AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Jeg flytter neste uke og har bestilt flyttebyrå. Nå er jeg litt usikker på hvordan jeg best mulig kan sørge for at potteplantene mine kommer seg trygt over i mitt nye hjem, men er litt bekymret siden det er kaldt ute osv. Har dere noen tips til hvordan pakke og beskytte plantene under flytteprosessen? Anonymkode: 1bb6c...2a6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Skal du kjøre bil dit du flytter selv kan du ta med plantene i bilen. Jeg ville pakket dem inn i avispapir, og satt krukkene i stødige kasser. Nå vet jeg ikke hvilken type planter du har, store planter krever jo litt mer av plass. Men iaf, lag en form for emballasje rundt for å støtte de opp. Anonymkode: 89c37...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 Pakk inn plantene sånn at temperaturforandringen skjer gradvis. Da tåler de fleste planter å kjøles ned til kjøleskapstemperatur. Det er det over jorda som er utsatt. Vent med utpakking, så oppvarmingen også skjer gradvis. Anonymkode: 7b85a...465 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 Har du veldig mange? Jeg har alltid flyttet noe i egen bil, f.eks pcer, pass, en koffert med klær for de første dagene, en kasse kjøkkenutstyr, toalettpapir osv. Hvis du kan så flytt med deg plantene da Alternativt, om mulig, så kan plantene stå igjen og du kan hente de etterpå. Det gjorde vi når vi flyttet nylig, men vi har lang overtakelse på over en måned, så det gjorde ikke noe. Dette funker jo ikke om du må ut på en dag. Generelt skal du pakke inn planter som ikke tåler kulde i papir. Husker vi måtte pakke inn masse julestjerner i butikk på vinterstid... Anonymkode: baa65...dd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå