Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er mann og får ofte blomster av arbeidsgiver som presang. Ofte så får jeg allergiske reaksjoner fordi jeg har pollenallergi o.l. Det er også slik at jeg egentlig ikke har så lyst til å vedlikeholde blomstene (jeg har blitt vant til å kutte stilkene osv fra min mor), og ikke vet hvor jeg skal plassere dem en gang.

Er det greit å bare kaste bukettene jeg får i søpla? Det føles som sløsing, men jeg vil ærlig talt ikke ha dem.

Anonymkode: 144f4...e1f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kast dem eller gi dem bort, du bestemmer selv. Si ifra til din arbeidsgiver at du setter pris på omtanken men du er dessverre allergisk

Anonymkode: 16c57...8db

• Liker 9
Skrevet

Ville prøvd å gi dem videre

Anonymkode: 50ffe...c84

• Liker 10
Skrevet

Men altså, si ifra til denne personen at du er allergisk da vel. 

Anonymkode: 11b6e...818

• Liker 5
Skrevet

Er jo bare å gi dem bort da. 

Skrevet

Si fra til din arbeidsgiver av du setter pris på buketten men at du er allergisk. 

Av og til får jeg en bukett jeg ikke tåler. Den gir jeg til naboen, venner eller familie. Ville også gitt den til en fremmed istedenfor å kaste den :)

Anonymkode: d6caa...038

• Liker 16
Skrevet

Eg hadde sagt frå for framtiden at jeg helst ikke ville ha blomster fordi eg var allergisk. Fekk eit par gonger ein type mat som eg ikkje likte hos ein jobbkontakt ( som ein takk) Eg sa frå at det var ingen vits å gje meg slik som gjekk rett i søpla. Om EG skulle gje bort noko for å glede andre så ville eg gjerne vite at det eg gav bort var til glede for mottager. Får da vera grense for kor korrekt ein skal vera! 

Skrevet

Jeg ville bare tatt dem med til en venn/familie og gledet dem med noe som ikke gleder meg. 

Hadde sannsynligvis ikke sagt hvor de kom fra heller. 

Anonymkode: 621a5...b49

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt. Det er vel ikke som om arbeidsgiveren din kommer innom for å sjekke at du har dem stående, vel? ;) Og isåfall kan du bare si det som det er, at du reagerer på dem, eller du kan lyge og si at doffen har dævva. 

Anonymkode: 5319b...39f

Skrevet

Du har sikkert noen naboer som fortjener blomster ☺️

Skrevet

Gi buketten til din mor, bestemor eller tante hvis du har en av dem i nærheten. Eller en nabo.

Anonymkode: a695c...c0e

• Liker 2
Skrevet

Dryl dem i søpla, eller smeis dem i havet. Ingenting å ha dårlig samvittighet for. Jeg gjør det samme. Gir jeg dem til mine foreldre så kan jeg jo ikke besøke dem heller pga dem. Så kvitt deg heller med dem. 

Anonymkode: 0d4de...c10

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så kvitt deg heller med dem. 

Altså blomsteren, ikke foreldrene ;) 

• Liker 3
Skrevet

Ja, si ifra til arbeidsgiver at du setter pris på det, men at du er allergisk. Da bør de finne på noe annet til deg. Så gir du dem enten videre, eller kaster dem i matsøpla.

Anonymkode: b6041...c0c

Skrevet

Det er alltid noen å gi dem til, som blir glade for det.  En nabo f eks. Eller en tilfeldig dame på gaten 😊

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Det er alltid noen å gi dem til, som blir glade for det.  En nabo f eks. Eller en tilfeldig dame på gaten 😊

Hadde det ikke vært typisk at denne tilfeldige damen på gaten var sjefens kone? 

Det er i alle fall story of my life, og det er Murphys lov på sitt beste. 

• Liker 2
Skrevet

Eg stemmer for tilfeldig dame på gata 🥰

Anonymkode: e79b0...e33

Skrevet

Synes du skal gi dem til noen eldre, eller et sykehjem/eldresenter. En kaster ikke blomster. Eller rett og slett gi blomstene til en du treffer på gaten med en forklaring om at får allergisk reaskjon på dem. Ingen kan bli sint pga det. Har gjort slikt selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2020 den 15.26):

Ja, si ifra til arbeidsgiver at du setter pris på det, men at du er allergisk. Da bør de finne på noe annet til deg. Så gir du dem enten videre, eller kaster dem i matsøpla.

Anonymkode: b6041...c0c

Blomster skal faktisk ikke i matsøpla, overraskende nok!

Anonymkode: 578d9...311

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...