AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Et eksempel. Sosial Manipulasjon er en feminin ting, det er den dårlige delen av feminine kjønnet, å manipulere folk. Det typiske negativet med maskuline er fysisk vold. Jeg bare lurer på hvorfor ingen snakker om den åpenbare dårlige delen hos kvinnfolk bare? Anonymkode: 305f6...ea4 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Kvinner har da blitt undertrykt og snakket nedsettende om i en årrekke? Hva er det du egentlig savner? Anonymkode: 471df...c9e 17
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinner har da blitt undertrykt og snakket nedsettende om i en årrekke? Hva er det du egentlig savner? Anonymkode: 471df...c9e Så da er det greit å bare gi pass på alt som er galt? Likestilling er viktig og det står jeg for Anonymkode: 305f6...ea4 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så da er det greit å bare gi pass på alt som er galt? Likestilling er viktig og det står jeg for Anonymkode: 305f6...ea4 Det virker som om du sutrer fordi kvinner endelig står opp for seg selv og sine rettigheter. Ingen mennesker er feilbarlige, heller ikke kvinner. Hva tenker du om kvinner som blir diskriminert fordi de føder barn? Er stort sett hovedansvarlig for omsorgen i husholdningen? Ligger etter lønnsmessig i forhold til menn? Får dårligere pensjon enn menn? Får sjeldnere lederstillinger enn menn? Noen har åpenlyst negative tanker om kvinner da? Anonymkode: 471df...c9e 10
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det virker som om du sutrer fordi kvinner endelig står opp for seg selv og sine rettigheter. Ingen mennesker er feilbarlige, heller ikke kvinner. Hva tenker du om kvinner som blir diskriminert fordi de føder barn? Er stort sett hovedansvarlig for omsorgen i husholdningen? Ligger etter lønnsmessig i forhold til menn? Får dårligere pensjon enn menn? Får sjeldnere lederstillinger enn menn? Noen har åpenlyst negative tanker om kvinner da? Anonymkode: 471df...c9e Hvorfor skulle en fyr rakke ned på folk som føder. Det høres tilbakestående ut. Å WOW DU FØDER LOLOLO Jeg har aldri hørt noen sagt det. Men å prakke sine problemer på andre fordi man sliter er i beste fall et mentalt problem. Er hvordan folk bruker de som er problemet her. Høres mer ut som du er en pinglete mannlig feminist uten noe ryggrad til å stå opp for menneskelige verdier om du spør meg. Eksempel Og nei, jeg har ikke noe imot folk i maktposisjonen. Anonymkode: 305f6...ea4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 Den nye feminismen... Vi skal tydeligvis bare kjøre mannfolk ned i grusen. Man ser det i mange av mange av de nye amerikanske filmer og serier blant annet; kvinner skal være helten eller den smarte, mens mannen er et brødhode som bare surrer rundt eller er «klovnen». Gud forby om man nevner noe negativt om oss kvinner. Vi har da våre rariteter og negative sider vi også. Individuelt, joda. Men mye likt! Men det er hysj. Bare fordi kvinner ble undertrykt før, betyr ikke at vi skal undertrykke menn nå. Men det ser ut til å gå i den retningen dessverre. Hevn? Jeg er kvinne, men skjemmes av det enkelte kvinner kjemper for. Som f.eks gratis bind og tamponger. Vi har det SÅ flott nå (hvis man kjemper for å FÅ bind og tamponger, da har man det jammen meg fint), så hvorfor ikke kjempe for kvinner som har det så grusomt i andre land? Det er ganske mange som faktisk lider og opplever sterk undertrykkelse pga kjønn. Her i Norge? Not so much! 😉 Har jobbet på en del ulike arbeidsplasser. Aldri opplevd å tjene mindre enn mannfolka. Fordi jeg jobbet like mye. På de fleste arbeidsplassene har jeg hatt kvinnelige ledere. Den forrige arbeidsplassen var det BARE kvinnelige ledere. Forhåpentligvis fikk de lederstilling fordi de var flinke, og ikke fordi de er kvinner. Jeg håper at jeg aldri får en jobb eller øker i stilling FORDI jeg er kvinne. Da blir jeg rett og slett skuffa. Jeg vil få jobben fordi jeg har jobbet for det og gjort et godt inntrykk. Det er mye jeg skulle sagt, men det får bli dette i dag. Anonymkode: 6526c...f44 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man ser det i mange av mange av de nye amerikanske filmer og serier blant annet; kvinner skal være helten eller den smarte, mens mannen er et brødhode som bare surrer rundt eller er «klovnen». 