Gå til innhold

To uker gammel baby. Hvor mye er det normalt å pumpe ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente som blir to uker på lørdag. Jeg har pumpet for å få opp produksjonen. Når jeg pumper får jeg ut mellom 30-50ml.

Hva er normalt å pumpe ut i denne perioden?

Anonymkode: 9f196...b22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Seriøst, jeg fikk ikke ut noe - men fullammet baby.

Anonymkode: cb71b...dba

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingenting. Seriøst, jeg fikk ikke ut noe - men fullammet baby.

Anonymkode: cb71b...dba

Brukte du medela? -ts

Skrevet

Pumping handler mer om brystene dine sin vilje til å bli pumpet enn produksjon. Jeg får maks pumpet ca 75 ml, selv om det er rikelig melk igjen og den lett kan håndmelkes etterpå...

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har ei jente som blir to uker på lørdag. Jeg har pumpet for å få opp produksjonen. Når jeg pumper får jeg ut mellom 30-50ml.

Jeg pumpet like mye når baby var 2 uker. 

Anonymkode: 88f4e...205

Skrevet

La barnet amme. Du klarer aldri å pumpe ut like mye som babyen hadde gjort. 

Jeg har gått i fella med pumping og det ødela hele ammingen. Med andre man pumpet jeg ikke, men jeg veide babyen før og etter amming og viste at det spiste alt mellom 5 og 50 g melk på en amming. Og det var helt normalt. Ammet etter forespørsel, ikke klokka. Amming ble godt etablert sikkert ved 2 mnd. alder. 

Anonymkode: 7b3a3...a52

Skrevet

Hvor ofte pumper du, når pumper du, passer pumpen deg? Osv. Men det høres ikke galt ut

Anonymkode: 6628f...662

Skrevet

Dette varierer så utrolig mye. Noen får ingenting ut, andre masse! Jeg har fullpumpet mine barn fra starten av. Pumpet mellom 120 og 200 ml per bryst fra dag 4-5 etter fødsel. Dette er MYE! Og andre igjen som får ut 0, men allikevel kan fullamme baby i 6 mnd. 

Anonymkode: 0d081...274

• Liker 1
Skrevet

Fullammet tvillinger i 8 måneder, fikk knapt pumpa ut en dråpe.... 

Anonymkode: 357b5...bf9

Skrevet

Her varierte det veldig fra pumpe til pumpe og, selv om alle var fra Medela 😛 Pumping var et kapittel for seg selv, gjennomsnittlig fikk jeg vel ut 50 ml 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvor ofte pumper du, når pumper du, passer pumpen deg? Osv. Men det høres ikke galt ut

Anonymkode: 6628f...662

Prøver å pumpe annenhver time, men går ofte over, dessverre.. Bruker medela swing maxi, og føler at den passer meg..

Skrevet

Vil anbefale naturebond vakumpumpe. Den kan du bruke mens du ammer på det andre brystet 😊

Skrevet

Har ammet to barn i til sammen 2,5 år. Med minste klarte jeg til slutt å pumpe ut det verste da jeg var på jobbreise (var akkurat et år da), men kun av én pupp hver dag. Så har aldri fungert her. 

Anonymkode: c0e71...661

Skrevet

Jeg pumpet hele ammeperioden for St pappaen også kunne gi mat hvis jeg skulle ut. Varierte mellom å få ut 30-100 ml stort sett. Brukte Medela elektrisk pumpe. 

Husk at hvor mye du pumper ut ikke har noe sammenheng med hvor mye melk du har og hvor mye babyen får i seg ved amming. Du kan få ut 0ml, og allikevel produsere nok melk. 

Anonymkode: 1e109...434

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fikk ut maks 180 ml i døgnet, det ble for lite og gikk over til erstatning. 

Anonymkode: d7dcd...8ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...