Gå til innhold

pynting i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag de vil dele på hvordan en pynter kirken ? Vi ønsker ikke så mye blomster, for kirken er veldig fin i seg selv..

Var på den lokale blomsterhandleren der vi skal ha bryllupet, siden de har mye erfaring med å pynte akkurat den kirken...men de har nok pyntet den likt i tredve år. Blomsterpotte på stativ, og brudeslør langs gulvet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan pynte benkeradene (gjerne bare de øverste, eller så blir det fort dyrt). Man kan bruke gulvet, lage noe direkte på det. Man kan bruke andre slags stativer (det finnes jo andre former på et stativ enn det helt vanlige, f.eks. trekantet kube (eller no, jeg kan ikke geometri)). Bare fantasien setter grenser. Man må jo ikke pynte med blomster heller, man kan bruke så mye annet. Har man en rød tråd gjennom hele dagen kan jo den følges i kirken også. Har man sjø og hav og båtliv som tema kan man pynte med skjell, tau osv. Har man våren kan det holde med markblomster osv bundet sammen og festet langs benkeradene (her bør man jo alliere seg med noen som gidder å plukke de noen timer før vielsen).

Er det vinterbryllup kan man bruke snøstjerner fra Panduro f.eks. og henge på strategiske steder...

Jeg vet om en kirke som er veldig liten; der ble det laget et hjerte midt på gulvet, var det eneste stedet man kunne pynte.

Ellers; er kirken veldig pen inni ville jeg ikke pyntet, men det er meg. Gifter man seg f.eks. seg i Kongsberg kirke (mener å huske det er den), så "ødelegger" man den ikke med pynt. Det er den vakreste kirken jeg har vært i og jeg ville latt den være slik.

"Min" kirke er ikke så pen. Er bygget innenfor de siste førti årene eller noe, og der bør man pynte. Men det er ofte ikke så mye som skal til.

Søk opp bilder fra kronprinsbryllupet. Kjenner en av de som var med å pynte der, der har de beste i landet pyntet. Isoporballer kan dekkes med alt mulig og legges litt rundt omkring, og er fine til gjenbruk.

Lys kan brukes, tenk så vakkert med masse kubbelys i "deres" farge ved alteret f.eks.

Skrevet

Her var det mange ideer fra frysepulver ja :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde store krukker med bjerkeris og norske flagg på kirketrappa, det gjør seg utrolig flott på bildene!

Så hadde vi blomsterdekorasjon på annenhver benkerad, nok til at det ble stilfullt, og lite nok til at det ikke ble overdådig. To alterbuketter, og det var det.

Gjest brud2002
Skrevet

Vår kirke var ikke så veldig pyntet i seg selv, så vi pyntet med eføy langs hele teppet frem til alterringen (på begge sider av teppe-løperen). Ved alterringen er var det to søyler, på dem satte vi store ampler med "million bells" (sommerblomst som man kan få i ulike farger). Disse satte vi utenfor dørene til middagslokalet senere på dagen)

På selve alteret hadde vi buketter med sommerblomster (samme som i dekorasjonene på bordene). Disse ble gjennbrukt i baren og gangen på festlokalet

Skrevet
Noen som har forslag de vil dele på hvordan en pynter kirken ? Vi ønsker ikke så mye blomster, for kirken er veldig fin i seg selv..

Var på den lokale blomsterhandleren der vi skal ha bryllupet, siden de har mye erfaring med å pynte akkurat den kirken...men de har nok pyntet den likt i tredve år. Blomsterpotte på stativ, og brudeslør langs gulvet.

Kirka vi gifta oss i var også veldig fin i seg selv, så vi ville heller ikke ha så mye pynt. men vi hadde en alteroppsats på hver side av alteret, og det ble veldig fint.

Skrevet

Vi gifter oss i en veldig stor, men også mørk kirke. Derfor har vi funnet ut at vi vil gjøre det enkelt. I tillegg til to blomsteroppsatser ved trappen opp til alteret, har vi valgt å plassere små telys langs med hver benkerad opp altergangen. Gangen er nokså bred, med en rød løper og videre et godt stykke til benkene, slik at det er ingen fare for at min kjole skal komme borti lysene eller noe slikt.

Brud2005 som giftet seg i den samme kirken i juni gjorde akkurat det samme, og det ble veldig flott! ;)

Enkelt, men stemningsfullt...og ikke veldig dyrt!

Skrevet

Mange gode tips her ja :Nikke: Kommer godt med da jeg skal gifte meg i en veldig stor kirke!! Det med eføy og telys var en god idè :)

Skrevet

Vi hadde to buketter fremme i kirken. Kirken i seg selv er veldig fin, hundre år gammel, og ikke veldig stor. Syns det ble tilstrekkelig. (Dessuten var presten og svigermor allergisk, så ingen av dem fikk noen form for anfall ha ha...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...