

Men det en kan få svar på er om symptomene en har er tegn på graviditet eller ikke. Det er for eksempel svært mange som får ømme pupper etter at eggløsning er overstått. De første månedene etter at jeg sluttet på p-pillen fikk jeg pupper som var kjempeømme. Dette var jo noe jeg ikke hadde kjent før, så selvsagt måtte jeg jo være gravid. Nå har jeg lært at det nødvendigvis ikke er tilfellet. Og slik er det mange som har det. Etter mange år på p-pillen har vi helt glemt hvordan kroppen vår egentlig oppfører seg i løpet av en syklus. Da er det greit å kunne skrive inn her og spørre om det er andre som har opplevd det på samme måten, enten det være seg ømme pupper, økt utflod, stikkinger i siden eller det vi tror er forsinket mens, for alle vet jo at en syklus er på 28 dager, for det var den jo før vi slutta på pillen...

Nå skal det også sies at dette er faktisk et diskusjonsforum. Da må man faktisk tolerere at det blir diskutert ting man overhodet ikke har interesse for. Noen har interesse av å diskutere symptomer, andre ikke. Er det da så innmari vanskelig å ikke lese de innleggene en faktisk ikke bryr seg om?

Angående om tester er dyre eller ikke, så kan det faktisk bli ganske dyrt om en skal springe på apoteket for å kjøpe test hver gang puppene er ømme eller mensen et par dager forsinket. Det er faktisk ikke alle som har like stor økonomisk frihet at de har råd til å brenne av en hundrelapp eller to hver måned på tester. Da vil jeg påstå at det er bedre å vente litt, og kanskje da i mellomtiden prøve å få tiden til å gå med andre ting, som for eksempel å skrive innlegg på KG om symptomene en har.

Jeg vet ikke hvordan det er med andre her inne, men min syklus og mine symptomer er virkelig ikke noe jeg ønsker å diskutere med venninnene mine. Til det er det faktum at jeg prøver litt for personlig. Da er det veldig greit å ha jentene her inne og på SG. Med de kan jeg diskutere akkurat det som passer meg, og om andre har lyst til å irritere seg over innleggene mine, så er det deres problem, ikke mitt.

Adrienne :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...