😉 Anonymkode: 6526c...f44 Teknisk sett er den formulaen allerede gjort (Simpsons, Family Guy "ikke at jeg liker Family guy. Simpsons har et kult design så jeg liker det" Men det er mer komedie. Anonymkode: 305f6...ea4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle en fyr rakke ned på folk som føder. Det høres tilbakestående ut. Å WOW DU FØDER LOLOLO Jeg har aldri hørt noen sagt det. Men å prakke sine problemer på andre fordi man sliter er i beste fall et mentalt problem. Er hvordan folk bruker de som er problemet her. Høres mer ut som du er en pinglete mannlig feminist uten noe ryggrad til å stå opp for menneskelige verdier om du spør meg. Eksempel Og nei, jeg har ikke noe imot folk i maktposisjonen. Anonymkode: 305f6...ea4 Ehm? Har du ikke fått med deg at arbeidsgivere diskriminerer kvinner nettopp fordi de vet de enten kommer til å føde barn straks eller har nettopp født? Det har du antakeligvis ikke nei, fordi det ikke er en situasjon du selv vil kunne komme opp i. Nå fremstår du faktisk ganske uintelligent. Du kan jo for eksempel starte med å lese denne nettsiden: https://www.no.undp.org/content/norway/no_no/home/presscenter/articles/2019/10/nesten-90--av-menn-og-kvinner-i-verden-har-fordommer-mot-kvinner.html Anonymkode: 471df...c9e 8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den nye feminismen... Vi skal tydeligvis bare kjøre mannfolk ned i grusen. Man ser det i mange av mange av de nye amerikanske filmer og serier blant annet; kvinner skal være helten eller den smarte, mens mannen er et brødhode som bare surrer rundt eller er «klovnen». Gud forby om man nevner noe negativt om oss kvinner. Vi har da våre rariteter og negative sider vi også. Individuelt, joda. Men mye likt! Men det er hysj. Bare fordi kvinner ble undertrykt før, betyr ikke at vi skal undertrykke menn nå. Men det ser ut til å gå i den retningen dessverre. Hevn? Jeg er kvinne, men skjemmes av det enkelte kvinner kjemper for. Som f.eks gratis bind og tamponger. Vi har det SÅ flott nå (hvis man kjemper for å FÅ bind og tamponger, da har man det jammen meg fint), så hvorfor ikke kjempe for kvinner som har det så grusomt i andre land? Det er ganske mange som faktisk lider og opplever sterk undertrykkelse pga kjønn. Her i Norge? Not so much! 😉 Har jobbet på en del ulike arbeidsplasser. Aldri opplevd å tjene mindre enn mannfolka. Fordi jeg jobbet like mye. På de fleste arbeidsplassene har jeg hatt kvinnelige ledere. Den forrige arbeidsplassen var det BARE kvinnelige ledere. Forhåpentligvis fikk de lederstilling fordi de var flinke, og ikke fordi de er kvinner. Jeg håper at jeg aldri får en jobb eller øker i stilling FORDI jeg er kvinne. Da blir jeg rett og slett skuffa. Jeg vil få jobben fordi jeg har jobbet for det og gjort et godt inntrykk. Det er mye jeg skulle sagt, men det får bli dette i dag. Anonymkode: 6526c...f44 Du må jo være fullstendig tilbakestående. Men sånn er det jo, kvinner diskriminerer faktisk også kvinner 🙂 Anonymkode: 471df...c9e 8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 Fordi veldig mange menn sliter med lav sosial intelligens og lav empati og sårer mennesker rundt seg i et bankende sett med sine shortcomings på vesentlige områder i sosialt samspill. Det er og lite sannsynlig at menn egentlig kan skylde på "Jammen jeg er mann", selv om der nok kan være ting menn ikke kan lastes for her som at barneoppdragelse lar drittoppførsel fra gutter passere som "la gutter være gutter" som alltid har vært ett helt utolig tåpelig argument. Derfor er der ofte gode grunner til å snakke om menn, der mye av omtalen er NEGATIV som konsekvens av at der er ganske mye menn gjør som ikke er så hyggelig for andre. Anonymkode: 7ac5a...488 7
Nerine_ Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må jo være fullstendig tilbakestående. Men sånn er det jo, kvinner diskriminerer faktisk også kvinner 🙂 Anonymkode: 471df...c9e Modent å kalle en person tilbakestående fordi du ikke deler samme syn. Jeg er til dels enig. Enkelte kvinner drar feminismen altfor langt. 1
Nerine_ Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi veldig mange menn sliter med lav sosial intelligens og lav empati og sårer mennesker rundt seg i et bankende sett med sine shortcomings på vesentlige områder i sosialt samspill. Det er og lite sannsynlig at menn egentlig kan skylde på "Jammen jeg er mann", selv om der nok kan være ting menn ikke kan lastes for her som at barneoppdragelse lar drittoppførsel fra gutter passere som "la gutter være gutter" som alltid har vært ett helt utolig tåpelig argument. Derfor er der ofte gode grunner til å snakke om menn, der mye av omtalen er NEGATIV som konsekvens av at der er ganske mye menn gjør som ikke er så hyggelig for andre. Anonymkode: 7ac5a...488 Hva med kvinner? Mange kvinner er verdensmestere på baksnakking, ryktespredning og generell utfrysning kvinner i mellom. Jeg har jobbet på flere kvinnedominerte arbeidsplasser, og arbeidsmiljøet gjenspeiler nettopp dette. Men, disse kvinnene eier stort sett ikke selvinnsikt heller, så det er vel derfor ikke kvinner selv ser hva slags oppførsel som er ute å går. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ehm? Har du ikke fått med deg at arbeidsgivere diskriminerer kvinner nettopp fordi de vet de enten kommer til å føde barn straks eller har nettopp født? Det har du antakeligvis ikke nei, fordi det ikke er en situasjon du selv vil kunne komme opp i. Nå fremstår du faktisk ganske uintelligent. Du kan jo for eksempel starte med å lese denne nettsiden: https://www.no.undp.org/content/norway/no_no/home/presscenter/articles/2019/10/nesten-90--av-menn-og-kvinner-i-verden-har-fordommer-mot-kvinner.html Anonymkode: 471df...c9e Jeg glorifiserer ikke iglobokser. Generelt korporativt miljø er fult av dårlig folk er alt jeg vet, mann eller dame. Folk som gjør noe og er uselfisk er mindre verre. Er uansett grunner at jeg hater TV serier som "The Office" føler det glorifiserer slike folk. Bedre TV Serie er IT Crowd der folk er normale iallfall Anonymkode: 305f6...ea4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #15 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Fordi veldig mange menn sliter med lav sosial intelligens og lav empati og sårer mennesker rundt seg i et bankende sett med sine shortcomings på vesentlige områder i sosialt samspill. Anonymkode: 7ac5a...488 Hvorfor tror du folk som liker å gjøre narr av folk er automatisk mindre intelligente? Kvinner og menn er bare mentalt forskjellige bare. Å ta hensyn og ikke snakk stygt bak ryggen til folk kan jeg skjønne. I det minste om du vitser med folk til stedet så er du ærlig iallfall Anonymkode: 305f6...ea4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #16 Skrevet 10. desember 2020 Når jeg mener vitser til folk mener jeg ikke å lage en idiotisk gjeng som peker. Jeg mener med personen du snakker med osv Anonymkode: 305f6...ea4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #17 Skrevet 10. desember 2020 Nerine_ skrev (45 minutter siden): Hva med kvinner? Mange kvinner er verdensmestere på baksnakking, ryktespredning og generell utfrysning kvinner i mellom. Jeg har jobbet på flere kvinnedominerte arbeidsplasser, og arbeidsmiljøet gjenspeiler nettopp dette. Men, disse kvinnene eier stort sett ikke selvinnsikt heller, så det er vel derfor ikke kvinner selv ser hva slags oppførsel som er ute å går. Problemet med slike kvinner er at de smitter andre og ingen sier fra for de er selv redd for å få sanksjoner fra denne ene dama. Her opplever jeg at både menn og kvinner er like dårlige til å si fra til kvinner som snakker dritt på arbeidsplasser. Jeg opplever ikke at kvinner flest er sånn, men jeg opplever at det finnes en til to som er det, og som får med seg folk på laget fordi de ikke tør si fra. Men både de fleste menn og kvinner ser hva slags kvinner som driver på sånn, for de er ikke sånn selv, selv om de dessverre ofte ikke har mot til å si fra. Men at det kanskje er flere slike kvinner enn slike menn (som baksnakker), kan jeg være enig i. Men at det er flere slike kvinner enn slike menn, betyr likevel ikke at det er en typisk greie for kvinner, akkurat som de fleste menn ikke bedriver vold. Synes folk generelt bør konfrontere sånne folk mye oftere, selv om det kan være vanskelig. Anonymkode: ea1d2...ec2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #18 Skrevet 10. desember 2020 Det snakkes da mye om, kritikk og hat mot kvinner er da langt større enn mot menn? Menn voldtar, dreper og skader flest også - og det har minimale strafferammer. Burde heller fokusere på grunnen bak alle de største verdensproblemene = menn og menns dårlige kontroll over følelser/hormoner og evnen til å kontrollere seg selv? Anonymkode: 99181...da4 3
Pappi Skrevet 10. desember 2020 #19 Skrevet 10. desember 2020 TS: det finnes en arena for alt (noe av svaret ligger nok der) 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #20 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det snakkes da mye om, kritikk og hat mot kvinner er da langt større enn mot menn? Menn voldtar, dreper og skader flest også - og det har minimale strafferammer. Burde heller fokusere på grunnen bak alle de største verdensproblemene = menn og menns dårlige kontroll over følelser/hormoner og evnen til å kontrollere seg selv? Anonymkode: 99181...da4 Tror det er fordi menn blir lært å være feminine. Så da oppfører de seg irrasjonelle. Tenker på satanistiske folk som voldtar osv eller gjør syke ting. Menn som er feminin er det værste resultatet, enten det eller en som ikke kan kontrollerer tempermentet. Det ligger i holdning, les mer, vær mindre dum så går det bra Anonymkode: 305f6...ea4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå