AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Barnefar har innrømt feil inntekt til meg i 2019. Jeg ser det selv via skattelistene og. Vi har privat avtale om bidrag. Jeg fikk 4000 kr for 2 barn, og jeg skulle hatt 8000. Han tjente dobbelt så mye i fjor. Er det noe jeg kan gjøre? Han nekter å betale meg mer og har 1 mill i inntekt, noe jeg ikke er i nærheten av. Samvær er 60/40. Kan man søke etterbetaling via nav? Anonymkode: 05c5e...e4d
Pinkee Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Ta bidraget gjennom NAV, da må han legge frem reell lønn. Men, du kan forvente deg at han da blir rimelig sur og vrien. Så du må velge, penger, eller greit samarbeid. 8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 Ta det via nav. Tror ikke du får etterbetalt noe dessverre. Anonymkode: 2878b...6e8 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 Jeg hadde blitt sjeleglad for 3-4000. Min eks nekter å bidra med mer enn 1000 kroner per måned til barnet 😳 Anonymkode: 7e8b5...6f6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 Ta det til nav du tjener ikke en dritt på å be nice rett skal vaere rett Anonymkode: da30e...450 10
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde blitt sjeleglad for 3-4000. Min eks nekter å bidra med mer enn 1000 kroner per måned til barnet 😳 Anonymkode: 7e8b5...6f6 Så fordi din eks er en drittsekk så skal TS nøye seg med 4000? Anonymkode: d31bf...c9e 18
skruf Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 Ta det via nav. Dere trenger ikke være enige om å få nav til å fastsette og kreve inn bidrag, den ene parten kan søke uavhengig av den andre. Han blir sikkert drittsur, men til syvende og sist så er det mest ryddig å ta bidrag via nav i situasjoner der foreldrene ikke er enige eller hvis det er konflikt mellom foreldrene. Når nav fastsetter bidraget så blir det en ting mindre å krangle om, og det er det mest rettferdige å gjøre i situasjoner der den ene prøver å lure den andre. Du kan også søke bidragsforskudd som nav utbetaler hvis far ikke betaler. I tillegg justeres bidraget etter alderen på barna, bidrag er delt inn i årsklasser, der det justeres etterhvert som barna blir eldre. Dere må betale hver deres sum for å få nav til å fastsette bidraget, jeg tror det er ca 800kr på hver av dere, men den summen er verdt det Å få noe etterbetalt tror jeg du bare bør legge fra deg. Det eneste du kanskje kan få etterbetalt er differansen på bidraget far betaler nå og hva han reelt skal betale fra den dagen du søker og til den dagen nav har fattet et vedtak. Alle søknader til nav kan ta litt tid, det er ikke så kjapp behandlingstid akkurat Og prøv å ignorere de svarene du får om at du er den store stygge ulven her; det er eksen din som har opptrådt uærlig og som har bløffet om inntekten sin. I tillegg til at du har ungene mest så skal du også stå for å betale mest for de også, det er ikke rettferdig på en flekk. Det mange glemmer når de hyler opp om mødre som er så slemme at stakkars far ikke får ha ungene 50% glemmer at det faktisk finnes fedre som ikke har interesse av å ha 50% samvær. Også gir de skylden på mor som ikke har noe annet valg enn å ha ungene mest når far ikke gidder. 14
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde blitt sjeleglad for 3-4000. Min eks nekter å bidra med mer enn 1000 kroner per måned til barnet 😳 Anonymkode: 7e8b5...6f6 Nav! Ta det via nav! Alltid. Den andre trenger ikke å være enig! Anonymkode: b2703...609 6
Carrot Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 Jeg slutter aldri å bli overrasket over mennesker som er så selvfokusert at de driter i ungene sine. Ikke vil han ha dem og ikke vil han bidra til at de skal ha det best mulig. Det handler ikke om å grine seg til noe, det handler om å bidra til at ungene har det best mulig når man selv ikke er der for dem. Dersom dette er en stor hjelp for ungene TS ville jeg tatt en prat med far og sagt at han kan enten betale det bidragskalkulatoren sier eller dere kan ta det via NAV og betalt de kronene det koster å få dette på plass - det er helt opp til han men han skal bidra til at ungene har det best mulig fordi det er hans ansvar som far. 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 Du kan søke om å få etterbetalt om du søker bidrag via nav. Men det skal veldig gode grunner til for å få etterbetalt. Anonymkode: e21cc...d98 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde blitt sjeleglad for 3-4000. Min eks nekter å bidra med mer enn 1000 kroner per måned til barnet 😳 Anonymkode: 7e8b5...6f6 Det handler ikke om hva du eller andre hadde blitt glad for. Pengene/bidrag skal gå til å oppfostre et barn. Ts har krav på mere og da skal hun selvsagt ha det. Det er lover og regler i dette landet, også bnår det kommer til barnebidrag. Det er så ugreit at noen prøver sno seg unna fordi dem ikke vil være med på at barna sine skal ha de tbest mulig. Ts ta det via Nav, koster ca800-1000, men da fastsettes det etter inntekt og far kan ikke sno seg unna, betaler han ikke går det videre til Nav innkreving. Da vil du også automatisk øke de gangene som er fastsatt i forhold til barnas alder. Menn som ikke vil være med å bidra har jeg nuill respekt for. Og til de som sier min eks nekter bidra med mer, er det mer å hente så får dere ta det via Nav, problem løst Anonymkode: 5ebfd...65c 5
GammelKaktus Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 Jeg ville tatt bidraget gjennom NAV. Det burde egentlig alle gjør så slipper de noe styr. 2
Chantielle Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå