AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 For drøyt to måneder siden gjennomførte mannen min en omskjæring. Dette var hverken kulturelt eller religiøst betinget, men inngrepet måtte gjøres pga. en hudsykdom som over tid hadde gjort forhuden uleastisk: Han klarte ikke å få forhuden tilbake når han hadde ståpikk. Det ble smertefullt å ha sex, dessuten var det fare for bakterieansamlinger der han ikke fikk gjort rent. Først klippet de bare et snitt på langs, slik at forhudet åpnet seg som en skjortemansjett. Det løste noe av problemet, men var tilfredsstillende. Han (og jeg) var heller ikke forberedt på denne løsningen, og hadde sett for oss en full omskjæring. Etter en stund, og altså nå nylig, fikk han tilbud om en ny operasjon - denne gang med "full pakke". Det skjedde i narkose og han endte med 25 sting der nede, og skambarbert med barbermaskin. Man må regne med å gå over med høvel etterpå for å jevne ut og fjerne gjenværende tjafser hvis man hadde kjønnshår i utgangspunktet. Han ble utskrevet samme dag, med beskjed om å plukke stingene selv fortløpende etter 14 dager. Alt gikk bra og alt forløp fint. Vi hadde sex første gang etter fire uker, varsomt. Det gikk bra. Stingene var borte, snittet rundt pikken hadde grodd og hodet var blottlagt for evig og alltid. Det så pent ut, annerledes men pent. Han merker ingen forskjell når vi ligger sammen, annet enn at det er bedre enn det var på grunn av at den brysomme forhuden nå er borte. Jeg merker at jeg kan ta ham i munnen når som helst, uten å tenke på "ost" eller lukt eller smak. Det er alltid fresht. Jeg suger ham oftere enn før. Noen nevner at mannen får mindre følelse av å ha pikkhodet blottlagt. Vi har ikke erfart det, men så har vi bare hatt sex i fire uker på denne måten. De første gangene var han mer følsom, siden han nå kunne nyte uten å ha en "syk" forhud stramt over glans gjennom samleiet. Gjennom disse ukene har han vennet seg til det og kommer ikke like lynfort som han gjorde de første par ukene. Hans vurdering er at dette er helt topp og det samme mener egentlig jeg. Samtidig mener jeg at det ser ganske sexy ut, også med pikken i slapp tilstand. Til de som skal gjennomgå noe tilsvarende vil jeg si at dette er noe å glede seg til, ikke grue seg til. Anonymkode: 5650d...758 11
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For drøyt to måneder siden gjennomførte mannen min en omskjæring. Dette var hverken kulturelt eller religiøst betinget, men inngrepet måtte gjøres pga. en hudsykdom som over tid hadde gjort forhuden uleastisk: Han klarte ikke å få forhuden tilbake når han hadde ståpikk. Det ble smertefullt å ha sex, dessuten var det fare for bakterieansamlinger der han ikke fikk gjort rent. Først klippet de bare et snitt på langs, slik at forhudet åpnet seg som en skjortemansjett. Det løste noe av problemet, men var tilfredsstillende. Han (og jeg) var heller ikke forberedt på denne løsningen, og hadde sett for oss en full omskjæring. Etter en stund, og altså nå nylig, fikk han tilbud om en ny operasjon - denne gang med "full pakke". Det skjedde i narkose og han endte med 25 sting der nede, og skambarbert med barbermaskin. Man må regne med å gå over med høvel etterpå for å jevne ut og fjerne gjenværende tjafser hvis man hadde kjønnshår i utgangspunktet. Han ble utskrevet samme dag, med beskjed om å plukke stingene selv fortløpende etter 14 dager. Alt gikk bra og alt forløp fint. Vi hadde sex første gang etter fire uker, varsomt. Det gikk bra. Stingene var borte, snittet rundt pikken hadde grodd og hodet var blottlagt for evig og alltid. Det så pent ut, annerledes men pent. Han merker ingen forskjell når vi ligger sammen, annet enn at det er bedre enn det var på grunn av at den brysomme forhuden nå er borte. Jeg merker at jeg kan ta ham i munnen når som helst, uten å tenke på "ost" eller lukt eller smak. Det er alltid fresht. Jeg suger ham oftere enn før. Noen nevner at mannen får mindre følelse av å ha pikkhodet blottlagt. Vi har ikke erfart det, men så har vi bare hatt sex i fire uker på denne måten. De første gangene var han mer følsom, siden han nå kunne nyte uten å ha en "syk" forhud stramt over glans gjennom samleiet. Gjennom disse ukene har han vennet seg til det og kommer ikke like lynfort som han gjorde de første par ukene. Hans vurdering er at dette er helt topp og det samme mener egentlig jeg. Samtidig mener jeg at det ser ganske sexy ut, også med pikken i slapp tilstand. Til de som skal gjennomgå noe tilsvarende vil jeg si at dette er noe å glede seg til, ikke grue seg til. Anonymkode: 5650d...758 Det han opplever er jo at han (som du nevner) gradvis blir mindre følsom. Det er ikke slik at man umiddelbart blir mindre følsom etter omskjæring, men at huden som til daglig har vært dekket av forhuden blir stadig mer "herdet" av å være blottlagt og gnikkes mot undertøyet hele dagen osv. Anonymkode: 302f2...b46 22
Hunmedham Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 Hei! Jeg er mannen til hun som skriver på dette nicket. Jeg er ikke på KG selv, men hun har bedt meg lese denne tråden og spurt om jeg vil kommentere den via hennes bruker. Jeg er en mann på 51 år, gift og med to voksne barn. Interessant tema, og det ts beskriver er nesten nøyaktig det samme som jeg opplevd for litt nesten 20 år siden. Jeg måtte omskjæres av omtrent samme årsak, og jeg gjennomgikk begge operasjoner. Jeg tror de prøver først med den enkle "oppklippingen" og hvis det ikke fungerer for pasienten tar man og skreller av alt i neste omgang. Men nå har jeg hatt det slik i 20 års tid og hatt et regelmessig sexliv etterpå. Jeg merker IKKE noe negativt. Jeg er tilstrekkelig følsom, har fullgod glede av sex og jeg angrer ikke et sekund. Faktisk er jeg strålende fornøyd både med kukens utseende og funksjonalitet. Jeg har måttet lære meg til en litt annen onaniteknikk: Enten ved å bruke hånden nede på staken, eller å bruke olje/glid. Men dette er marginale "problemer". Kona er like happy med dette som ts er, av stort sett de samme grunnene. Når hun suger meg har jeg ingen problemer med å komme. Min opplevelse etter å ha lest diverse debatter om omskjæring er at mange har meninger, men uten helt å vite hva de snakker om. De synser gjerne om nedsatt følsomhet, basert på noe de har hørt eller lest. Og noen har "prinsipielle" meninger om det, fordi de er mot endringer av kroppen eller noe sånt. Men jeg har vært nødt til å gjøre dette, slik ts' mann har vært nødt til det, og har ikke gjort det av kulturelle eller religiøse forventinger. Konklusjonen er altså - hurra! Dette er helt fint. Jeg synes jeg aldri har hatt en flottere ståpikk enn det jeg har nå. 9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 Aldri slitt med utholdenheten. Mye forhud har jeg aldri hatt. Hodet og skaftet er stort, og (r)penest uten. Kirurger bør unngå å fjerne hud, da mange av nervene/følsomhet følger med i hud amputasjonen. Ved fjerning av forhud er det lurt å få svar på kirurgens metode. Hvem vil ha en penis som mangler nerver og i tillegg blir mer robust uten forhud? Anonymkode: 55297...57f 1
Fioljenta Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 Hurra for mangfold, beroligende ord og ærlige erfaringer! 💜 Jeg håper mange som er usikre og nervøse fordi de må omskjæres (uansett grunn), finner det ts og mannen til @Hunmedham har skrevet her. 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ved fjerning av forhud er det lurt å få svar på kirurgens metode. Hvem vil ha en penis som mangler nerver og i tillegg blir mer robust uten forhud? "Kirurgens metode" er å lage et enkelt snitt som raskt fjerner forhuden. Hverken mer eller mindre. Penis vil ikke "mangle nerver" eller bli "mer robust". Pikken er som den er, men uten den hudfolden ytterst. Nervene i den huden er selvsagt borte, det samme gjelder følelsen av løs hud som beveger seg frem og tilbake over glans og stimulerer ved seksuell aktivitet. Det er viktig å ikke lage for mange myter omkring dette. Komplikasjonsraten ved kirurgisk fjerning av forhud på sykehus er ca 0,2%. Anonymkode: 5650d...758 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 Mannen min måtte gjøre dette noen år før jeg møtte han av medisinske årsaker (ikke kulturelt eller religiøst her heller). Jeg har spurt han om han merker forskjell, og han har blitt litt mindre sensitiv siden hodet er "ute" hele tiden og er dermed mer utholden, men ellers merker han ikke noe spesielt Han kunne gjerne beholdt forhuden sin, men nå ble det slik. Skjønte på han at det var smertefullt etter operasjonen i noen uker. Jeg merker at det er mer tiltalende rent hygienisk sett med han, enn andre menn jeg har vært med som ikke er omskjært. Det har ingen innvirkning på sex-livet vårt, jeg fikk meg bare en overraskelse første gang jeg så han Tenkte ikke noe negativt om det, og når jeg fikk vite årsaken ga det mening. Når det er sagt ville jeg aldri ha anbefalt noen å gjøre det uten grunn, og for meg har det ikke noe å si. Det er bare slik liksom, hadde han operert seg når jeg traff han av samme årsak hadde jeg støttet han. Anonymkode: dc117...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 Mindre følsom vil han nok bli etter hvert. Han har jo akkurat blitt "eksponert". De fleste har jo forhuden av og hodet eksponert hele livet. Når det alltid er ute i det fri, mot boksere og what not, så blir den jo mer hardfør enn med beskyttelseshette på. Anonymkode: e20ee...55b 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 Mannen min er fra et land der gutter omskjæres, og har altså vært det hele livet. Men kan ikke akkurat si at han er lite følsom! Han kan lett komme på et minutt hvis han ønsker det, og etter han kommer er det så følsomt at han helst ikke vil at jeg rører for mye borti. Så jeg ser ingen negative ting med at han er omskjært. Anonymkode: 4a1a7...22c 3
Gjest Mysticgirl Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 Kristopher Schau lot seg jo omskjære i serien de 7 dødssyndene. Han angret i ettertid pga de enorme smertene, samt at han brukte en evighet på komme etterhvert med sexen pga nedsatt følsomhet. Så det er klart at med stunden kan man bli mindre følsom pga penishodet er blottet hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 Min mann har også fjernet forhuden pga. lite elastisitet. Dette er ca 15 år siden. Han har blitt mye mindre følsom på selve hodet. Han klarer ikke å få orgasme eller utløsning kun ved vanlig penetrering og holder så lenge at jeg ikke trodde det var mulig. I starten av forholdet var dette et vanskelig tema, men vi har god kommunikasjon og har funnet ut hvordan vi skal få det til, sammen. Nå er det ganske kort tid siden din mann fikk forhuden fjernet, så jeg vil tro dere må vente litt før det evt, kan dras (!) en konklusjon. Krysser fingrene for at det går bra Anonymkode: de707...046 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Kirurgens metode" er å lage et enkelt snitt som raskt fjerner forhuden. Hverken mer eller mindre. Penis vil ikke "mangle nerver" eller bli "mer robust". Pikken er som den er, men uten den hudfolden ytterst. Nervene i den huden er selvsagt borte, det samme gjelder følelsen av løs hud som beveger seg frem og tilbake over glans og stimulerer ved seksuell aktivitet. Det er viktig å ikke lage for mange myter omkring dette. Komplikasjonsraten ved kirurgisk fjerning av forhud på sykehus er ca 0,2%. Anonymkode: 5650d...758 Kirurg? Neppe. Anonymkode: 55297...57f
Gjest Fnuggolina Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 Mysticgirl skrev (1 time siden): Kristopher Schau lot seg jo omskjære i serien de 7 dødssyndene. Han angret i ettertid pga de enorme smertene, samt at han brukte en evighet på komme etterhvert med sexen pga nedsatt følsomhet. Så det er klart at med stunden kan man bli mindre følsom pga penishodet er blottet hele tiden. Men har ikke han....litt stor tissetass da? Han lagde vel en avstøpning for å få lagd en dildo som ikke direkte vitnet om mindre størrelsesforhold - og om han i utgangspunktet hadde normal mengde som ble omskjært så er det vel ikke rart fyren får vondt. Synes forøvrig det er en uting å legge ut om kvinners preferanser for kirurgisk endret kjønnsorgan. Vi vil vel ikke ha tilsvarende tråder om opererte kjønnslepper 🤷♀️ (Selv om TS sitt utgangspunkt var helsemessig, en slik tråd burde jo ligget i en annen kategori enn seksualitet - enden på visa var selvsagt seksuell 🙄)
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #14 Skrevet 10. desember 2020 Fnuggolina skrev (28 minutter siden): Synes forøvrig det er en uting å legge ut om kvinners preferanser for kirurgisk endret kjønnsorgan. Vi vil vel ikke ha tilsvarende tråder om opererte kjønnslepper 🤷♀️ Rent estetisk er en omskåret penere å se på. Annet enn det har jeg selvfølgelig ikke omskåret sønnen min, og om en mann er omskåret eller ikke har NULL betydning i forhold til om jeg liker/tenner på han eller ikke. Annet enn at det er pent å se på så er det ikke noe særlig, så jeg foretrekker en som ikke er det. Anonymkode: e20ee...55b 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #15 Skrevet 10. desember 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Til de som skal gjennomgå noe tilsvarende vil jeg si at dette er noe å glede seg til, ikke grue seg til. Anonymkode: 5650d...758 Å ja, mindre følsom pikk er kjempe bra Anonymkode: 8705d...025 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #16 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det han opplever er jo at han (som du nevner) gradvis blir mindre følsom. Det er ikke slik at man umiddelbart blir mindre følsom etter omskjæring, men at huden som til daglig har vært dekket av forhuden blir stadig mer "herdet" av å være blottlagt og gnikkes mot undertøyet hele dagen osv. Anonymkode: 302f2...b46 Akkurat dette som er problemet, gradvis mister man mer og mer følsomhet. Forhuden dekker jo hodet så hodet alltid blir følsom. Vi kan snakkes om 5-10år, så er nok tonen en annen. Hilsen voksen mann som ble omskjært i tenårene. Anonymkode: fbb87...65c 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #17 Skrevet 10. desember 2020 TS, legger du ut før og etter bilder av mannen din? Interessant å se forskjellen 😊 Anonymkode: bf947...fe0
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #18 Skrevet 10. desember 2020 Jeg risikerer og måtte amputere min forhud. Mer eller mindre konstant sårhet, inflammasjon. Legene finner ikke ut hva det er, men det mistenkes Zoons balanitt. Det som forundrer meg når jeg leser de positive erfaringene noen har kommet med, er hvorfor det da er sånn motforestilling fra urolog/kirurg å bare omskjære i mitt tilfelle. Hvis det er liten nedside-risk forstår jeg ikke hvorfor de ikke bare gjennomfører amputasjonen og lar meg bli kvitt plagene. Anonymkode: 49341...a23 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #19 Skrevet 10. desember 2020 Jeg er født i en muslimsk familie, ble omskåret som liten. Jeg er glad for å lese denne tråden, jeg er glad for at jeg er omskåret og det har også mine partnere vært. Det har vært en fordel for meg på alle måter og jeg kjenner meg igjen i det trådstarter skriver. Har ikke hat noe problemer, snare tvert i mot. Men nå vet jeg ikke åssen det er å ha nisselue da 😉... Vi feirer trossalt ikke jul hjemme hos oss hihi 😉 Anonymkode: 1f4cb...c41 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 10. desember 2020 #20 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Rent estetisk er en omskåret penere å se på. Annet enn det har jeg selvfølgelig ikke omskåret sønnen min, og om en mann er omskåret eller ikke har NULL betydning i forhold til om jeg liker/tenner på han eller ikke. Annet enn at det er pent å se på så er det ikke noe særlig, så jeg foretrekker en som ikke er det. Anonymkode: e20ee...55b Ja, jeg misliker det ikke - jeg bare stiller meg kritisk til en lengre seksuell utredning av noe som egentlig var et helseproblem. »En manns tanker etter kona fylte den ene puppen med silikon etter brystkreft» / «enn manns seksuelle tanker etter samboeren opererte kjønnsleppene grunnet store smerter» Asså 😏
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå