AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Får barna deres mange gaver eller få? Hvor mange gaver ca får barna av både dere foreldre og øvrig familie? Våre barn ligger på ca 14 gaver hver fra oss alle, og det er mer enn bra nok mener jeg. Så ser jeg jo at noen får 30+ gaver og det er jo greit det også. Akkurat som at 3 gaver absolutt er bra nok. Så ca hvor mange gaver får deres barn under treet? ☺️ Anonymkode: f4d47...b59
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 11-12 gaver tenker jeg de får hver, mer enn nok. Får fra tanter/onkler, oss, besteforeldre og oldeforeldre + faddere. Hvis noen kjøper flere småting pakkes det inn i en pakke i stedet for å dele opp. Hadde et søskenbarn som fikk 36 pakker fra bestemora si, i tillegg til fra katten, fjøsnissen, husnissen, bilnissen, musa på loftet og gud veit hva, så han var jo aaaaaldri ferdig med å pakke opp, og var jo dritlei av å pakke opp 1 pakke sokker og 1 pakke batterier osv.. Så heldigvis husker hele familien hvor kjedelig den jula var, så her er det 1 pakke fra hver person (med mindre det er helt umulig å pakke inn samlet).. Anonymkode: 5e473...604
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 Varierer. 8 -12 kanskje? 12 synes jeg egentlig er for mye 😕 Men det er fra oss foreldre, fra fire husstander med besteforeldre/oldeforeldre, fire husstander tante/onkler, og kanskje et par nære venner. Av og til er noe spleiegaver, av og til har noen flere gaver. Så antallet varierer. Anonymkode: 0143c...0ed
Pappi Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 Barna får ca 1millon gaver, Vi andre får 7. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 Barnet vårt er bare 2 år, men vi har allerede fått levert 15(!!!) gaver til henne. Håper virkelig det dabber av med årene, blir helt sinnsykt. Av pappaen og meg får hun 1 gave, votter. Anonymkode: 3ab6a...424
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 Barna mine får gaver fra 5 husholdninger. Hvor mange pakker det blir på hver varierer, men det kan være alt fra 7-10. Som oftest får de 8 pakker: Fra foreldre: en praktisk gave, en morsom gave, og en ting fra ønskelisten (totalsum ca kr 1000) Fra farmor og farfar: en gave Fra mormor: en hovedgave, og en liten ekstragave (da de var små: tegneserie eller tegnesaker, da de ble større: sokker eller undertøy) Fra onkel og tante: en gave Fra annen onkel og tante: en gave Anonymkode: 3886d...1a7
Tussi! Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 Ligger vel på 10-15, pluss eventuelt vennegaver, det varierer fra år til år hvor mange .
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 I år får han to av oss, to av mine foreldre, to av min søster, og antageligvis to av svigers, og en fra andre tanter/onkler. Så regner med han får en 11-12 stk. Det er mer enn nok, han er bare 2,5 år, og har ikke tålmodighet til å pakke opp så masse. Og ikke har han bruk for så mye heller. Anonymkode: 09d27...2a8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #10 Skrevet 11. desember 2020 Alt for mange, antageligvis.. 🙈😂 Jeg kommer fra en familie som er litt kvantitet foran kvalitet. Uten at det egentlig betyr at gavene er dårlige. Tror nok mest bare at det blir brukt for mye penger.. Blir mye "til barnet, fra nissen i skogen" - type gaver. Antar guttungen vil ligge på rundt 30 gaver, men har da også stor familie på begge sidene. Anonymkode: 85876...c6b 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #11 Skrevet 11. desember 2020 Circa 40-50 stk. hver. Vi har 4 barn, så det blir fryktelig mange gaver under treet vårt. Men det er koselig. Å pakke opp gavene gjør vi 25. des. på morgenen da jeg er amerikansk. Vi får gaver fra venner og familie i Norge, England, USA og Italia. Anonymkode: 0597c...8ff 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #12 Skrevet 11. desember 2020 Dere som har over 20 gaver på hver unge. Får de flere gaver fra samme person/familie ? Hadde det ikke vært lettere å pakke alt inn i en pakke hvis det var tilfelle.. sorry, men hvis barnet mitt fikk 30 gaver + hadde jeg satt en stopper for det. De rekker jo ikke å sette pris på alt, det handler bare om å åpne en ny gave Anonymkode: 85672...694
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #13 Skrevet 11. desember 2020 Hun får 5 gaver. Liten familie. Anonymkode: 2bc75...8f0 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #14 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som har over 20 gaver på hver unge. Får de flere gaver fra samme person/familie ? Hadde det ikke vært lettere å pakke alt inn i en pakke hvis det var tilfelle.. sorry, men hvis barnet mitt fikk 30 gaver + hadde jeg satt en stopper for det. De rekker jo ikke å sette pris på alt, det handler bare om å åpne en ny gave Anonymkode: 85672...694 Hva vet du om det? Min setter pris på alt den får , så nei det handler ikke om å bare åpne ny gave. Anonymkode: dbfb0...ba6 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #15 Skrevet 11. desember 2020 Mine får ca 10 gaver hver. Mindre hvis noen familiemedlemmer spleiser. Synes det er en fin og passelig mengde. Fra familie er det ofte bøker og/eller klær, så vi pleier å sørge for en leke-gave eller noe de virkelig ønsker seg fra oss foreldrene. Anonymkode: 7eac1...cea
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #16 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som har over 20 gaver på hver unge. Får de flere gaver fra samme person/familie ? Hadde det ikke vært lettere å pakke alt inn i en pakke hvis det var tilfelle.. sorry, men hvis barnet mitt fikk 30 gaver + hadde jeg satt en stopper for det. De rekker jo ikke å sette pris på alt, det handler bare om å åpne en ny gave Anonymkode: 85672...694 Samme her. Jeg er forøvrig også oppvokst med at man kun åpner gaver fra dem man er sammen med på julaften. Feirer man med den ene siden av familien så åpner man ikke gaver fra den andre siden + gaver fra venner. Disse gavene blir heller tatt første juledag og morgenen Anonymkode: 0fa51...86d
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #17 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samme her. Jeg er forøvrig også oppvokst med at man kun åpner gaver fra dem man er sammen med på julaften. Feirer man med den ene siden av familien så åpner man ikke gaver fra den andre siden + gaver fra venner. Disse gavene blir heller tatt første juledag og morgenen Anonymkode: 0fa51...86d For oss er julaften kun en dag Anonymkode: dbfb0...ba6 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #18 Skrevet 11. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): For oss er julaften kun en dag Anonymkode: dbfb0...ba6 For oss er julaften også kun én dag, men det blir så feil å sitte å fortsatt pakke opp gaver en time etter at resten er ferdig, spesielt om barnet har søskenbarn på samme alder som får mye mindre. Anonymkode: 0fa51...86d 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #19 Skrevet 11. desember 2020 15 kanskje? Fire fra oss foreldre, en fra bestemor, en fra oldeforeldre, en fra farmor, en fra farfar, fem fra hver onkel og tante, en fra hvert vennepar, og muligens noen flere som jeg ikke kommer på Han er to år Anonymkode: ff35c...42d
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #20 Skrevet 11. desember 2020 De får 12-15 hver. Anonymkode: 7f06c...32a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå